Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prima vo veľkom nakupovala seriály. Chystá Futuramu, The Office aj Pushing Daisies

30.12.2008, 13:00 | Ivan Krasko | © 2008 News and Media Holding

Česká komerčná dvojka nakúpila tri seriálové balíky od najväčších svetových distribútorov NBC Universal, Fox a Warner Bros. Cieli na ženy a mladých. Mediálne.sk hľadalo silné a slabé stránky nových seriálov Primy.

  • Tlačiť
  • 16

prima_logo-3.gif

Televízia Prima získala do svojej akvizičnej knižnice nové americké seriály. Headlinerom je animovaná Futurama od tvorcu Simpsonovcov Matta Groeninga. Získala ju rok po tom, čo ju pre neakceptovateľné požiadavky distribútora odmietla ČT. Uvádza to portál MediaShow.

Ako ďalej informuje MediaShow, balík od Foxu Prima doplnila momentálne najsledovanejším animovaným seriálom Ameriky Family Guy. Ten sa spolu so Simpsonovcami drží v prvej dvadsiatke najúspešnejších programov sezóny. Najviac sa mu darí medzi mužmi od 18 do 34, kde dosahuje 20-percentné trhové podiely. Momentálne sa v USA vysiela siedma séria.

Od Foxu kúpila Prima tiež sitkomy, známe zo slovenského trhu. Volajú ma Earl (My Name is Earl) a Ako som spoznal vašu mamu (How I Met Your Mother) má v portfóliu TV Joj, ale ani v jednom prípade neprerazila. Earl neuspel v prime-time a napokon ho zreprízovala v noci. Seriál Ako som spoznal vašu mamu zasa podliezal priemery televízie počas víkendových popoludní, budúcnosť na Slovensku má otáznu. V Amerike sa mu však darí nadpriemerne dobre. Najvyššie ratingy dosahuje medzi ženami 25 – 54. Aktuálna sledovanosť.

Prima kúpila tiež tituly Gossip Girl a Eureka, ktoré má na Slovensku Markíza. Gossip Girl vysiela v nedeľu napoludnie, pre Eureku už vyše roka hľadá vhodný slot.

Plusy a mínusy nových seriálov Primy


30rock_nbc.jpg

NBC Universal:

• 30 Rock (foto)
+ úspech u kritiky, favorit Emmy aj Zlatých glóbusoch
+ medziročne stúpajúce ratingy v USA – ak uspeje na Prime, budú k dispozícii nové časti
+ mladá cieľovka (v USA divácky priemer 38,7 rokov)
• Eureka
+ domovský Sci-fi Channel ho považuje za kľúčový
- Primu môže predbehnúť Markíza
• Lipstick Jungle
+ možnosť naviazať reklamu na ženskú cieľovú skupinu
- v USA ho zrušili, k dispozícii bude iba 20 častí
• „Kancl“ (The Office)
+ divácky potenciál v atraktívnej skupine 18 – 34
+ úspech v USA, chystá sa spin-off
+ osvedčený svetový formát, ktorý licencuje FremantleMedia
- vznikol podľa britskej predlohy, ktorú už odvysielala ČT

futurama_comedycentral.jpg

Fox:

• Family Guy
+ mladá cieľovka (v USA divácky priemer 28,5 rokov)
+ stabilné výsledky v USA, istá výroba nových častí aspoň do roku 2010
• Futurama (foto)
+ od tvorcu Simpsonovcov, silná fanúšikovská základňa
+ šanca osloviť inzerentov cieliacich na mužských divákov
+ po prestávke opäť vznikajú nové časti
• Volajú ma Earl (My Name is Earl)
- na slovenskom trhu nezaujal
• Ako som spoznal vašu mamu (How I Met Your Mother)
+ medziročne stúpajúce ratingy v USA (+ 25 %)
- na slovenskom trhu nezaujal

pushingdaisies2_warnerbros.jpg

Warner Bros.:

• Gossip Girl
+ jasne zadefinovaná cieľová skupina: tínedžerky
+ v USA medziročný rast sledovanosti + 50 %
- na Slovensku nízke trhové podiely u univerzálneho diváka
- vhodný iba do off-timu
• Chuck
- druhá séria zaujala menej (v USA ratingový pokles 20 %)
• Pushing Daisies (foto)
- v USA ho zrušili, k dispozícii bude iba 22 častí
• Teória veľkého tresku (The Big Bang Theory)
+ medziročne stúpajúce ratingy v USA ( + 16 %)


Najnovšími prírastkami v akvizičnej knižnici chce Prima osloviť mladé publikum v produktívnom veku. Väčšinu nových seriálov tvoria komediálne a ľahšie žánre, dominujúce najmä medzi divákmi do 50 rokov. Ďalšou cieľovou skupinou sú ženy – práve na ne cielia seriály Lipstick Jungle a romantická komédia Pushing Daisies. To môže súvisieť so štartom novej stanice Prima Klub.

Seriálové prírastky Primy patria medzi najnovšie, všetky sa v USA vysielajú v aktuálnej sezóne. V prípade Futuramy sa chystá nová séria na rok 2009. Za novinky si distribútori účtujú najviac, ale pri veľkom balíku a malom trhu, akým je Česko, môže byť výsledná suma priaznivejšia. Koľko zaplatia terestriálne televízie za jednu epizódu amerického programu.

Prima skúsi viacero akvizícií už v januári počas inzertne slabšieho obdobia. Vo večerných časoch nasadí Boston Legal (Kauzy z Bostonu) alebo Saving Grace (Božská mrcha) a otestuje si, akú má šancu s americkou produkciou. Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 16