Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prima predstavila slovenský kanál. Chce 2-percentný podiel na trhu

12.01.2017, 11:35 | Martin Poláš | © 2017 News and Media Holding

Česká skupina Prima predstavila vo štvrtok v Bratislave svoju novú stanicu Prima Plus určenú pre slovenský trh. Napokon bude dostupná aj v DVB-T, v rámci platenej ponuky Towercomu Plustelka. S kanálom chce Prima na Slovensku v prvom roku 2-percentný trhový podiel.

  • Tlačiť
  • 2

Prima Plus štartuje na Slovensku v pondelok 23. januára. Dátum bol zvolený tak, aby stanica štartovala v čase, keď už bude uvedená celá jarná štruktúra Primy.

Pri štarte Primy Plus česká skupina vypne na Slovensku signál stanice Prima, ktorú má nová stanica v rastroch poskytovateľov nahradiť. Svoje ostatné stanice zatiaľ Prima u nás ponecháva.  

K operátorom, ktorí budú Primu Plus šíriť, pribudol aj Towercom. Stanicu zaradí do platenej ponuky Plustelka. „Včera sa nám podarilo sfinalizovať dohodu, Prima Plus bude v platenej ponuke v rámci DVB-T,“ uviedol na stretnutí s novinármi Martin Cepek, Business Development Director skupiny Prima. Ako spresnil Towercom, novú stanicu pridá s podmieneným prístupom do prvého celoplošného multiplexu. 

Platený kanál Prima Plus zaradia tiež Skylink, Slovak Telekom a Digi Slovakia, UPC, ako aj menší provideri Vares, Kabel Telekom, Santov, SBD Šaľa a Peremedia.

„Máme partnera, ktorý rieši našu distribúciu na Slovensku. Rokujeme aj s ďalšími veľkými operátormi,“ načrtol M. Cepek.

Prima priznáva, že nová slovenská stanica je kópiou „hlavnej“ Primy, ktorá ponúkne pôvodnú tvorbu televízie, spravodajstvo, magazíny a archívne relácie. V situácii, keď televízie riešia cezhraničné vysielanie, vysielateľ uvádza, že chce naďalej na slovenskom trhu pôsobiť.

„Bola by škoda zobrať slovenským divákom náš produkt, naše seriály, ktoré majú na Slovensku pomerne veľkú sledovanosť,“ uviedol M. Cepek.

Stanica bude spočiatku vysielať 14 hodín denne. „Plánujeme kanál rozvíjať obsahovo aj čo sa týka hodín vysielania,“ pokračoval M. Cepek, podľa ktorého Prima Plus postupne počíta aj so zaradením akvizícií, no najskôr na jeseň. Pri nových licencovaných formátoch zároveň televízia počíta s nákupom licencie aj pre slovenský trh. 

Neprehliadnite

Ako je známe, Primu Plus bude obchodne zastupovať Joj Group. Stanica má byť zaradená od februára v peoplemetrovom meraní a jej sledovanosť bude analyzovaná a reportovaná samostatne. Prima sa stáva členom PMT, bude teda aj spolufinancovať peoplemetrové meranie sledovanosti na Slovensku, potvrdil pre Mediálne.sk M. Cepek. 

„Náš cieľ je v prvom roku dosiahnuť 2-percentný share,“ uviedol manažér Primy, ktorý na stretnutí zastúpil generálneho riaditeľa Prima Mareka Singera, ktorý napokon nemohol pricestovať.

Približne dvojpercentný podiel na trhu v komerčnej cieľovke dosahujú stanice Wau a spravodajská Ta3.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy FTV Prima, Prima plus