Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Premiéra X Factoru nestačila na film Markízy, OTO bol jednotkou trhu

10.03.2014, 10:39 | Martin Poláš | © 2014 News and Media Holding

Spevácka súťaž X Factor, ktorá odštartovala v nedeľu na Joj, bola najsledovanejším programom dňa na tejto stanici, na pozíciu trhového lídra sa však v čase vysielania nedostala. Viac divákov zaujal premiérový film Markízy Prenasledovaný.

  • Tlačiť
  • 3

Slovenskú premiéru X Factoru sledovalo podľa informácií Mediálne.sk 326-tisíc divákov z komerčnej cieľovej skupiny (rating 9,9 %). Celkovo išlo o zhruba 475-tisíc ľudí starších ako 12 rokov.

Trhový podiel licencovanej speváckej súťaže, ktorú okrem Joj vysiela aj česká Prima, sa pohyboval v 12 – 54 na úrovni 23,2 percenta. X Factor zaostal za snímkou Prenasledovaný podľa peoplemetrov o vyše osem percentuálnych bodov – film na Markíze mal u mladších divákov share 31,8 percenta.

Prime-timeová snímka bola najsledovanejším nespravodajským programom dňa – videlo ju 400-tisíc divákov z mladšej cieľovky a takmer 530-tisíc celkovo.

Film trval síce o hodinu dlhšie ako spevácka súťaž, no tá sa aj tak nad výkon ponuky Markízy dostala v komerčnej cieľovke iba počas reklamných brejkov akčnej snímky.

V porovnaní so stredajším štartom konkurenčnej speváckej súťaže Hlas Česko Slovenska takisto X Factor zaostal – formát Talpy mal na Markíze 426-tisíc divákov vo veku do 12 do 54 rokov a 648-tisíc v najširšej cieľovke.

X Factor mal nižší výkon aj oproti inej talentovej šou FremantleMedia, ktorú Joj vysielala na jeseň v nedeľnom slote. Štvrtá edícia Česko Slovensko má talent sa vlani 15. septembra uviedla ratingom 11,4 percenta a trhovým podielom 31,7 percenta.

Premiéra speváckej súťaže na Joj v nedeľu výraznejšie neuškodila ani pôvodnému seriálu Kolonáda na Jednotke, ktorý zaujíma najmä starších divákov. Ďalší diel sledovalo po 20:20 celkovo 417-tisíc ľudí, z toho divákov do 54 rokov bolo 141-tisíc divákov. Kolonáda mala v komerčnej cieľovke share 10 percent, v 12+ podiel dosiahol 17,8 percenta.

V nedeľu bol v rámci slovenských televízií odvysielaný aj prvý priamy súboj prezidentských kandidátov. Dvojhodinovú diskusiu v rámci špeciálu relácie V politike na Ta3 vysielanú o 11:00 so siedmimi najvážnejšími uchádzačmi o post hlavy štátu sledovalo 147-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V tejto cieľovke mala spravodajská televízia vďaka tomu nadštandardný share 13 percent. U mladších divákov bol podiel 6,8 percenta, debatu videlo 46-tisíc divákov.

Najsledovanejším programom nedele boli Televízne noviny na Markíze (14,8 % / 40,4 % v 12 – 54).

Sobotnému večeru kraľovalo vyhlásenie výsledkov ankety OTO 2013. Priamy prenos zo Slovenského národného divadla videlo dovedna 551-tisíc divákov, 269-tisíc ich bolo z komerčnej cieľovky 12 – 54.

Galavečer bol najsledovanejším nespravodajským programom dňa, štvrtým najsledovanejším celkovo a z večernej ponuky televízií bol trhovým lídrom v oboch cieľových skupinách. Podiel u mladších divákov bol 23,1 percenta, v univerzálnej cieľovke dosiahol 28,6 percenta.

Share v 12+ bol v prípade OTO navlas rovnaký ako vlani, počet divákov oproti minulému roku veľmi mierne klesol – pred rokom event videlo 587-tisíc ľudí (271-tisíc v 12 – 54).

U mladších divákov dýchala programu s „osobnosťami televíznej obrazovky“ na krk komédia Vo štvorici po opici 2 na Markíze, ktorú uprednostnilo 260-tisíc ľudí. Film mal share 21,2 percenta. Nezaostávala ani Joj s romantickou snímkou Manželský sľub, ktorá mala 244-tisíc divákov v 12 – 54 (podiel 19,9 %).

Aj v sobotu mali najviac divákov Televízne noviny Markízy (12,5 % / 39,9 % v 12 - 54) – v 12+ videlo spravodajskú reláciu 780-tisíc ľudí.

Aj v piatkovom hlavnom vysielacom čase mala navrch Markíza, trhovým lídrom bola vďaka filmu Hanna – v komerčnej cieľovke mal 271-tisíc divákov a podiel 23,9 percenta. Joj sekundovala s animovaným filmom Doba ľadová 3, ktorý pozeralo 242-tisíc mladších divákov pri podiele 20,6 percenta.

Na úvod víkendu sa tradične o slovo prihlásil aj živý špeciál súťažného formátu 5 proti 5, celebritné vydanie bolo najsledovanejším piatkovým programom Jednotky – malo 156-tisíc divákov v 12 – 54 (podiel 12,9 %) a 364-tisíc v univerzálnej cieľovke (podiel 17,4 %).

Večerná Téma dňa, kde bol hosťom posledný prezidentský kandidát Robert Fico, zaujala v piatok po 19:50 120-tisíc divákov v 12+, čo Ta3 prinieslo share 5,9 percenta. Debatu s premiérom pozeralo z mladšej cieľovky 42-tisíc ľudí (podiel 3,7 %).

Stále výraznejšie do rozloženia síl v hlavnom vysielacom čase prehovárajú aj menšie stanice komerčných televízií. Spravodajská relácia Krimi na Plus mala v piatok 148-tisíc mladších divákov a 316-tisíc celkovo, čo kanálu prinieslo nadštandardný podiel 12,9 percenta (12 – 54) respektíve 15,5 percenta (12+).

Po 20:30 sa zas darilo stanici Doma s dvojporciou seriálu Doktora Zoe, prvá časť mala 73-tisíc mladších divákov a 118-tisíc celkovo (podiel 6,1 % v 12 – 54, 5,6 % v 12+), druhý diel mal 77-tisíc divákov v komerčnej cieľovke a 127-tisíc v univerzálnej (podiel 6,8 % v 12 – 54, 6,9 % v 12+).

Výsledky OTO 2013

Moderátorka TV spravodajstva: Lucia Barmošová (Joj)
Redaktor TV spravodajstva: Jožo Kubányi (Joj)
Osobnosť TV publicistiky: Patrik Herman (Markíza)
Moderátor TV športu: Peter Varinský (Markíza)
Komentátor TV športu: Marcel Merčiak (RTVS)
Moderátor zábavných programov: Andrej Bičan (RTVS)
Spevák: Miro Žbirka
Speváčka: Celeste Buckingham
Hudobná skupina: Fragile
Herec: Lukáš Latinák
Herečka: Helena Krajčiová
Herecký TV objav roka: Marcel Chlpík
Seriál roka: Búrlivé víno
Zábavný program: Milujem Slovensko
Program roka: Srdce pre deti 2013
Absolútny OTO: Marcel Merčiak
Sieň slávy: Juraj Kukura
Cena Života: Pavol Barabáš

  • Tlačiť
  • 3

Tagy prezidentské voľby 2014, sledovanosť, x factor