Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Pre Markízu a Joj zvyšuje ceny aj Antik Telecom

17.07.2017, 12:44 | Martin Poláš | © 2017 News and Media Holding

Po zdražení Markízy a Joj pristupuje k úprave cenníka ďalší operátor. Košický Antik Telecom pripravil novú verziu svojho základného balíka bez najsledovanejších staníc slovenských komerčných televízií. Kto ich chce sledovať aj po 1. septembri, priplatí si dve eurá mesačne.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Aj košický operátor tvrdí, že zvýšením ceny základného súboru o dve eurá, reaguje na vývoj na trhu. V sume podľa riaditeľa pre rozvoj Petra Blaasa premieta náklady spojené so zvýšením cien za Markízu a Joj vrátane OTT práv či archívu a ďalších služieb, ako aj daň. Ceny a balíčkovanie pred Antikom už menili Satro, Slovanet, DSI Data či UPC.

Cena samostatnej TV služby v Antiku so stanicami Markízy a Joj bude po novom 7,88 eura mesačne. Pôvodná cena 5,88 eura zostáva pre novú verziu základného balíka Light, ktorý obsahuje o 12 kanálov menej oproti štandardu. Chýbajú v ňom Markíza, Markíza HD, Doma, Doma HD, Dajto, Dajto HD, Joj, Joj HD, Plus, Plus HD, Wau a Wau HD. O dve eurá – zo 17,92 na 19,92 – sa zvyšuje aj cena za triple play balík internetu, televízie a telefonovania.

Klientom chcú dať na výber

„Po nárazovom spoplatnení vysoko sledovaných slovenských komerčných staníc sme hľadanli riešenie, ktoré našim klientom umožní rozhodnúť sa, či preferujú malé zvýšenie poplatkov, alebo tieto stanice nesledujú a chcú si zachovať pôvodné poplatky,“ vysvetlil manažér Antiku Vlastimil Lakatoš.

Antik tvrdí, že náklady na zvýšenie cien Markízy a Joj doteraz znášal na vlastný účet. Alternatívnym riešením by bolo vyradiť zo základu viacero menších platených staníc, čo by však tiež nemuselo vyhovovať mnohým zákazníkom. 

Ceny upravuje východoslovenský operátor k 15. augustu, k reálnemu zvýšeniu príde od septembra, teda s októbrovými faktúrami. Zákazníci môžu podpisom dodatku k zmluve do konca augusta prejsť na balík Light bez staníc Markízy a Joj, inak im ostatne zachovaná pôvodná služba – so zvýšenou cenou. Podľa legislatívy môžu zároveň bez poplatku či výpovednej lehoty odstúpiť od zmluvy.

Antik sa podľa slov P. Blaasa pokúsil zostaviť plnohodnotnú alternatívu programového balíka pre zákazníkov, ktorí si vystačia bez slovenských komerčných staníc. Operátor musel naplniť podmienky, ktorú vyrokovali aj ďalší poskytovatelia s Markízou a Joj – že ich stanice musia byť buď v základe, alebo v platenom balíku s najvyšším počtom abonentov, kde je prítomný aspoň jeden ďalší platený kanál. Ceny operátor zvyšuje naraz po tom, čo sa uzavreli na jar aj rokovania s Joj. Dohoda s Markízou bola podpísaná už na konci minulého roka. 

Bez Markízy a Joj chce byť málokto

Antik si zároveň v podrobnom prieskume zisťoval záujem divákov o Markízu a Joj. Podľa očakávania aj aktuálne dáta potvrdili, že záujem o tieto stanice je u abonentov značný, čo uľahčilo aj vyjednávaciu pozíciu pre samotné televízie.

Časté sledovanie Markízy a Joj deklarovalo až deväť z desiatich opýtaných, 69 percent pritom uviedlo, že tieto kanály sleduje na dennej báze. Naopak sedem percent respondentov uviedlo, že stanice nesleduje vôbec.

Dáta Antik porovnal s reálnym výstupom z vlastného systému, ktorý odráža realitu, a veľmi sa nelíšili. Markízu či Joj si každý deň zapne 70 percent ľudí a len pri ôsmich percentách sa sledovanie týchto kanálov nezaznamenalo.

Neprehliadnite

„Vyšli teda podobné čísla ako diváci deklarovali, so skupinou siedmich – ôsmich percent tých, ktorý Markízu a Joj nesledujú. Je to však pomerne veľká skupina divákov, ktorým sme chceli ponúknuť zaujímavú alternatívu, teda ponuku bez Markízy a Joj,“ priblížil P. Blaas. Ako doplnil V. Lakatoš, po oznámení zmien počas víkendu už operátor evidoval niekoľko zákazníkov, ktorí si variant Light vybrali, zároveň však nejde o žiadne hromadné žiadosti.

Koľko zákazníkov v skutočnosti prejde na nižší variant základu respektíve odíde úplne, je podľa P. Blaasa ťažké prognózovať. „Očakávame, že by to mohlo byť okolo päť percent,“ povedal riaditeľ pre rozvoj. 

Antik sa ľudí pýtal aj priamo na to, ako by mal postupovať po zdražení Markízy a Joj. Mimochodom, o tom, že slovenské komerčné stanice dvihli poplatky za svoj signál, vedelo v prieskume len 16 percent opýtaných.

Len sedem zo 100 klientov povedalo, že nechce v televíznej službe Markízu a Joj. Naopak až 80 percent sa podľa operátora vyjadrilo, že by súhlasilo so zvýšením poplatku, ak by sa slovenské komerčné stanice zachovali. Dôležité však bolo pre nich minimálne zníženie, teda na úrovni zhruba dvoch eur, čo je napokon aj realita.

Antik momentálne pri TV službách eviduje okolo 26-tisíc abonentov, medzi ktorými sú aj zákazníci mimo fixnej siete, čiže aj predplatitelia AntikSatu. Pri satelitnej televízii Antiku sa ceny nateraz nemenia.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Tagy Antik Telecom, Markíza, TV Joj