Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

OTO s Gombitovou bol najsledovanejší od roku 2010

16.03.2015, 11:56 | Martin Poláš | © 2015 News and Media Holding

Pätnásty ročník diváckej ankety OTO videlo v sobotu večer najviac divákov za posledných päť rokov. Ich počet v univerzálnej cieľovke 12+ bol 601-tisíc. Jednotka mala vysoko nadpriemerný share 30,6 percenta a bola trhovým lídrom.

  • Tlačiť
  • 0

Tohtoročný OTO trval takmer do pol dvanástej, aj v komerčnej cieľovke 12 – 54 mal viac divákov ako komerčné stanice – 308-tisíc. Trhový podiel u mladšieho publika dosiahol 26,6 percenta. OTO bol najsledovanejším nespravodajským programom dňa, v 12+ celkovo druhým najsledovanejším, keď ho predstihli len Televízne noviny na Markíze.

Z historického hľadiska je vyše 600-tisíc divákov spomínaným maximom od roku 2010, keď odovzdávanie cien sledovalo viac ako 730-tisíc divákov. Vlani program videlo 551-tisíc ľudí, predvlani 587-tisíc. Päťročné maximum eventu platí aj pre cieľovku 12 – 54, nad 300-tisícovou hranicou bol OTO naposledy takisto v roku 2010 (394-tisíc divákov).

Sledovanosť OTO
Dátum Rtg/12 - 54 (tis.) Shr/12 - 54 (%) Rtg/12 + (tis.) Shr/12+ (%)
11. marca 2009 421 39,8 731 42,3
13. marca 2010 394 32,0 734 37,1
12. marca 2011 248 20,3 553 27,9
9. marca 2012 216 17,3 464 22,4
16. marca 2013 271 22,3 587 28,6
8. marca 2014 269 23,1 551 28,6
14. marca 2015 308 26,6 601 30,6

Dvojkou bola v sobotu večer Markíza s filmom Rýchlo a zbesilo 5, ktorý uprednostnilo 275-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (23,2 %) a 339-tisíc celkovo (16,9 %).

Film na Joj Pán Popper a jeho tučniaky zaujal 169-tisíc mladších divákov (13,6 %), v 12+ išlo o 224-tisíc ľudí (10,6 %).

Tanec snov si polepšil, film Markízy zdolal v 12+

Nedeľný súboj dopadol najlepšie pre Markízu vďaka filmu 96 hodín: Odplata, ktorý sledovalo 384-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (30,2 %) a 522-tisíc celkovo (24 %).

Tanec snov na Joj si oproti prvej časti z predošlej nedele čísla zlepšil, v 12 -54 to však stačilo len na pozíciu trhovej dvojky: v komerčnej cieľovke sledovalo tanečno-charitatívnu šou 262-tisíc divákov (24,3 %). Naopak v 12+ Joj podľa peoplemetrov s 526-tisíc divákmi (28,5 %) tesne filmovú ponuku Markízy pokorila.

Značnú časť divákov mala opäť aj Jednotka s pôvodným seriálom Tajné životy. Ten boduje najmä u starších divákov, v 12+ si ho tentoraz pozrelo 435-tisíc ľudí (18,8 %). V komerčnej cieľovke išlo o 145-tisíc divákov (11 %).

V nedeľu podvečer premiérovala Markíza o 17:40 aj nový formát Domov na kľúč. Relácia o bývaní sa čiastočne prekrývala s etablovaným Novým bývaním o 18:00 na Joj, sledovanejší bol napokon druhý z formátov. Domov na kľúč mal v 12 – 54 pri premiére 175-tisíc divákov (19,4 %), Nové bývanie 223-tisíc (22,8 %). V 12+ zaujala relácia Markíza 265-tisíc ľudí (15,6 %), formát Joj mal priazeň 364-tisíc divákov (20 %).

Nové bývanie viac divákov nabralo podľa audienčnej krivky najmä po skončení Domova na kľúč s blížiacim sa spravodajským blokom a pribúdajúcim počtom divákov pri televízoroch. Markíza pred správami vysielala reprízu Kredencu, v slote tento rok skúšala aj medzičasom zrušený Reflex špeciál.

Televíznym novinám Markízy patrila pozícia najsledovanejšieho programu aj v nedeľu – sledovalo ich 413-tisíc mladších divákov (35,8 %) a 761-tisíc celkovo (36 %).

Búrlivé víno neohrozila ani premiéra Kandidáta

Piatkový večer ovládla Markíza, ktorá vysielala najsledovanejší nespravodajský program dňa – Búrlivé víno. Epizódu na konci týždňa nevynechalo 277-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (23,8 %), v 12+ išlo tradične o výrazne širšie publikum – 673-tisíc divákov (32 %).

Joj o 20:30 kontrovala premiérou slovenského filmu Kandidát, pozrelo si ho 187-tisíc mladších divákov (17,4 %) a 237-tisíc v 12+ (12,6 %).

Zdroj: TV Joj

Trhovou trojkou bola Jednotka s reprízou silvestrovského vydania talkšou Neskoro večer. Sledovalo ju 257-tisíc divákov z univerzálnej cieľovky pri podiele 12,2 percenta. V 12-54 to bolo 110- divákov, share bol na úrovni 9,6 percenta.

Výrazný nadpriemer dosiahla s piatkovou večernou ponukou menšia stanica Plus, ktorá zaradila komédiu Tučné babenky. Tá po 20:30 oslovila 127-tisíc divákov z komerčnej cieľovky pri podiele 11,5 percenta. V 12+ film sledovalo 162-tisíc ľudí (8,4 %).

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Búrlivé víno, Markíza, OTO, RTVS, sledovanosť, Tanec snov, TV Joj

Diskusia (0 reakcií)