Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

OTO 2009 pôjde v nový deň, na mieste Pošty pre teba. Po dohode STV s agentúrou

28.01.2010, 09:00 | Ivan Krasko | © 2010 News and Media Holding

Osobnosť televíznej obrazovky za rok 2009 sa vyhlási v novom čase. Joj napriek avizovanému odstúpeniu v ankete ostáva, po vytvorení novej kategórie má už jednu cenu istú.

  • Tlačiť
  • 1

jednotka_stv_logo

Streda ako tradičný deň pre vyhlásenie výsledkov ankety Osobnosť televíznej obrazovky (OTO) sa v nadchádzajúcom ročníku zmení. OTO pôjde v sobotu, čiže v deň, kedy zvykne Jednotka vysielať Poštu pre teba. "K zmene termínu došlo po vzájomnej dohode oboch subjektov (STV a agentúry APA, pozn. red.) pri hľadaní najoptimálnejšieho vysielacieho času. Ide o jubilejný 10. ročník súťaže a tak je v našom záujme prideliť programu čo najlepší priestor vo vysielaní," vysvetľuje hovorca STV Peter Susko.

oto_logo.gif

Minuloročný OTO 2008 dosiahol v stredajšom slote takmer historický úspech: share 42,3 % bol druhý najvyšší v histórii ankety. Rekord najvyššej sledovanosti drží OTO 2006 – podľa tlačovej správy ho pozeralo 855-tisíc divákov a share mal 45,9 %.

Sledovanosť

OTO 2008: 731-tisíc divákov, share 42,3 %
OTO 2007: 709-tisíc divákov, share 41,2 %
OTO 2006: 855-tisíc divákov, share 45,9 %
OTO 2005: share 34,5 %
OTO 2004: rating 17,1 %, share 38,4 %

Tentoraz sa galavečer uskutoční 13. marca. Ankety sa zúčastnia všetky tri plnoformátové televízie STV, Markíza a Joj, ako aj spravodajská Ta3. Isté je, že Joj si odnesie minimálne jednu cenu. Určite vyhrá v kategórii Komediálny seriál roka, keďže tu sú nominované iba jej tituly Kutyil s.r.o., Mafstory a Profesionáli. Možnosť vybrať si Komediálny seriál roka majú účastníci ankety v tomto ročníku prvýkrát – organizátori totiž zrušili Seriál roka a rozdelili ho na Dramatický seriál roka a Komediálny seriál roka. V porovnaní s predošlým ročníkom je to jediná úprava v kategóriách, iné ostávajú nezmenené.

Práve televízia Joj v apríli 2009 vyhlasovala, že tohto ročníka sa nezúčastní. Jedným z problémov malo byť, že zástupcovia televízií nie sú prizývaní k sčítavaniu hlasov. Jojka tiež naznačila, že sa jej nepozdáva nekoordinovanosť vzniku a zániku jednotlivých kategórií, v ktorých sa hlasuje. Viac informácií, prečo chcela Joj skončiť s OTOm.

Posledný OTO

Anketu OTO organizuje agentúra APA a vyhlasuje vydavateľstvo Ringier. Garantom je časopis Život.

  • Tlačiť
  • 1