Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nová Bambuľka bude stáť 115 miliónov

24.08.2007, 11:40 | Radoslav Augustín | © 2007 News and Media Holding

STV na to pýta od štátu 55 miliónovú dotáciu.

  • Tlačiť
  • 4

stv_logo_slovenska_televizia.gif

Súčasťou 350 miliónovej dotácie, o ktorú STV požiadalo ministerstvo financií, je aj koprodukčný vklad 55 miliónov na seriál spoločnosti Plus Production Bambuľka na cestách.

Podľa informácií, ktoré Rade STV prezentovala programová riaditeľka STV a zastupujúca intendantka Jednotky Mária Sedláková, ďalších 60 miliónov chce do projektu vložiť produkčná spoločnosť. Nová Bambuľka bude teda stáť 115 miliónov korún. "Je to produkt Slovenskej televízie, nemôžeme ho nechať prejsť ku konkurencii," povedala Sedláková.

bambulka_na_cestach_logo.gif


Dvadsať dielov seriálu Bambuľka na cestách môže štát stáť 55 miliónov.

Seriál by mal byť nakrúcaný digitálnou technológiou a jeho rozpočet je vysoký preto, lebo sa bude nakrúcať po celej Európe, vysvetľovala členom rady Sedláková. Vzniknúť má aj niekoľko jazykových verzií. Televízia podľa nej nemôže do projektu vstúpiť vecným plnením, pretože digitálnymi technológiami disponuje len čiastočne. "Nevedeli by sme zabezpečiť celý výrobný reťazec," dodal riaditeľ strategického vývoja STV Nikolaj Savický.

Po kritike niektorých členov rady k výške rozpočtu novej Bambuľky Sedláková odkazovala na predchádzajúci programový manažment. "Na Bambuľke pracoval Roman Lipták," povedala. "Tá suma sa aj mne zdá enormná, ale dostaneme práva na vysielanie, podiel zo zisku z predaja DVD či podiely z obchodovania s produktom vo svete," dodala s tým, že financie sa vraj môžu takto do televízie vrátiť.

Sedláková tvrdila, že o prípadnej koprodukcii sa len rokuje a za producentom stanovených podmienok do projektu STV vstúpi len vtedy, ak sa jej podarí získať dotáciu. Napriek zatiaľ neexistujúcej dohode však už STV vysielala upútavky na kastingy. "To je vec obchodného oddelenia," povedala Sedláková. Podľa nej televízia za vysielanie upútavok dostala predkupné práva na zakúpenie vysielacích práv Bambuľky na cestách. "Samozrejme, počítam s tým, že ak dotáciu dostaneme, nebude to v plnej výške," uzatvorila programová riaditeľka.

Plus Production spolupracuje s STV už od čias manažmentu Richarda Rybníčka. Digitálne remastruje diela zo Zlatého fondu STV a následne ich na svoje náklady vydáva na DVD. STV má podiel zo zisku z predaja nosičov.

Ďalším projektom, na ktorý STV žiada dotáciu, je koprodukčný seriál s Českou televíziou Lapači duší alebo Rómeovia a Júlie. Za miliónov má vzniknúť 26 hodinových epizód. "Je to na spôsob Dr. Housa," povedala Sedláková.

V balíku dotácie na pôvodnú tvorbu na STV je aj titul spoločnosti Trigon Kriminálka Staré mesto, pôvodne spomínaný v súvislosti s TV Markíza. Tá má zaregistrovaný aj názov seriálu. V seriáli by mali podľa Sedlákovej účinkovať Milan Lasica a Zuzana Fialová.

  • Tlačiť
  • 4