Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nižňanský včera stopol investigatívnych Reportérov (aktualizácia)

07.10.2009, 08:30 | Radoslav Augustín | © 2009 News and Media Holding

Reportáž bola bulvárna a dodaná neskoro, tvrdí Nižňanský. Reportéri zvažujú reakciu na obvinenia svojho šéfa.

  • Tlačiť
  • 11

Aktualizácia: Štefan Nižňanský má mnoho výčitiek pre svojich reportérov. A mnoho dôvodov, prečo voči investigatíve v STV zakročiť. Píše o nich v stanovisku pre médiá.

Zákaz vysielania pondelkových Reportérov odôvodňuje tým, že už "stratil trpezlivosť s doterajšími praktikami", pretože niektorí redaktori robia "bulvárne reportáže a na poslednú chvíľu, čím poškodzujú vysielanie". Autorka spornej reportáže o sociálnych podnikoch Martina Kubániová je podľa neho spolu s kolegom Jurajom Mravcom presne ten prípad. Kubániová podľa Nižňanského nedodala reportáž včas, nie s predpísaným týždňovým predstihom, a nedostatky musel Nižňanský riešiť v deň vysielania.

Šéf STV tiež hovorí o tom, že Reportéri sú problémoví dlhodobo. "Dôkazom sú státisícové a miliónové pokuty, ktoré STV musela a musí platiť za Reportérov no aj aktuálne žaloby proti STV, z ktorých hrozí ďalšia finančná viac miliónová ujma," tvrdí a dodáva príklady: žaloby, v ktorých sa mala STV previniť poškodením mena firiem a inštitúcií spracúvaných v investigatívnych reportážach.

Téme sa dnes venuje aj Sme. Sporná reportáž mala byť podľa informácií z STV riadne schválená šéfom publicistiky a právnikom tak ako vždy - v pondelok, v deň vysielania. Nižňanský s Machalom zakročil až potom.

Podľa informácií Mediálne.sk týždňový predstih pre dodávanie Reportérov dosiaľ niekto nevyžadoval. Smernica platí len pre publicistické relácie všeobecne. Týždeň pred vysielaním sa reportáže ešte len vyrábajú a dokončujú.

Reportéri podľa informácií Mediálne.sk zvažujú reakciu na Nižňanského obvinenia. Sú však viazaní mlčanlivosťou. 

"Neprofesionálnym" tímom Reportérov sa STV len nedávno chválila - celý tím, aj s Kubániovou či Mravcom, dostali v roku 2008 novinársku cenu od Slovenského syndikátu novinárov. 

 


Zverejnené 6. októbra:

jednotka_stv_logo.gif

Všade tam, kde "zlyháva zákon", majú prichádzať Reportéri STV, aby "priniesli svedectvo o dobe, v ktorej žijeme." Včerajšie svedectvo bolo veľavravné. Kto si včera zapol investigatívnu reláciu STV, dostal reprízu spred dvoch týždňov. 

Podľa informácií Mediálne.sk sa repríza hľadala narýchlo. Vyrobená relácia, určená do vysielania na včerajšok 21:55, bola kompletne pripravená do vysielania. Zákaz pustiť ju prišiel po zásahu Štefana Nižňanského a jeho kancelára Lukáša Machalu v strižni. Problém mal byť v reportáži o problémových sociálnych podnikoch, projekte vládnej strany Smer. Mediálne.sk to potvrdili zdroje z STV.

Správu budeme aktualizovať. Mediálne.sk zisťuje ďalšie informácie.

  • Tlačiť
  • 11

Tagy Nižňanský vs. Reportéri