Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Netflix na Slovensku? Otázka krátkeho času

21.01.2015, 17:35 | Mediálne.sk

Mediálne.24 | Google je dôveryhodnejší ako weby, ktoré agreguje / Facebook už nechce nezmysly v news feede / Po odsune polonahých dám z bulváru sa zvýšila návštevnosť webu, kde zostali

  • Tlačiť
  • 3

Moderátor cien Grammy je známy

Hostiteľom 57. ročníka odovzdávania cien Grammy Awards bude v nedeľu 8. februára raper LL Cool J, a to štvrtý rok po sebe, oznámila televízia CBS. Vysielateľ zároveň doplnil zoznam interpretov, ktorí sa počas večera predstavia na pódiu. Skôr oznámených AC/DC, Erica Churcha, Arianu Grande, Madonnu a Eda Sheerana doplnia John Legend, Common, Miranda Lambert, Usher, Sam Smith a Pharrell Williams, uvádza Variety. Všetci novo oznámení účinkujúci v rámci galaprogramu sú zároveň medzi nominovanými v niektorej z kategórií.

LL Cool JZdroj: SITA/AP

Facebook už nechce hoaxy v news feede

Najrozšírenejšia sociálna sieť sa chce zbaviť falošných správ a internetových výmyslov, ktoré sa stále v značnom množstve šíria cez jej news feed. Hoaxy budú môcť po novom používatelia označovať novou samostatnou voľbou. Reportovaný obsah nemusia zaradiť do kategórie spam ako dosiaľ, ale špecifickejšie. „Omyly“ v news feede síce Facebook nevymaže, ale pri zhode viacerých reportujúcich ich označí ako „chybný obsah“, informuje Adweek.

Vymazanie polonahých dám z The Sun zvýšilo návštevnosť webu

Kým v printovom vydaní bulvárneho denníka The Sun nemajú po zrušení 44-ročnej tradície do pol pása odhalené modelky po novom žiadne miesto, na webe si naďalej pozíciu udržali. A to čitateľov donútilo vymeniť papier za klávesnicu. Teda aspoň niektorých. Ako sa podarilo zistiť Guardianu, web Page3.com patriaci pod The Sun zaznamenal v utorok, keď média informovali o „pochovaní“ dievčat z tretej strany, výrazné zvýšenie návštevnosti. Konkrétne čísla však zatiaľ nie sú k dispozícii. To pochopiteľne platí aj pre noviny, pri ktorých bude zaujímavé sledovať, či krok redakcie bude mať zásadnejší vplyv na predajnosť. Podľa zdroja z prostredia The Sun sa čitatelia voči zrušeniu polonahých modeliek výraznejšie nebúrili a denník nedostal žiadnu sťažnosť. Niekoľko ľudí však telefonovalo, aby sa uistilo, či sa informácie o zrušenej „strane 3“ zakladajú na pravde. PR oddelenie vydavateľstva stále oficiálne nepotvrdilo, že odhalené modelky poslalo do histórie. Naopak, na webe, kde slečny zverejňuje naďalej, sa v stredu objavila spoločná fotografia viacerých dám s nadpisom „Nikam sme neodišli“.

Google je vraj dôveryhodnejší ako weby, ktoré agreguje

Internetové vyhľadávače sa pre verejnosť tento rok prvýkrát stali dôveryhodnejším zdrojom všeobecného spravodajstva a informácií než tradičné médiá. Ukazujú to výsledky prieskumu dôvery, ktorý každoročne realizuje nadnárodná spoločnosť Edelman. Správam, ktoré zverejnia internetové vyhľadávače, ako je napríklad Google, podľa nej dôveruje 64 percent opýtaných, zatiaľ čo informáciám v tradičných médiách 62 percent informovanej verejnosti, píše ČTK. Ešte väčšej dôvere sa internetové vyhľadávače ako zdroj správ tešia medzi mladými ľuďmi z takzvanej generácie Y, teda narodenými približne od roku 1980 do prelomu tisícročia. V tejto skupine správam vo vyhľadávačoch dôveruje dokonca 72 percent oslovených, kým u tradičných médií je to 64 percent.

Nie som Charlie, hlásal hacknutý profil francúzskeho denníka

Profil francúzskeho denníka Le Monde na sociálnej sieti Twitter čelil v noci na stredu hackerskému útoku. Profil napadla Sýrska elektronická armáda, ktorá v mene novín publikovala niekoľko príspevkov, informuje Meedia.de. Medzi nimi aj text so znením „Nie som Charlie“, teda významovo opačnú verziu známeho hesla Je suis Charlie, ktoré sa stalo symbolom boja za slobodu slova a podpory pre redakciu francúzskeho týždenníka Charlie Hebdo, ktorá čelila v súvislosti so zverejnenými karikatúrami teroristickému útoku. Le Monde sa ráno o štvrtej za zverejnené príspevky ospravedlnilo, účet denníka na Twitteri bol predtým asi dve hodiny zablokovaný.

Netflix plánuje masívnu expanziu

Videoknižnica Netflix bude na Slovensku dostupná zrejme už do dvoch rokov. Vyplýva to z vyjadrení firmy v rámci ohlásenia hospodárskych výsledkov za štvrtý kvartál 2014, podľa ktorého Netflix chce za toto obdobie rozšíriť svoju pôsobnosť zo súčasných 50 na 200 krajín, uvádza portál Gigaom. Pri tomto počte je nepravdepodobné, že by medzi nimi Slovensko nefigurovalo. V rámci vlaňajšej expanzie sa služba stala dostupnou najbližšie v Rakúsku. Netflixu sa v súčasnosti darí - firme po zvýšení marketingového rozpočtu vzrástol v 4. kvartáli počet abonentov o 2,43 milióna na 18,3 milióna mimo USA. Na domácom trhu je to až 39,1 milióna oproti 33,4 milióna rok predtým. Tržby firmy za kvartál dosiahli 1,3 miliardy USD oproti 962 miliónom rok predtým, čistý zisk stúpol zo 48 miliónov na 83 miliónov USD. Gigaom pripomína, že do toho treba započítať daňové zvýhodnenie vo výške 39 miliónov dolárov. Firma chce v tomto roku minúť 3 miliardy dolárov na pôvodný obsah, 600 miliónov USD na marketing a pol miliardy dolárov na technológie. 

Zdroj: SITA/AP

Springer uvedie v máji luxusný supplement o umení

Vydavateľstvo Axel Springer plánuje spustiť „najväčší umelecký magazín Európy”. Supplement pod názvom Blau bude súčasťou sobotňajšieho vydania denníka Welt 2. mája, píše DWDL.de. Obsah prílohy má pozostávať z článkov o umelcoch z histórie aj príspevkoch o modernom performance či video umení. Springer už v minulosti vydal podobné prílohy pod názvam Icon (lifestyle) a Bilanz (reportáže z biznisového prostredia).

Predaný náklad Bildu klesol za dekádu o polovicu

Predaný náklad nemeckého bulvárneho denníka Bild klesol za uplynulých 10 rokov takmer o polovicu - vo štvrtom kvartáli sa priemerný počet predaných výtlačkov dostal na približne dva milióny, pred desaťročím to boli ešte štyri. Denníku z koncernu Axel Springer zároveň patrí najčítanejší spravodajský server v krajine Bild.de, ktorý už dávnejšie začal časť článkov zamkýnať - predplatné si kupuje okolo štvrť milióna čitateľov. Viac na Etat.at.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)

  • Tlačiť
  • 3

Tagy Mediálne.24