Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nedeľná Superstar mala rekordný podiel, Šéfka dramaticky klesla

21.03.2011, 13:00 | Radoslav Augustín | © 2011 News and Media Holding

Markíza úspešne zatlačila Joj aj víkendové popoludnia. Klesal aj Kapor na torte.

  • Tlačiť
  • 17

tv_markiza_logo_zlate

Markíza uplynulý víkend štartovala živé prenosy koprodukčnej šou Česko Slovenská Superstar. Semifinálové kolá dievčat a chlapcov pokračovali ako dominantný televízny produkt. 

Sobota nie je na Markíze tradičným časom veľkých šou, výkon (rating 14,3 % / share 42,2 %) bol v porovnaní s nedeľou slabší, no vo všetkých ukazovateľoch vyšší ako pred týždňom.

Nedeľný prenos zaujal 581-tisíc divákov (rating 17 %), teda asi o stotisíc menej ako pred týždňom. Na trhovom podieli sa to ale neprejavilo (49,7 %), v rámci v nedeľu vysielaných epizód bol dokonca najvyšší.

superstar_porota_praha_TV Markíza

Zdroj: TV Markíza

tv_joj_logo_3D

Televízia Joj dokázala bez podliezania svojich priemerov konkurovať v sobotnom prime-time, film Dokonalý únik mal výsledok 8,5 % / 24,2 %. Oveľa viac v televízii zrejme zarezonoval silný podpriemer ťažiskovej šou Šéfka. Z podielu 19,8 %, ktorý dosiahla predchádzajúcu nedeľu, spadla na 13,1 %. Dostáva sa tak na úroveň, pri ktorej na českej Prime putovala z prime-time.

Krivku po Šéfke trochu nadvihol Kapor na torte, no podiel 14,9 % je stále podpriemerný. Aj v tomto prípade je to pokles oproti vydaniu spred týždňa (18,2 %).

Na Nove mala Česko Slovenská Superstar o poznanie nižší podiel 23,44 %, píše český Digizone.cz. Len tesne predstihla Primu, ktorá vysielala lokálnu variáciu na Miss (22,89 %). Výkon Šéfky už server ani nespomína.

Tesný podiel nad 20 % vykázal Kapor na torte v sobotňajšej popoludňajšej repríze. Predchádzala mu Šéfka, o ktorej sa to povedať nedá (16,3 %). V sobotu rezonoval najmä úspech nasadenia blockbusteru Harry Potter a väzeň z Azkabanu 9,6 % / 44,5 % na Markíze.

Vývoj sledovanosti šou Česko Slovenská SuperStar (12-54)

  • Česko Slovenská SuperStar (nedeľa 20. marec 2011) - 581-tisíc, 17,0 % / 49,7 %
  • Česko Slovenská SuperStar (sobota 19. marec 2011) - 490-tisíc, 14,3 % / 42,2 %
  • Česko Slovenská SuperStar (pondelok 14. marec 2011) - 521-tisíc, 15,2 % / 46,6 %
  • Česko Slovenská SuperStar (nedeľa 13. marec 2011) - 679-tisíc, 19,8 % / 49,1 %
  • Česko Slovenská SuperStar (sobota 12. marec 2011) - 478-tisíc, 14,0 % / 38,1 %
  • Česko Slovenská SuperStar (pondelok 7. marec 2011) - 492-tisíc, 14,4 % / 45,3 %
  • Česko Slovenská SuperStar (nedeľa 6. marec 2011) - 642-tisíc, 18,6 % / 45,9 %
  • Česko Slovenská SuperStar (pondelok 28. február 2011) - 559-tisíc, 16,2 % / 51,1 %
  • Česko Slovenská SuperStar (nedeľa 27. február 2011) - 630-tisíc, 18,2 % / 45,4 %
  • Česko Slovenská SuperStar (pondelok 21. február 2011) - 597-tisíc, 17,3 % / 52,6 %
  • Česko Slovenská SuperStar (nedeľa 20. február 2011) - 621-tisíc, 18,0 % / 47,3 %

Vývoj sledovanosti šou Šéfka (12-54)

  • Šéfka (nedeľa 20. marec 2011) - 166-tisíc, 4,8 % / 13,1 %
  • Šéfka (nedeľa 13. marec 2011) - 256-tisíc, 7,5 % / 19,8 %   
  • Šéfka (nedeľa 6. marec 2011) - 314-tisíc, 9,1 % / 23,8 %  

Skladba akvizícií pomohla Markíze aj v nedeľu, kedy jej tituly Prvý rytier (31 %) a Pravá blondínka 3 (35,4 %) priniesli násobky v porovnaní s výberom z knižnice Joj - Skok do neznáma (14,6 %) a Aféra Thomasa Crowna (16,0 %).

Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.

Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako webové stránky STV a spoločnosti PMT, teletexty STV, TV Markíza, TV Joj a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.

Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 17:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine. Sezónny priemer je priemer týždenných podielov v období od septembra do júna v danej cieľovej skupine.

Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.

  • Tlačiť
  • 17