Nautik pokračuje v slovnej prestrelke s UPC, tentokrát sa obracia na štát

Satelitná a káblová televízia Nautik začala po minulotýždňovom vyradení z ponuky rozšíreného súboru dominantného káblového operátora UPC Broadband Slovakia zaraďovať do svojho vysielania medzi jednotlivými reláciami nový oznam. Nautik sa tentokrát vo svojom otvorenom liste obracia priamo na Slovenskú republiku.

Prepis textu: "Milá Slovenská republika, my dolu podpísaní podnikatelia sa obraciame na Teba so žiadosťou, aby nám bolo umožnené podnikať tak, ako podniká podnikateľ UPC. Ty mu dávaš zadarmo programy STV 1, STV 2 (pritom zvyšuješ koncesionárske poplatky) a navyše zákonom prikazuješ iným podnikateľom (TV Markíza, TV JOJ, ...), aby dávali UPC programy zadarmo a aby ich tento podnikateľ speňažil vo svoj prospech.

Keďže tvoja Ústava zaručuje rovnoprávnosť šancí pre každého, sme presvedčení, že aj my máme právo na bezpracný zisk. Preto ťa milá Slovenská republika žiadame, aby si aj nám dala niečo zadarmo, môže to byť čokoľvek, len nech sa to dá speňažiť, aby sme aj my mohli dosiahnuť bezpracný zisk. Veríme, že budeš aj k nám taká štedrá, ako si štedrá k už vyššie spomenutému podnikateľovi, inak by sme boli nútení obrátiť sa na Európsku komisiu a domáhať sa práva na bezpracný zisk. S úctivým pozdravom, podnikatelia dosahujúci pracný zisk." Spor Nautiku so spoločnosťou UPC sa ťahá od začiatku decembra uplynulého roku, keď UPC preradila signál televízie na iný, dovtedy neobsadený kanál.

Nautik pokračuje v slovnej prestrelke s UPC, tentokrát sa obracia na štát

Nautiku prestala včera fungovať aj internetová stránka. Doména nautiktv.sk podľa správcu a registrátora internetovej domény najvyššej úrovne SK-NIC expirovala a z dôvodu včasného nepredĺženia jej platnosti bola deaktivovaná. Nautik pritom záujemcov o bližšie informácie o aktuálnych možnostiach príjmu vysielania odkazuje práve na nefunkčnú internetovú stránku.

Podľa verejne prístupných záznamov Sociálnej poisťovne je televízia k 30. septembru 2006 dlžníkom takmer milióna korún na sociálnych odvodoch za svojich zamestnancov. Ešte koncom februára však Nautik v týždenníku Nový Čas Ľudia inzeroval svoje formáty napodobňujúce participation TV ako Nautik kvíz pre dospelých, Texeso, Sedmokráska, Helenina poradňa, Thomasovi anjeli či Teodorina veštiareň.

Vyradením z ponuky UPC prišiel Nautik o divákov v asi 360-tisíc slovenských domácnostiach. Zredukovaný počet potenciálnych divákov sa televízia najnovšie usiluje zaujať reláciou Nautik kvíz pre dospelých, v ktorej sa moderátori postupne vyzliekajú či novou reláciou Alenkine karty. (lk)