Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Missku pozeralo menej ľudí ako vlani, X Factor bol lídrom trhu

14.04.2014, 12:10 | Martin Poláš | © 2014 News and Media Holding

RTVS v piatkovom hlavnom vysielacom čase po 20. hodine potvrdila pozíciu trhovej dvojky z predchádzajúceho týždňa. Interaktívny kvíz Čo ja viem mal takmer zhodný počet divákov ako pri štarte v oboch hlavných cieľovkách.

  • Tlačiť
  • 0

Druhé vydanie Čo ja viem sledovalo 179-tisíc divákov vo veku od 12 do 54 rokov, v univerzálnej cieľovke 12+ ich bolo 326-tisíc. Pred týždňom bolo mladých 184-tisíc, všetkých 332-tisíc.

Kvíz mal na Jednotke trhový podiel 15,2 percenta v 12-54, podobný – 15,5 percenta v 12+. Pri premiére v prvý aprílový piatok bol nepatrne vyšší (16,1 % respektíve 16,4 %).

Podľa údajov RTVS sa v druhej časti priamo zapojilo do hry pomocou mobilných zariadení 15 298 používateľov (pri prvej časti to bolo 8 973 ľudí). Aplikácia ku kvízu bola dosiaľ stiahnutá 38 341-krát.

Súboj národov na Joj trvajúci takmer do pol jedenástej večer si podľa informácií Mediálne.sk zvolilo 162-tisíc mladších divákov pri podiele 14,1 percenta. Trhovým lídrom bola Markíza s Búrlivým vínom, ktoré malo 356-tisíc divákov v reklamne dôležitej cieľovke a share 30 percent.

Podobné čísla ako pred týždňom mala v piatok večer aj ďalšia pôvodná tvorba RTVS – seriál Fetiše socializmu pozeralo 107-tisíc divákov v 12 – 54 a 166-tisíc celkovo. Podiel v oboch cieľovkách bol nad priemerom Jednotky – 9,6 percenta u mladých a 8,8 percenta v 12+.

V sobotu mala takisto navrch vo večernej ponuke Markíza, ktorá najviac divákov oslovila filmom Harry Potter a Dary smrti 1. V 12 – 54 mal 293-tisíc divákov a podiel 27,8 percenta.

Joj konkurovala galavečerom Miss Slovensko 2014, ktorý sa na rozdiel od predchádzajúcich ročníkov nevysielal v nedeľu. Finále súťaže dosiahlo o niečo horšie čísla ako vlani – pozeralo ho 188-tisíc divákov v 12 – 54 pri podiele 16,8 percenta.

Celkovo evidovala Miss 324-tisíc divákov nad 12 rokov. Vlani mal program 252-tisíc mladších divákov a podiel 20,5 percenta. Na porovnanie, konkurenčnú súťaž Miss Universe sledovalo v piatok 14. marca na Jednotke tento rok 270-tisíc divákov, z toho 151-tisíc v 12 - 54.

Vo všeobecnej cieľovke 12+ mala najvyšší rating v sobotu Jednotka vďaka Pošte pre teba, ktorá tradične oslovila veľkú časť starších divákov. Šou s Katarínou Brychtovou pozeralo 400-tisíc divákov, iba 94-tisíc ich pritom bolo do 54 rokov. Jednotka mala v 12+ share 19,3 percenta, Harry Potter na Markíze 19,7 percenta, Miss na Joj v tejto cieľovke 16,9 percenta.

Nadštandardný výsledok dosiahol v sobotu večer menší kanál Plus zo skupiny Joj, na ktorom snímku Maximálna rýchlosť pozeralo 118-tisíc divákov z komerčnej cieľovky, čo znamenalo podiel 10,5 percenta.

Nedeľný súboj dopadol tentoraz lepšie pre X Factor na Joj, ktorý pred týždňom podľahol filmu na Markíze. Ostatné vydanie vyhralo v oboch cieľovkách a stalo sa zároveň najsledovanejším nespravodajským programom dňa.

Spevácku súťaž sledovalo 352-tisíc divákov v 12 – 54, podiel dosiahol 27,6 percenta. Snímku Expendables: Nezničiteľní 2 na Markíze videlo 319-tisíc mladších divákov pri sharei 25,7 percenta. V 12+ mala Joj vyše 100-tisícový náskok (535-tisíc X Factor vs. 417-tisíc film).

Diváci komerčným staniciam pribudli aj vďaka tomu, že na RTVS pred týždňom finišoval seriál Kolonáda. Verejnoprávna televízia v nedeľu zaradila na Dvojke premiéru filmového projektu Slovensko 2.0, ktorý sa po minulotýždňovej premiére v kinách dostal v rovnakom čase aj do televíznej distribúcie.

Blok desiatich krátkych filmov mapujúcich pohľad na 20 rokov Slovenska mal podľa merania peoplemetrov 26-tisíc divákov od 12 do 54 rokov a 49-tisíc celkovo. Dvojka tak zaznamenala podiel 2,3 percenta v 12+ a dve percentá v komerčnej cieľovke.

Druhý kanál RTVS dosiahol nadštandardné čísla podvečer, keď vysielal prípravný zápas hokejovej reprezentácie proti Rusku. Najsledovanejšia bola druhá tretina, ktorú sledovalo dovedna 272-tisíc ľudí (share 17 %). V 12 – 54 išlo o 149-tisíc divákov a totožný trhový podiel.

V nedeľnom prime-time sa darilo menšej stanici Doma s filmom Predtucha, ktorý si o 20:00 zaplo 104-tisíc divákov v 12 – 54. Share bol v komerčnej cieľovke nad priemerom stanice – 8,2 percenta. Film sledovalo celkovo 203-tisíc ľudí (share 9,4 percenta v 12+).

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Čo ja viem, Joj, Markíza, Pošta pre teba, sledovanosť, x factor

Diskusia (0 reakcií)