Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Mika už nechce Lampu, ktorú bude vyrábať vydavateľ .týždňa

13.01.2015, 14:34 | Martin Poláš | © 2015 News and Media Holding

Pokračovanie relácie Pod lampou na RTVS je ohrozené. Program síce figuruje v štruktúre Dvojky aj v nasledujúcich týždňoch, dodávateľ relácie ale nemá s televíziou podľa centrálneho registra zmlúv zatiaľ uzavretú novú dohodu o spolupráci. Či sa zrodí, je otázne – generálnemu riaditeľovi Václavovi Mikovi aktuálny model už nevyhovuje.

  • Tlačiť
  • 0

Pod lampu pre RTVS dlhodobo dodáva vydavateľstvo W Press, ktoré si za jednu časť štvrtkovej dvojhodinovej diskusie účtuje 2 650 eur plus daň. Telerozhlas si naposledy objednával štyri časti koncom minulého roka.

Ďalší osud diskusnej relácie je otázny, o jej budúcnosti sa aktuálne rokuje. V. Mika sa pre dennikn.sk vyjadril, že formát tohto typu už nemôže robiť naďalej so súkromným vydavateľstvom.

„Určite neurobím jednostranný krok v tom smere, že Lampa nebude. Dám však podnet na to, ako ďalej pokračovať. Isté je, že výrobcom už nemôže byť súkromné vydavateľstvo,“ poznamenal generálny riaditeľ RTVS.

Mikov postoj sa viaže k nedávnej situácii ohľadom pokuty 50-tisíc eur, ktorý pre RTVS za Lampu o Cervanovej potvrdil najvyšší súd. RTVS sa W Pressom dohodla, že pokutu na základe zmluvy zaplatí vydavateľstvo. To síce s výkladom zmluvy zo strany RTVS nesúhlasilo, no rozhodlo sa sankciu napriek tomu uhradiť z vlastného vrecka. „V prípade neuhradenia by sme sa museli súdiť s RTVS a počas súdneho sporu by Lampa – vzhľadom na zvyklosti RTVS v podobných prípadoch – nebola,“ vysvetľoval moderátor Štefan Hríb, ktorý je vo W Presse podpredsedom predstavenstva.

W Press požiadal o pomoc pri uhradení 50-tisícovej pokuty čitateľov .týždňa. To sa RTVS nepozdáva, telerozhlas tvrdí, že dohodu o urovnaní uzavrel aj s vedomím, že W Press má uzatvorené zmluvné poistenie na tento typ spôsobených škôd.

„To je koniec, vyslovene neakceptovateľná vec. RTVS predsa principiálne nemôže byť vtiahnutá do obchodných aktivít súkromného vydavateľstva,“ podotkol V. Mika s tým, že spoluprácu s televíziou vydavateľstvo zneužívalo aj inak.

Š. Hríb odmieta, že by verejnoprávnu televíziu vťahovali do vlastných obchodných záujmov. RTVS navyše žiadali o splátkový kalendár, ktorý však nedostali, a tak sankciu museli zaplatiť ešte v starom roku.

„Zbierka bola jediná možnosť ako to zaplatiť. Nebol tým vtiahnutý do žiadnych našich obchodných záujmov, naopak, naším postojom a ochotou zaplatiť pokutu, aj keď sme neporušili vtedajšiu zmluvu, sme my pomohli RTVS,“ poznamenal Š. Hríb s tým, že výzva k čitateľom je prosbou o pomoc, a nie obchodnou aktivitou.

V. Mika trvá na tom, že s W Pressom uzavrel dohodu, ktorú protistrana svojimi krokmi porušila. Napriek tomu si aktuálne podľa vlastných slov s vydavateľstvom dopisuje a hľadá sa spôsob spolupráce.

Moderátor Š. Hríb pre dennikn.sk Mikove kroky kritizuje, tvrdí, že im nerozumie. „W Press nie je výrobcom, Lampu robíme v spolupráci s RTVS. W Press je autorom scény, názvu a formátu. Mám pocit, že motiváciou listu, ktorý mi pán Mika poslal, nie je vyjasnenie celej situácie, ale nepochopiteľná snaha RTVS zrušiť program Pod lampou a nájsť si na to akúkoľvek, aj chybne vyargumentovanú zámienku,“ tvrdí s dôvetkom, že sú pripravení na osobné stretnutie s cieľom vyjasnenia celého problému.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Pod lampou, RTVS, W Press

Diskusia (0 reakcií)