Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Martin Jakubec chce byť v STV novým Krajíčkom

13.08.2010, 12:09 | Mirka Kernová

Skutočný príbeh: Martin Jakubec chce do STV. Prisvojil si známe televízne značky a založil produkčnú spoločnosť Maja.

  • Tlačiť
  • 29

Známa postavička virálnej kampane sa po rokoch opäť túži dostať na výslnie mediálnej pozornosti. V súčasnosti mladý producent, spevák evergreenov Martin Jakubec je však sklamaný. Pre STV chcel dodávať nové časti relácie Repete. Tvrdí, že STV s ním začala rokovať už pred viac ako rokom, no k dohode nedošlo.

Návrat, žiadne repete

„Plánovali sme v STV vysielať reláciu Repete Návraty. Bola dohodnutá výroba na dve relácie za mesiac a plánovala sa spolupráca na celý rok, s možnosťou opcie pre ďalšie obdobia. Chceli sme oživiť program určený pre strednú a staršiu generáciu divákov,“ hovorí o svojich plánoch Jakubec, ktorý medzi svoje povolania radí funkcie ako producent, sólista a režisér. K dohode nedošlo: „Vinou súčasného programového riaditeľa Romana Liptáka,“ tvrdí Jakubec. Ten údajne pred rokom s Jakubcom aj začal vyjednávať, no doposiaľ sa nedohodli napriek prísľubu, ktorý Jakubec mal dostať od samého generálneho riaditeľa STV.

jadranka_martin_jakubec

„Vklad STV mal byť mediálny priestor. Nám by výrobné náklady zaplatil sponzor, ktorý by mal upútavku na začiatku relácie. STV by mala nulové náklady, my by sme to dodali na kľúč,“ hovorí o relácii, ktorá mala byť pre STV „maximálne výhodná.“

Program mal byť obdobou niekdajšieho Repete Ivana Krajíčka, podobne v nej mali vystupovať speváci ako Dušan Grúň, Lýdia Volejníčková, Eva Máziková, Olga Szabová, Jadranka a mnoho ďalších, ktorých produkčne aj ako vydavateľ Jakubec zastupuje. On sám mal byť aj dramaturgom a celú reláciu chcel moderovať: „Taká pikoška – navrhol som, že sa v čase krízy aj vzdávam svojho honoráru a to bolo veľmi zaujímavé, to ich oslovilo, ale tá samotná finalizácia neprebehla.“

Jakubec nezúfa. Nádeje vkladá do možného nového programového riaditeľa STV. A „keď sa to nebude domácky realizovať v STV, tak sa bude realizovať s inou komerčnou televíziou.“ Okrem Repete Jakubec navrhol televízií aj ďalšie relácie ako Jubilanti, Slovensko sa zabáva, Bavíme sa navzájom, Diskotéka pre starších. „A to všetko všetučičko STV zamietla. Lipták je jeden nezodpovedný programový manažment, ktorý si nevie nájsť čas na to dohodnúť sa, ak im niekto niečo ponúka, a doslova zdvihnúť telefón. Sekretárka nás už musí mať plné zuby, pretože som sa rok intenzívne každý týždeň dvakrát nahlasoval u riaditeľa a vždy ma zrušili,“ povedal Jakubec.

Evergreenové názvy

Spomínané názvy navrhovaných relácií odkazujú na programy, ktoré v minulosti televízia vysielala. Ochranné známky na známe programové značky Slovenskej televízii Jakubec vyfúkol. Pred rokom si dal na úrade priemyselného vlastníctva zaregistrovať ochrannú známku na Repete, Repete návraty. Tento rok Návraty Repete Ivana Krajíčka, Jubilanti, Diskotéka pre starších a Slovensko sa zabáva s Martinom Jakubcom. Pod názvom Repete vydáva svoje albumy a pod názvom Repete návraty vystupuje po Slovensku, napríklad so speváčkou Jandrankou. Ktorú, mimochodom, Jakubec núkal poslancom ako speváčku na predvolebné mítingy.

STV si nedávno stihla dať zaregistrovať len ochrannú známku Vtipnejší vyhráva. „To, že sa týždeň po rokovaní rozhodli zaregistrovať Vtipnejší vyhráva, znamená, že sme im dali zrejme nejaký impulz,“ povedal Jakubec, ktorý si vie predstaviť spoluprácu aj na tejto relácii s STV. "Slovenská televízia si - podobne ako iné subjekty - necháva registrovať ochranné známky pre svoje programy. Neznamená to však, že by STV chcela v súčasnosti vyrábať nové diely tohto programu,“ povedal hovorca televízie Peter Susko. Aktivity Jakubca s ochrannými známkami nijak nekomentoval.

STV: Jakubca nie!

Televízia je tiež prekvapená, že Martin Jakubec si spomína na rozhovory s vedením televízie. „Nijaké rokovania o príprave spomínaných programov do vysielania STV neprebehli,“ reaguje na prehlásenia Jakubca Susko. „Pravdou je, že pán Jakubec nikdy nerokoval s Romanom Liptákom. Pravdou je, že nijaký prísľub o vzájomnej spolupráci od generálneho riaditeľa STV nikdy nedostal.“ Jakubec sa naozaj stretol s riaditeľom – a to náhodne vo vestibule televízie, no bol zavedený „zvukomalebnou zhodou názvu jeho spoločnosti s názvom inej, renomovanej produkčnej spoločnosti,“ hovorí hovorca.

Martin Jakubec nazval svoju firmu Maja. Jej názov je až na jedno písmeno identický s menom známej produkčnej spoločnosti Maya, ktorá pre STV dodáva napríklad Poštu pre teba. Podľa Jakubca výber podobného názvu nebol zámer, zložil si ho podľa začiatočných písmen svojho mena.

„Zdôrazňujem, že pán Jakubec nedostal žiaden prísľub o spolupráci,“ hovorí hovorca STV Susko a dodáva: „Nie je pravdou, ako hovorí Jakubec, ani to, že bola dohodnutá výroba na dve relácie za mesiac a plánovala sa spolupráca na celý rok, s možnosťou opcie pre ďalšie obdobia.“

Jakubec však na svojej webstránke už aj avizuje novú reláciu v televízii verejnej služby: „Nového hudobno-zábavného programu Akcent paráda sa dočkajú diváci zrejme už čoskoro aj na obrazovkách STV. Program rôznych hudobných žánrov ponúkli do vysielania jeho tvorcovia. O tom, či bude priradený do vysielacej štruktúry, rozhodne programové oddelenie STV už onedlho.“ 

Kto je Martin Jakubec

Jakubec sa dostal do pozornosti verejnosti a médií v roku 2004 nečakane. Z neznámeho 21-ročného Bratislavčana sa za krátko stal akýsi mediálny exot - bol témou nielen pre bulvár, ale aj iné médiá. Internet zaplavili debaty na tému Martin Jakubec. „Rozdiel medzi realitou, fikciou či recesiou bol takmer stratený,“ opisuje túto dobu sám Jakubec. Po čase týždenník Trend odhalil, že Martin Jakubec naozaj existuje a že všetok rozruch okolo neho je výsledok práce reklamnej agentúry Tender Advertising a jej vlastnej promo akcie, v ktorej ukázala, ako dokáže zadarmo spropagovať úplne neznámu osobu.

Agentúru na začiatku zaujala jeho webstránka, ktorá nešetrila samochválou a zveličovaním. Písal v nej o svojej angažovanosti v Hnutí za demokraciu, o svojom obdive k americkému hercovi Larrymu Hagmanovi (zo seriálu Dallas), o svojej práci v "Úrade pre národný rozvoj Slovenskej republiky" a o "ostatných marketingových a mediálnych aktivitách, ktoré tvorí a realizuje ako uznávaný manažér v renomovaných firmách". Bez akéhokoľvek zásahu agentúry už vtedy to bol úkaz ako stvorený na propagáciu.

Dnes na toto obdobie spomína ako na „úlet, na ktorý sa dal nahovoriť“ ale dnes sa venuje „serióznym veciam.“ To, ako sa snažil preniknúť do STV a akým spôsobom rozpráva o vlastných zásluhách, sa však za tie roky veľmi nezmenilo. „Je typom flexibilného umelca, ktorý z elegancie a vznešenosti vie na javisku rýchlo prejsť do komických až naivných polôh, ktoré uňho rýchlo vystrieda citová vrúcnosť a ľudská hĺbka,“ píše neskromne o sebe Jakubec na svojej webstránke. 

 

  • Tlačiť
  • 29