Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Markízu má v pláne kúpiť už len Kellner, známa je aj cena

25.09.2019, 18:17 | Mediálne.sk

O kúpu americkej skupiny CME, ktorej patrí aj televízia Markíza, má mať záujem už iba firma PPF českého miliardára Petra Kellnera. Ostal jediným z pôvodnej trojice. Okrem PPF mali rozmýšľať nad kúpou televízií aj spoločnosť Discovery a investor Ronald Lauder.

  • Tlačiť
  • 0

O tom, že firma najbohatšieho Čecha mala byť blízko ku kúpe Markízy či Novy, sa hovorilo intenzívne v júli tohto roka. Český portál Hlídací Pes v stredu informoval, že PPF ostala v tomto obchode jediným záujemcom.

Discovery z rokovaní odstúpilo skôr, Hospodárske noviny o tom informovali v polovici augusta. V polovici septembra prišli s informáciou, že P. Kellnerovi má prepožičať právnické služby pri kúpe CME bývalý primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal, ktorý to odmietol komentovať.

CME má teraz podľa blízkych zdrojov za svoj predaj požadovať od PPF sumu približne 47 miliárd českých korún, teda vyše 1,8 miliardy eur, čo je viac ako bola odhadovaná cena pred dvoma rokmi.

„Záujem spoločnosti PPF o odkúpenie niektorých firiem zo skupiny CME nemôžeme nijako komentovať,“ uviedla pre portál hovorkyňa skupiny PPF Jitka Tkadlecová.

CME pôsobí na piatich trhoch, okrem Slovenska aj v Česku, kde jej patrí Nova, v Rumunsku, Bulharsku a Slovinsku.

Neprehliadnite

Jednej televízie zo svojho portfólia sa už CME zbavila, keď vlani uzavrela predaj skupiny Nova v Chorvátsku, ktorá má zhodou okolností rovnaký názov ako česká komerčná jednotka.

CME pritom malo predať skupine United Group aj slovinskú Pop TV, neschválil to ale miestny protimonopolný úrad, a tak napokon z obchodu zišlo.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy CME, Markíza, Petr Kellner, PPF

Diskusia (0 reakcií)