Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Markíze vlani narástli tržby, zisk zvýšila o polovicu

08.02.2018, 10:04 | ČTK | pol

Mediálnej spoločnosti Central European Media Enterprises (CME), ktorá vlastní televíziu Markíza, vzrástol v minulom roku prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) o 21 percent na 165,5 milióna dolárov. Slovenskej komerčnej televízii stúpol zisk zhruba o polovicu.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

CME, Markíza

Čisté príjmy skupiny vzrástli o deväť percent na 574,2 milióna dolárov. Príjmy z televíznej reklamy stúpli o osem percent a poplatky za distribúciu kanálov od káblových a satelitných platforiem a príjmy z predplatného o 17 percent.

„Rok 2017 bol pre CME ďalším vynikajúcim rokom a výsledky našich staníc nás stavajú do pozície ďalšieho úspechu v roku 2018,“ uviedol vo vyhlásení jeden z dvoch generálnych riaditeľov Christoph Mainusch.

Upozornil, že CME sa podarilo zvýšiť sledovanosť v troch zo štyroch krajín, v ktorých pôsobí, a zvýšiť náskok pred najbližšou komerčnou konkurenciou v hlavnom aj celodennom vysielacom čase. Výnimkou je práve slovenský trh, kde Joj znížila odstup v sledovanosti od Markízy.

CME smeruje všetky zisky, ako aj prostriedky z vlaňajšieho predaja svojich televízií v Slovinsku a Chorvátsku do morenia svojho dlhodobého dlhu.

Zdroj: Datawrapper/CME

Podľa reportu CME zinkasovala Markíza vlani 97,72 milióna dolárov, čo je najviac od roku 2011. Pri súčasnom výmennom kurze ide o nárast príjmov o 7,9 percenta. Posledný kvartál bol tradičnej najsilnejší s tržbami vyše 34 miliónov dolárov. 

Prevádzkový zisk Markízy za celý rok predstavoval 24,74 milióna dolárov, čo je medziročný nárast o 55 percent, s odstupom najvyšší v rámci CME.

Markíza vlani skončila s bezplatným terestriálnym šírením, čo prinieslo úsporu na strane výdavkov. Televízia navyše zdražela svoju distribúciu pre káblovky či satelitné platformy.

Zdroj: Mediálne.sk

Podľa prezentácie CME pre investorov po treťom kvartáli minulého roka boli príjmy Markízy od operátorov za tri štvrtiny roka na úrovni 5,6 milióna eur, teda viac ako štvornásobné oproti rovnakému obdobiu roku 2016.

K rastu príjmov pomáha aj vysoký dopyt po televíznej reklame na strane zadávateľov, na ktorý komerčné televízie reagujú pravidelným zvyšovaním cien inzertného priestoru.

CME v súčasností okrem Slovenska pôsobí v Česku, Rumunsku a Bulharsku. Podľa tržieb je momentálne Slovensko druhý najmenší trh za Bulharskom. Aj vlani bola pre CME najvýkonnejšia česká Nova. OIBDA aj príjmy vlani rástli vo všetkých krajinách.

Čisté výnosy na jednotlivých trhoch CME (v tis. USD)
Rok 2017 Medziročná zmena (%) Reálna zmena pri stálom kurze (%) Prevádzkový výsledok OIBDA
Bulharsko 77 341 6,5 3,7 16 841
Česko 209 041 9,8 3,5 83 600
Rumunsko 191 244 10,6 9,5 74 435
Slovensko 97 721 7,9 4,7 24 742
Zdroj: CME

Agentúra Reuters s odvolaním sa na informované zdroje koncom minulého roka uviedla, že čínska energetická a investičná skupina CEFC a česko-slovenská finančná skupina Penta Investments rokujú o kúpe podielu v CME od hlavného akcionára Time Warner.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy CME, Markíza

Diskusia (0 reakcií)