Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Markíze stúpli tržby, vlastník CME splatil časť dlhu

19.10.2018, 15:10 | pol | © 2018 News and Media Holding

Mediálna spoločnosť Central European Media Enterprises (CME), ktorej patrí televízia Markíza, zvýšila svoje tržby v trištvrte roku na 422,3 milióna dolárov. Zo zisku splatila skupina časť dlhu. Príjmy rástli aj Markíze.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

CME, Markíza

CME medziročne stúpli tržby za prvé tri kvartály roka o 11,7 percenta. Prevádzkový zisk narástol o 21,5 percenta a dosiahol 87,8 milióna dolárov.

Skupina si v oboch parametroch polepšila aj v samostatnom treťom štvrťroku, v ktorom evidovala tržby 123,5 milióna dolárov (nárast o 3,4 %) a zisk takmer 21 miliónov (nárast o 30,9 %).

CME v tlačovej správe uvádza, že v tomto roku dosiaľ splatia vyše 300 miliónov dolárov z dlhu a súvisiacich platieb, pričom využila aj zdroje z predaja svojich aktivít v Chorvátsku.

Výnosy na jednotlivých trhoch CME (tis. USD)
1. - 3. kvartál 2018 1. - 3. kvartál 2017 Medziročná zmena (%) Reálna zmena pri stálom kurze (%)
Bulharsko 59 208 52 118 13,6 5,8
Česko 158 051 135 526 16,6 4,6
Rumunsko 136 683 127 983 6,8 1,5
Slovensko 70 590 63 348 11,4 3,8
Zdroj: CME

Skupina sa ešte vlani dohodla aj na predaji svojich médií v Slovinsku spoločnosti United Group, no tento obchod sa stále neuzavrel. Čaká aj na súhlas regulátora.

Podľa jedného zo šéfov CME Michaela Del Nina očakávajú rasty aj v nasledujúcom období, čo má umožniť oddlženie spoločnosti na požadovanú úroveň.

Príjmy z reklamy zvýšila skupina v tomto roku o 12 percent pri súčasnom kurze (o 3 % pri konštantnom kurze). Rovnako 12-percentným tempom rástli poplatky za distribúciu a predplatné (o 5 % pri konštantnom kurze).

Prevádzkový zisk skupiny pred odpismi a amortizáciou OIBDA dosahuje zatiaľ v tomto roku 119,9 milióna dolárov, čo je medziročný nárast o 22,5 percenta.

V prípade Markízy sa ale tento ukazovateľ o vyše 8 percent znížil – slovenská televízia mala zisk 10,04 milióna dolárov. Na druhej strane v samotnom treťom kvartáli dosiahol 5,03 milióna, medziročne o 79 percent viac.

Hospodárske výsledky Markíza - Slovakia (tis. USD)
QIII/2018 QII/2018 Q1/2018 QIV/2017 QIII/2017
čisté výnosy 20 867 26 770 22 953 34 373 20 384
prevádzkový výsledok OIBDA 5 032 3 906 1 103 13 403 2 944
Zdroj: CME

Za prvé tri kvartály eviduje Markíza podľa reportu CME tržby 70,6 milióna dolárov oproti 63,3 milióna pred rokom (nárast o 11,4 % pri aktuálnych kurzoch, o 3,8 % pri konštantných). Aj slovenská komerčná televízia v tomto roku zvyšovala cenu reklamy, profituje zároveň zo zvýšených cien za šírenie obsahu od operátorov. 

V treťom štvrťroku, keď televízie štartujú v septembri novú sezónu, dosiahli tržby Markízy 20,9 milióna dolárov, medziročne o 2,4 percenta viac.

Najvýnosnejším trhom zostáva pre CME Česko, kde Nova a jej stanice tento rok zinkasovali 158 miliónov dolárov, prevádzkový zisk OIBDA dosiahol 59 miliónov.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy CME, Markíza

Diskusia (0 reakcií)