Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Markíza zakladá novú stanicu Markíza Cinema

26.05.2011, 09:15 | Mirka Kernová

Markíza-Slovakia požiadala o licenciu na novú celoplošnú digitálnu televíziu. Po TV Doma to bude druhá sesterská televízia Markízy.

  • Tlačiť
  • 16

tv_markiza_logo_modre

Televízia Markíza bude mať druhý tematický kanál. Podľa informácií Mediálne.sk spoločnosť Markíza-Slovakia, držiteľ vysielacej licencie, pripravuje kroky pre spustenie prevažne filmového kanálu pod názvom Markíza Cinema. Po TV Doma to bude druhá špecializovaná programová služba televízneho lídra.

Markíza-Slovakia požiadala koncom apríla Radu pre vysielanie a retransmisiu o udelenie licencie na celoplošné digitálne televízne vysielanie nového kanálu. Informáciu pre Mediálne.sk potvrdil riaditeľ kancelárie rady Ľuboš Kukliš. Vzhľadom na to, že ide o digitálne vysielanie, je málo pravdepodobné, že by Markíza licenciu na Markíza Cinema nezískala. Keďže nejde o prideľovanie terestriálnych frekvencií, rokovanie o udelení licencie je formalita. Na program sa dostane na jednom z najbližších zasadnutí rady. Od momentu, keď rada udelí súhlas, má televízia podľa zákona 360 dní na to, aby spustila vysielanie.

markiza 3d 3_2

Zdroj: TV Markíza

Markíza Cinema bude špeciálny program určený hlavne na vysielanie filmov a seriálov. Vysielať bude 112 hodín týždenne, čo v je v priemere 16 hodín denne. Pri nezapočítaní reklamného priestoru až 98 percent z ponuky budú tvoriť dramatické programy a len dve percentá zábava.

Európskym dielam má byť vyčlenený priestor minimálne 51 percent. Digitálny príjem má byť v podobe DVB-T, DVB-S, DVB-C, MMDS, MVDS, IPTV.

Program s prívlastkom Cinema v rodine televízií patriacich pod mediálny koncern CME nie je nič nové. Podobne ako TV Doma, aj Cinema je už v CME overenou značkou. Vzorom môže byť rumunská Pro Cinema, vysielajúca od roku 2007. V programe má najmä filmy, seriály a dokumenty. V rovnakom roku, v decembri, štartovala aj česká Nova Cinema s obdobným zameraním. Ďalšia Cinema je aj v Bulharsku, od roku 2009 tam funguje bTV Cinema.

nova_cinema_new.gif

Česká Nova Cinema má v súčasnosti celodenný trhový podiel v skupine divákov od 15 do 54 percent okolo piatich percent. Každý deň vysiela priemerne tri filmy celovečernej stopáže, popoludní a podvečer hlavne detektívne a romantické seriály či komédie. V súčasnosti napríklad Ženatý so záväzkami (Married with Children), Perníkový táta (Breaking Bad), Odložené prípady (Cold Case) a iné. Pri svojich začiatkoch bol kanál označovaný aj ako úložný priestor Novy, vysielal filmy, ktoré boli najprv odvysielané na Nove, ale aj akvizičné tituly, ktoré nakúpila Nova v balíkoch, no na Novu sa nehodili.

V súčasnosti ponúka filmy, rodinné komédie, thrillery, rôzne české filmy a seriály ako Ulice či napríklad starý československý krimi seriál z roku 1979 Čas pracuje pre vraha, ale aj tureckú telenovelu Tisíc a jedna noc. Nova Cinema má aj publicistické relácie. Hollywoodsky spravodajca je o dianí v svetových filmových štúdiách, nová relácia Hviezdy červeného koberca sa venuje filmovým hviezdam. Na ďalších televíznych trhoch je Cinema tiež.

Televízia Markíza zatiaľ svoje strategické plány nekomentuje. V rozhovore pre Sme na otázku, či Markzía príde s novým kanálom, generálna riaditeľka Zuzana Ťapáková povedala: „Tak ako máme TV Doma, pravdepodobne budeme mať aj ďalšie. Na Markíze sa sústredíme na spravodajstvo, zábavu, možno reality šou, veľké zábavné formáty. Filmy a akvizičné tituly budú na iných kanáloch.“

Markíza-Slovakia má zaregistrovanú aj domény www.markizacinema.sk a www.cinemapro.sk.

Pokúšame sa získať stanovisko televízie Markíza.

  • Tlačiť
  • 16

Tagy Štart televízie Dajto