Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Markíza vyvíja návrat politickej satiry

27.02.2009, 10:55 | Lukáš Kočišek | © 2009 News and Media Holding

Posledných zvyškov politickej satiry sa zbavila v Sedem s r. o. V súčasnosti podľa Sme rokuje s viacerými autormi.

  • Tlačiť
  • 1

markiza_logo_3d-1.gif

Markíza chystá návrat politickej satiry na televízne obrazovky. "Pracujeme na vývoji politicko-satirického formátu, sme v rokovaní s viacerými autormi," povedala pre denník Sme PR manažérka televízie Miroslava Labašová.

Posledných zvyškov politickej satiry sa líder zbavil zrušením relácie Sedem s r. o. v decembri 2008. Svojho obnovenia sa nedočkal ani kabaretný program Dereš.

V minulosti Markíza na politickej satire stavala. Tvorili jadro kľúčových zábavných formátov ako Telecvoking a jeho ďalších variáciách O tri štart či Knokaut. Rasťo Piško pripravoval bábkovú satiru Bravissimo či reláciu Pošta Horný Výplach, v ktorej dodnes pokračuje na webe Pravda.sk. Markíza istý čas ponúkala aj Večer Milana Markoviča, známy najmä z vysielania verejnoprávnej televízie.

Jojka ani STV sa do politickej satiry púšťať nechystajú. Komerčná dvojka sa podľa slov hovorkyne Tatiany Tóthovej pre Sme "orientuje na pôvodnú seriálovú tvorbu, kvalitné akvizície, spravodajstvo a publicistiku pre diváka od 12 do 54 rokov". Programový riaditeľ STV Roman Lipták zas tvrdí, že v súčasnosti po takomto žánri neexistuje divácky dopyt. "Skôr ako nedostatok politickej satiry ma trápi dlhodobá absencia kabaretu v ponuke zábavných formátov," dodal pre Sme.

Okrem politicko-satirického formátu Markíza v súčasnosti vyvíja aj ženský komediálny seriál autorskej dvojice Michaela Čobejová a Eva Urbaníková či denný kriminálny seriál s pracovným názvom Detektív Kripta.

  • Tlačiť
  • 1