Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Markíza už stratila s Priateľkami trpezlivosť

08.12.2008, 14:10 | Lukáš Kočišek | © 2008 News and Media Holding

Neúspešný titul končí po dvoch sériách. Líder škrtá svoj jediný prime-time sitcom.

  • Tlačiť
  • 13

markiza_logo_3d-1.gif

Priateľky na Markíze končia. Týždenný sitcom televízneho lídra sa roku 2009 nedožije. V rozhovore pre týždenník Markíza to povedala jedna z hlavných protagonistiek seriálu Zuzana Tlučková. "Dotočili sme druhú a zároveň poslednú sériu," odpovedala vrámci otázky o svojich pracovných plánoch.

Markíza doposiaľ opakovala, že ortieľ nad Priateľkami nevyniesla a budúcnosť titulu zvažuje. Posledné týždne dosahoval podľa informácií Mediálne.sk trhové podiely okolo hlboko podpriemerných 25 percent. Diváci od seriálu navyše postupne odchádzajú. V utorkovom slote ich drví Panelák na Jojke, ktorý vďaka nim vyskakuje k 30-percentným podielom. Jednotka pritom necháva komerčným konkurentkám priestor na rozlet. Vysiela totiž svoj denný prepadák Obchod so šťastím.

priatelky_II_markiza.jpg


Priateľky v roku 2008 vznikli aj zanikli.

Jediný úspech zaznamenali Priateľky pri svojom štarte v marci 2008 - prvý diel pozeral každý druhý divák. Nenaplnil však očakávania asi polovice divákov, ktorí sa už k druhej časti nevrátili. Ich počet postupne klesal z jarných šesťsto na päťsto, až sa dostal na aktuálnych štyristotisíc divákov.

Seriál sa vysiela už len v utorok, pričom do tejto sezóny Priateľky vstúpili dvakrát týždenne, v utorok a štvrtok po Ordinácii v ružovej záhrade. Ublížil im najmä presun Paneláku do priamej konkurencie. Nepomohol ani refresh seriálu od septembra - dostal nové kulisy a zvučku, nastali zmeny v dejovej kostre a hereckom obsadení seriálu a došlo tiež k výmene režiséra. Naopak, trhové podiely začali ešte viac klesať.

V jarnej časti sezóny tak bude mať Markíza zrejme tri vlastné seriály: nový z prostredia rádia, ktorý píše podľa Eurotelevízie aj Eva Urbaníková, Ordináciu v ružovej záhrade a druhú sezónu Mesta tieňov. K dispozícii má tiež seriály z Novy, ktoré viac-menej úspešne postupne preberá.

Najviac seriálov aktuálne produkuje Joj. Vysiela Panelák, Mafstory, Profesionálov a Kutyil s r. o. Verejnoprávna STV produkuje najmenej sledovaný slovenský seriál Obchod so šťastím.

Sezóna 2008 / 2009

Markíza


Off-time novinky:
1. Skvelý deň

Prime-time novinky & vrátené tituly:
2. Modré z neba
3. Heslo za milión
4. Mesto tieňov 2
5. Slovensko má talent
6. Rádio (seriál z mediálneho prostredia, dvakrát týždenne)
7. Aha - dvaja v tom

Zrušené z minulých sezón:
1. Priateľky

 

Joj


Off-time novinky:
1. Súdna sieň
2. Webmaster
3. Panelák - Magazín
4. Zveracia klinika
5. Prvé Noviny
6. Promi Noviny
7. Najlepšie počasie

Prime-time novinky & vrátené tituly:
8. Kutyil s r. o.
9. Profesionáli

Zrušené z minulých sezón:
1. Páli vám to
2. Vojna slov
3. Noviny Plus

 

Jednotka


Off-time novinky:
1. Obchod so šťastím
2. Oldies hitparáda
3. Zlaté hity
4. Kinohit
5. Fokus
6. Prípady detektíva Kulmena
7. Klik

Prime-time novinky & vrátené tituly:
8. 5 proti 5 Špeciál
9. Lekárske omyly a víťazstvá

Zrušené z minulých sezón:
1. Deti to vedia najlepšie


  • Tlačiť
  • 13