Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Markíza ušetrila aj na teletexte, službu už zabezpečuje externá firma

12.01.2018, 09:32 | Martin Poláš | © 2018 News and Media Holding

Televízia Markíza na prelome rokov urobila zmeny v organizačnej štruktúre a mierne oklieštila počet zamestnancov. Popri niekoľkých ľuďoch z techniky už v interných kapacitách neprevádzkuje ani teletext. Ten televízii dodáva partner.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Markíza

Markíza sa rozhodla skončiť s internou správou vlastného teletextu, ktorý patrí k doplnkovým servisom pre divákom.

V sekcii teletextu zamestnávala zruba päť ľudí a tieto miesta od januára zrušila. Teletext Markízy už spravuje externá firma.

„Teletext pre nás od 1. januára 2018 zabezpečuje spoločnosť Teledata, s r.o.,“ uviedol PR manažér Markízy Lukáš Kočišek.

V prípade Markízy ide o ďalší krok smerom k úspore nákladov mimo kľúčových programových investícií.

Ako je známe, na prelome rokov zredukovala televízia aj počet technických zamestnancov. Umožnil to presun vysielacieho pracoviska k českej Nove do Prahy.

„Synergie v medzinárodných firmách sú bežné, ale, samozrejme, je dôležité, aby prinášali reálny benefit. Televízie CME medzi sebou navzájom spolupracujú aj v iných sférach. Táto technická zmena nemá pre diváka žiadny viditeľný efekt. Toho zaujíma obsah, ktorý vysielame,“ povedal šéf Markízy Matthias Settele.

Televízia ubezpečuje, že aj po čiastočnej redukcii zamestnancov má všetkých manažérov naďalej na Slovensku, čo ani neplánuje meniť. Rovnako tu zostáva kompletná produkcia programov či spravodajstva.

Ušetrené prostriedky smeruje vo výdavkoch Markíza do pôvodnej tvorby. Ukázala to už predošlá jeseň s viacerými novinkami v prime-time. V tomto trende pokračuje televízia aj v novom roku – hneď na začiatku spustila obnovených Susedov aj nový denný seriál Oteckovia, ktorým sa presadila v dôležitom podvečernom slote o 18:00.

„Našou snahou bolo v prípade Oteckov vytvoriť seriál ‚novej generácie‘. Oteckovia sú iní ako naše predošlé seriály či seriály konkurencie, sú odľahčenejší, zábavnejší, s vyššou hodnotou pri písaní príbehov, scenára aj pri spôsobe nakrúcania. Výrazne sme teda investovali aj po produkčnej stránke. Na seriáli robí 140 ľudí,“ povedal M. Settele k novinke, ktorú slovenskí tvorcovia pripravili podľa námetu z Južnej Ameriky.

Napriek väčším investíciám do programu hovorí Markíza o zvýšením zisku – môže za to odchod z DVB-T, čo prinieslo značnú úsporu, ale aj kontinuálne zvyšovanie cien reklamy či uzavretie dohôd o poplatkoch s operátormi.

„Zatiaľ sme prezentovali finančné výsledky len za prvé tri kvartály, ktoré nám vyšili skvele, a to práve vďaka výkonnosti programov, ktoré sme nasadili,“ načrtol M. Settele.

Celý rozhovor s generálnym riaditeľom Markízy si prečítajte v aktuálnom vydaním TRENDU, ktoré je práve v predaji. V digitálnej verzii dostupné tu.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Markíza

Diskusia (0 reakcií)