Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Markíza si podá ľudí s nadváhou. Chystá vlastné Extrémne premeny

21.05.2013, 12:00 | Martin Poláš | © 2013 News and Media Holding

Televízia spustila nábor súťažiach do novej šou, termín nasadenia zatiaľ nie je známy

  • Tlačiť
  • 10

Televízia Markíza od pondelka nasadila do vysielania castingové výzvy na novú pripravovanú reláciu. Podľa obsahu spotu pôjde o lokálnu verziu reality šou „o chudnutí“. 

V upútavke televízia použila zábery z akvizičnej americkej reality šou Extreme Makeover: Weight Loss Edition (vysielanej na kanáli ABC), ktorej epizódy zaraďovala v dvojporciách v pondelok pod lokalizovaným názvom Extrémne premeny: druhá šanca na život.

tv_markiza_logo_modre

Programu zostal nezmenený názov aj po tom, čo ho v máji Markíza nahradila vydaniami obdobného formátu z Austrálie Big – Extreme makeover (Channel 9).

„Máte už dosť svojej extrémnej nadváhy? Ste nespokojný so svojím výzorom? Spôsobuje vám nízke sebavedomie a neviete si s tým rady? Ponúkame vám druhú šancu na život. Pošlite nám svoju fotografiu a pár viet o svojom trápení. Pod dohľadom odborníkov sa zmeňte na nepoznanie a dokážte sami sebe aj vášmu okoliu, že v akomkoľvek veku sa dá začať odznova,“ znie voice-over vo výzve na prihlásenie sa produkcii.

Potenciálni záujemcovia o „premenu“ majú Markízu kontaktovať e-mailom. Ďalšie detaily o pripravovanej šou zatiaľ nie sú známe. Mediálne.sk zisťovalo termín nasadenia formátu, televízia sa však k nemu nateraz nevyjadrila.

Komerčný líder vlastnou verziou šou chce pravdepodobne zvýšiť potenciál akvizičných formátov, ktoré dosahovali trhové podiely nad 20 percent, hoci pod priemerom televízie. 

„Chudnúce“ reality šou sa stále tešia relatívne stabilnej diváckej základni vrátane zahraničných trhov. Formát s rovnakou tematikou vysiela aj televízia Joj na svojom menšom kanáli Wau, kde ponúka epizódy šou Ty schudni a ty priber (Supersize vs. Superskinny), pôvodne vysielanej na britskej stanici Channel 4.

Slovenským priekopníkom v tomto type programu bola verejnoprávna televízia, ktorá v jesennej sezóne v roku 2006 do prime-timeu nasadila reality šou Supertelo. Išlo o licencovaný formát The Biggest Loser americkej televízne spoločnosti NBC.

Okrem Slovenska sa program predal do 26 krajín, úspešný je naďalej aj v USA, kde sa chystá v tomto roku jeho 15. séria. V programe súperia dva tímy obéznych ľudí v tom, kto dokáže svoje telo zbaviť vyššieho počtu prebytočných kilogramov v stanovenom období.

V Extrémnych premenách diváci sledujú snahu jednotlivcov, ktorým nadváha spôsobuje estetické aj zdravotné komplikácie a pod dohľadom trénera sa chcú v priebehu jedného roka dostať na prijateľnú hmotnosť.

  • Tlačiť
  • 10