Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Markíza programovou zmenou ohlásila novú Farmu. Odštartuje čoskoro

21.08.2017, 17:20 | Martin Poláš | © 2017 News and Media Holding

Komerčné televízie si vzájomné prekvapenie chystajú ešte pred ostrým štartom novej sezóny. Najnovšie sa karty pokúsi zamiešať Markíza, ktorá nečakane začiatkom septembra vytiahne aj novú sériu Farmy. Reality šou pritom zadávateľom reklamy medzi jesennými projektmi neavizovala.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Tagy

Farma, Markíza

Markíza spustí deviatu Farmu už vo štvrtok 7. septembra o 22:15. V upravenom programe avizuje úvodnú časť Farma – Začíname, ktorej vyhradí hodinový priestor. Ďalšou zmenou je pridaná talkšou Nebezpečné vzťahy, ktorá tak okrem utorka pôjde aj vo štvrtok po Farme. 

Pôvodne bol vo štvrtkovom slote po prvej epizóde seriálu Rex avizovaný akvizičný seriál Ňuchač. Prvý diel Farmy zopakuje Markíza aj v nedeľu o 23:35 po tanečnej súťaži Let's Dance.

Podľa nasadenia predstavovacej epizódy Farmy je zrejmé, že bežné časti reality šou by Markíza mala uviesť v týždni od 11. septembra. Doteraz o takom skorom štarte novej sérii nebola zmienka, program nefiguroval ani v brožúre pre inzerentov, hoci vzhľadom na načasovanie výroby počas leta jesenné využitie prichádzalo do úvahy.

Farmu vysielala Markíza aj v tohtoročnej jarnej sezóne, kde televízii po slabších ratingoch zo začiatku roka pomohla stabilizovať výkonnosť v najdôležitejšom večernom pásme.

Farme by malo v štruktúre Markízy patriť ako obvykle druhé prime-timeové okno po 21:40. Hlavné sloty má televízia obsadené inou premiérovou tvorbou – v pondelok bude vysielať Hornú Dolnú, v utorok Extrémne premeny Slovensko, v stredu Pevnosť Boyard a vo štvrtok spomínaného Rexa. Všetky formáty uvedie v týždni od 4. septembra.

Neprehliadnite

Po pridaní Farmy je z pohľadu investícií jeseň Markízy vyskladaná zrejme najnákladnejšie za ostatné roky. Televízia bude vrátane nedeľného Let's Dance mať päť dní v týždni v hlavnom vysielacom čase päť rozdielnych programov. 

Všetky formáty Markízy s výnimkou Hornej Dolnej vznikajú podľa zakúpenej licencie, finančne náročné sú aj z pohľadu produkcie – Extrémne premeny sa vyrábali pre zachytenie premeny ľudí dva roky, Boyard odletel štáb nakrútiť s päťdesiatkou účinkujúcich na francúzsku pevnosť, seriál Rex zas Markíza zverila D.N.A. Production, ktorá má na konte úspešné kriminálky z českého aj zo slovenského trhu. Na veľké množstvo nových projektov konkurencie sa pripravila aj Joj.

Markíza potrebuje silné ratingy v posledných mesiacoch roka, aby čo najlepšie dodávala kampane klientov a dohnala výpadok zo začiatku roka po tom, čo skončila v celoplošnom bezplatnom DVB-T. O televíznu reklamu je zároveň v období od septembra do decembra najväčší záujem medzi inzerentmi, čo sa televízie takisto snažia využiť a produkovať čo najviac ratingov, aby svoj priestor využili efektívne.

S Farmou ako formátom začínala Markíza v lete 2011, odvtedy odvysielala osem sérií. Tento rok výhru v súťaži zvýšila z 50- na 75-tisíc eur.

Ostatná ôsma séria finišujúca v polovici júna mala priemernú sledovanosť 195-tisíc divákov v komerčnej cieľovke 12 - 54 pri podiele 22,6 percenta, čo bolo síce menej oproti siedmej sérií, no stále nad priemerom stanice. O čosi úspešnejšia bola Farma v univerzálnej cieľovke 12+, kde mala priemerný share 23,8 percenta pri sledovanosti 384-tisíc divákov.

Farma je licencovaným formátom švédskej produkčnej spoločnosti Strix Television AB. Diváci sledujú spolužitie účinkujúcich v náročných podmienkach v historickom obydlí vidieckeho typu. Materská skupina Markízy CME si Farmu poistila do roku 2019 s opciou na ďalší rok.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Tagy Farma, Markíza