Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Markíza prišla o Talent, s Novou preto na jeseň donesie Talentmániu

14.05.2010, 09:00 | Lukáš Kočišek | © 2010 News and Media Holding

Ťažiskový projekt slovenskej Markízy a českej Novy sa zrejme bude volať Česko Slovenská Talentmánia. Pozrite si logo.

  • Tlačiť
  • 20

cme_markiza_nova_mini.gif

Jesenná talentová šou slovenskej Markízy a českej Novy sa zrejme bude volať Česko Slovenská Talentmánia. Markíza si na úrade priemyselného vlastníctva v uplynulých dňoch podala žiadosť o registráciu ochrannej známky tohto názvu, ako aj jeho skrátenej verzie Talentmánia a oboch českých variantov. Indícii je ešte viac.

Rovnaký proces prebieha aj v Česku, ochranné známky si však neregistruje priamo Nova, ale sesterská firma Media Pro Pictures. Pridala aj prvú možnú podobu loga spoločného projektu.

Media Pro bola pôvodne značka pre rumunské produkčné a distribučné spoločnosti prezidenta CME Adriana Sarbu. Minulý rok ich mediálny koncern od svojho šéfa odkúpil a značku sa rozhodol využiť na všetkých trhoch, kde podniká. Príslušné ochranné známky si prostredníctvom Markízy zabezpečil aj na Slovensku.

V rámci takzvanej vertikálnej integrácie majú pod Media Pro v každej krajine spadať oddelenia produkujúce pôvodný zábavný obsah, reality programy a filmy či seriály. Vyrobené produkty by sa podľa ambícií CME mali predávať aj v iných krajinách.

cesko_slovenska_talentmania_logo

Česko Slovenskú Talentmániu podľa denníka E15 v Prahe vyvíja tím pod vedením šéfa oddelenia vývoja nových formátov Radka Bajgara.

Markíza sa k projektu zatiaľ bližšie nevyjadruje. Spoločne s Novou ho podporujú nekonkrétnym teasingom. Denníku Nový Čas dnes televízia potvrdila, že do šou získala Adelu Banášovú a Paľa Haberu.

Spoločným jesenným projektom Markízy a Novy mal byť pôvodne licencovaný formát Got Talent spoločnosti FremantleMedia. Po tom, čo slovenský televízny líder nevyužil svoju opciu, formát kúpili konkurenčné Joj a Prima. Markíza a Nova mali v rámci náhradného riešenia siahnuť po druhej sérii projektu Česko Slovensko hľadá SuperStar, napokon sa však rozhodli vyvinúť vlastnú talentovú šou.

„Máme s tým veľký problém a pokiaľ tento formát bude pripomínať náš, začneme to riešiť súdne,“ povedala pre český denník Blesk Andrea Gavačová, lokálna zástupkyňa spoločnosti FremantleMedia, ktorá vlastní licenciu na Got Talent. S Joj a Primou plánuje Fremantle nadštandardnú partnerskú spoluprácu dlhodobého charakteru.

Podľa denníka Sme sa v súčasnosti rysuje aj spoločný "federálny" projekt verejnoprávnych televízií. Na jeseň majú chystať formát Československý hit, ktorý by nadviazal na úspešný Hit storočia.

  • Tlačiť
  • 20

Tagy TV novinky na jeseň 2010