Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Markíza kúpila ďalšiu game show, ľudí v nej „hypnotizujú“

28.03.2017, 00:36 | Martin Poláš | © 2017 News and Media Holding

Televízia Markíza získala licenčné práva k súťažnému formátu You’re Back In the Room. Game show mala premiéru vo Veľkej Británii v roku 2015. Postavená je na tom, že súťažiaci sú počas priebehu plnenia úloh „zhypnotizovaní“.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy

Markíza

Britská šou sa predala do siedmich krajín vrátane USA, Francúzska, Kolumbie či Austrálie. Najnovšie práva putovali aj do Kanady a na Slovensko, kde ich získala Markíza.

Slovenská televízia nie je prvá v rámci skupiny CME, ktorá po šou siahla – tento rok ju uviedla v Slovinsku sesterská Pop TV pod názvom Hipnoza: dobra zabava. Pri štarte dosiahla trhový podiel v komerčnej cieľovke 18 – 54 prevyšujúci 50 percent. Pop TV program vysiela v nedeľnom prime-time.

Vo Veľkej Británii šiel originál na ITV v roku 2015 počas sobotných večerov. Na úvod relácia takisto divákov zaujala, keď jej rating prekonal štyri milióny ľudí, no postupne slabla. Po druhej sérii vlani ITV program stopla.

You’re Back In the Room sa profiluje ako zábavná game show, v ktorej súťažiaci hrajú o finančnú výhru, pričom plnia triviálne úlohy, no potom, čo ich profesionál uvedie do stavu hypnózy.

Po zásahu hypnotizéra účinkujúci napríklad namáča tvár do torty, keď počuje konkrétne slovo, uverí, že je plavčík, pirát či tyranosaurus, že kráča po ľade, má ustavičné sucho v ústach, alebo ho prepadne náklonnosť k moderátorovi.

Ihneď po odvysielaní prvej časti sa rozbehli diskusie na internete, či ide o skutočný stav hypnózy, alebo o najatých hercov, ktorí stav predstierajú. 

Neprehliadnite

Produkcia šou tvrdí, že ide o hypnotický stav. V rovnakom duchu sa vyjadrujú aj účinkujúci, ktorí sa vyberajú viackolovo. Odborníci však poukazovali na to, že ani v stave hypnózy človek nerobí to, čo sám nechce. Konanie v hypnóze si navyše pamätá, no viacerí účastníci relácie tvrdili opak. V austrálskej verzii médiá navyše odhalili, že dvojica súťažiacich boli amatérski herci. Produkcia tvrdila, že to s ich výberom do šou nesúviselo. 

Viacerí odborníci v Británii šou kritizovali. Vysvetľovali, že účinkujúci sa do stavu hypnózy nedostávajú, skôr je pravdepodobnejší variant, že s produkciou spolupracujú. Tvorcovia šou nesúhlasia, poukazujú na situácie, keď súťažiaci práve kvôli svojmu hypnotickému stavu nesplní úlohu, a tak nezíska finančnú výhru. Zároveň ale zdôrazňujú, že formát je postavený v prvom rade na zábave a bezpečnosť súťažiacich je zaistená...

Hypnoterapeuti zároveň pri posudzovaní netradičnej televíznej šou pripomínajú konkrétne postupy pri klinickej hypnóze, ktorá sa využíva v medicíne a podľa nich v šou nie je prítomná. Využívanie hypnózy za účelom zábavy je navyše v Británii upravené legislatívne, hypnóza realizovaná pred publikom je zakázaná. 

Pôvodná relácia vznikala v produkcii spoločnosti Tuesday's Child, do sveta ju distribuuje BBC Worldwide, ktorá ju ponúkne aj na blížiacom sa veľtrhu MipTV. V minulom roku formát uspel na International Format Awards v Cannes, kde vyhral kategóriu Najlepšia štúdiová game show.

Markíza vysiela viacero formátov, ktoré sa objavili u britského komerčného lídra – na ITV šla napríklad aj šou Your Face Sounds Familiar (Tvoja tvár znie povedome). Aktuálne slovenská televízia produkuje slovenskú verziu formátu This Time Next Year – Do roka a do dňa.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Markíza