Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Markíza a Joj nechránili maloletých , Rádio Best FM prišlo o dve frekvencie

14.09.2017, 09:54 | pol | © 2017 News and Media Holding

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) rozhodla o odobratí dvoch frekvencií bratislavskému Rádiu Best FM pre ich nevyužívanie na pridelené účely. Za nezabezpečenie ochrany maloletých musia platiť Markíza aj Joj.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Licenčná rada zistila, že Best FM nevyužívalo frekvencie získané vlani v jarnom výberovom konaní. Ide o frekvencie 89,6 MHz Prievidza a 92,4 MHz Martin, ktoré neboli rozvysielané v apríli, ale ani v júli pri ďalšej kontrole. RVR ich tak vysielateľovi odňala. Best FM získalo následne v jesennom výberovom konaní aj frekvenciu 90,3 MHz Poprad, ani tá zatiaľ nevysiela.

Finančné sankcie sa týkajú oboch najväčších komerčných televízií. Joj má zaplatiť 7-tisíc eur za vysielanie programu Ako som prežil z 3. marca tohto roka. Dopoludňajšie zaradenie programu a prístupnosť pre divákov od 12 rokov nebola podľa licenčnej rady namieste, program mali vidieť diváci od 15 rokov.

Rada pre vysielanie a retransmisiu

Rovnakú sumu musí uhradiť Markíza, ktorá sa takisto previnila voči paragrafu o ochrane maloletých. Môže za to zaradenie relácie 112 na stanici Dajto, kde bežia reprízy v doobednom slote. V prípade vydaní z 5. a 19. februára to podľa RVR bol problém, programy mali mať taktiež pätnástku „v krúžku“ a vysielať sa tak až po 20. hodine.

Markíza dostala aj nefinančnú sankciu – upozornenie na porušenie zákona. Rada vyhodnotila ako neobjektívny príspevok Kritika do vlastných radov z februárových Televíznych novín.

Ten istý prehrešok konštatovala licenčná rada pri Správach RTVS z 24. februára tohto roka. Problematický bol príspevok o kritike dvojakého života niektorých členov cirkvi pápežom Františkom.

Rada otvorila aj niekoľko nových správnych konaní, bude zisťovať, či Markíza vysielala seriál Kobra 11 za podmienok dohodnutých s nositeľom práv, či mal mať príspevok z Televíznych novín o najnebezpečnejších letiskách slovné upozornenie na nevhodnosť záberov, či mohla Joj vysielať seriál Aféry ráno a preverí aj možné nevyužívanie frekvencií Rádia Kiss.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy Rada pre vysielanie a retransmisiu

Diskusia (0 reakcií)