Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Mária Urlandová z TV Bratislava: Znepokojuje ma situácia v žurnalistike

22.12.2011, 16:12 | Mediálne.sk

Riaditeľka televízie Bratislava.

  • Tlačiť
  • 0

Akú známku by ste dali roku 2011 z pohľadu vašej firmy a prečo?
 
Vzhľadom k tomu, že náklady všeobecne narastali, dokonca aj každodenné parkovanie v meste tvorilo značnú položku, sa podarilo udržať skoro „vyrovnaný rozpočet“ a televízia je mierne zisková. Investovali sme aj do nových technických zariadení, kúpili nové štúdio so štyrmi kamerami a to nám umožnilo prejsť kompletne na formát 16:9. Na jedničku to teda celkom nie je, k tomu by sme potrebovali vyššie príjmy z reklamy.  

Aký bol najpozitívnejší moment pre vašu firmu v posledných 12. mesiacoch, čo patrilo naopak k menej príjemným rozhodnutiam?

Maria Urlandova_TV Bratislava

Potešili nás výsledky prieskumu, ktorý realizovala agentúra Dicio v polovici roka. Výsledkom bolo, že TV Bratislava rastie vo všetkých sledovaných parametroch. TV Bratislava pozná 70,1 % Bratislavčanov (oproti roku 2008 nárast o 37 %). Pravidelne ju sleduje 35,5 % Bratislavčanov, z toho užšie publikum (sledujú každý deň): 11,5 % Bratislavčanov a širšie publikum (sledujú raz za 3 dni) je 24 % Bratislavčanov.

Tešíme sa, pretože pri existujúcom množstve médií, nie je jednoduché si získať priaznivcov. Ľudia sa však čoraz viacej zaoberajú tým, čo sa deje pred ich vlastnými dverami. Komunálni politici vystúpili zo svojej anonymity, Bratislavčania vidia koho volili.

Nepríjemné bolo, že po 15-tich rokoch odišiel z trhu, ako obeť krízy, náš veľký klient, zahraničná teleshoppingová spoločnosť. Prišla síce iná, tiež silná spoločnosť, investuje však opatrnejšie.

Aká udalosť mimo vašej spoločnosti patrila z pohľadu biznisu, v ktorom pôsobíte, k zlomovým / najzaujímavejším / znepokojujúcim?
 
Znepokojuje ma situácia v žurnalistike všeobecne. Nevieme, čo prinesie budúcnosť, vieme len to, že starý model je rozbitý. Kto by chcel platiť za informácie, ak ich dostane zadarmo cez internet? Kde sú peniaze za reklamu? Zároveň ľudia spotrebúvajú viac noviniek ako inokedy, ale neplatia za to.

Tiež ma znepokojuje stav, že „novinári“ napíšu 2-3 tlačové správy denne, ktorými bombardujú redakcie a iní „novinári“ to majú tendenciu prevziať presne tak, ako je to napísané.

Znepokojuje ma tiež fakt, že by sa mal tvoriť obsah správ podľa kľúčových slov pre google, že knihy píšu celebrity a nie spisovatelia, že celá žurnalistika sa stáva čoraz povrchnejšou.

Prognózy vývoja reklamného trhu v budúcom roku nie sú veľmi optimistické. Ako sa na rok 2012 pripravujete a aký dopad môže mať štvrtý rok pokračujúceho poklesu na trhu na Váš segment?

Rada by som bola, keby to ostalo aspoň po starom. Pre regionálnu televíziu bolo odjakživa náročne sa uživiť výlučne z príjmov z reklamy. Dôvodom je jej prevažne komunálny obsah. Zadávatelia potrebujú masového diváka a „bulvárnejší“ obsah pre umiestňovanie reklamy.

Situácia je podobná aj v iných západoeurópskych krajinách, ale na rozdiel od Slovenska sa trvalou udržateľnosťou lokálnych a regionálnych televízií zaoberajú na národnej úrovni.

Napriek tomu urobíme to, čo bude v naších silách a do Nového roka ideme optimisticky.


Prečítajte si ďalšie odpovede v seriáli MEDIÁLNI LÍDRI 2011

tablo medialni lidri 2011 mala 3_2

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Mediálni lídri 2011

Diskusia (0 reakcií)