Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Kritik: OTO 2006 bol krajší ako miestny šoubiznis

15.03.2007, 01:53 | Lukáš Kočišek | © 2007 News and Media Holding

Po dvoch rokoch na upravenej scéne Slovensko hľadá Superstar zvýraznil slávnostný charakter a nablýskanosť eventu presun do Slovenského národného divadla. Načesaní a vymódení ľudia z televízií, pompézne vizuálne prevedenie a navodzovanie nesmiernej dôležitosti eventu pôsobili v slovenských reáliách takmer až prehnane.

  • Tlačiť
  • 5

Tagy

kritik

Svoju lokálnu verziu pompézneho udeľovania cien si včera odbili aj tváre známe zo slovenských obrazoviek. Po dvoch rokoch na upravenej scéne Slovensko hľadá Superstar zvýraznil slávnostný charakter a nablýskanosť eventu presun do Slovenského národného divadla. Na druhej strane však absenciu početného, žičlivého a atmosféru dotvárajúceho publika bolo cítiť. Z hľadiska sálal najmä chlad, čomu napomohol aj v akustike SND zanikajúci aplauz či iné divácke prejavy.

oto_2006_logo_mini.jpg


OTO 2006


Produkcia: Vladimír Bednár (STV), Jana Prágerová (APA)
Televízia: Jednotka STV
Stopáž: 120 minút
Grafika: Digitrixx, Andrej Červeň, Milan Pucher
Dramaturgia: Tomáš Zechel
Réžia: Rado Štefanov

Načesaní a vymódení ľudia z televízií, pompézne vizuálne prevedenie a navodzovanie nesmiernej dôležitosti eventu pôsobili v slovenských reáliách takmer až prehnane. Prenos akoby svojou kvalitou a podaním o niekoľko rokov predbehol vyspelosť slovenského šoubiznisu. Režisér Rado Štefanov zo spoločnosti Kuul TV spoločne s dramaturgom Tomášom Zechelom a celým tímom tvorcov však nesporne odviedli ukážkovú prácu na vysokej profesionálnej úrovni, ktorá na Slovensku stále nie je samozrejmosťou.

Nominovaní v jednotlivých kategóriách boli predstavení prostredníctvom viac či menej invenčných dokrútok, ktoré ak nepobavili, tak minimálne neurazili. Vtip Vila Rozborila o Supermikovi bude v mediálnych kuloároch určite ešte nejaký čas rezonovať. Prítomnosť živého orchestra je ďalším odpozeraným prvkom z udeľovania skutočných veľkých ocenení, ktorý vhodne dopĺňal celkový koncept programu. Rovnako ako špeciálne vyrobená bezchybná grafika. Divákom réžia za jej pomoci ponúkla aj emócie troch nominovaných vďaka známemu split-screenu.

Účinkujúcim v programe by mal niekto kompetentný vysvetliť, že uťahovanie si z významu ankety či zdôrazňovanie pokynu z réžie naťahovať čas strávený na pódiu nepôsobia na diváka práve najlepšie. Nevhodné líčenie v kombinácii so svietením často robili z tvárí lokálnych hviezd mastný fľak.

oto_2006_nominacie_herecka_mini.jpg

Tvorcovia sú určite spokojní s minimálnym množstvom divácky odpozorovateľných chýb, iba veľmi pozorné oko mohlo spozorovať drobné zaváhania pri snímaní ako trhnutie kamery, obrazovo neatraktívny záber či nepružné zareagovanie na improvizáciu Mariána Čekovského. Všetko prebehlo hladko.

Prehľad nominovaných a výhercov.

No napriek takmer dokonale odvedenej televíznej práci neobsahoval OTO 2006 žiaden výrazný nosný prvok, ktorým by sa odlíšil od svojich predošlých ročníkov a charakteristicky sa zapísal do televíznej histórie. Na javisku „iba“ defilovali oceňujúci a oceňovaní, prešpikovaní playbackovými vystúpeniami komerčne čo možno najzaujímavejšej zostavy hudobných hostí. Jednotlivé bloky programu boli rozdelované krátkym defilé chystaných speváckych vystúpení so sprievodným voice-overom sľubujúcim okrem Petra Cmorika, skupiny Desmod, Martiny Schindlerovej, Mariána Čekovského, Dary Rolins či po slovensky spievajúceho Karla Gotta aj množstvo ďalších „nehudobných hviezd“.

oto_2006_studio_mini_2.jpg

oto_2006_studio_mini_3.jpg

oto_2006_studio_mini_4.jpg

oto_2006_studio_mini_5.jpg



Trochu nešťastnou voľbou bol Jozef Bednárik v úlohe sprievodcu celým večerom. Scenár mu rozumne predurčil iba štyri výstupy, ktoré všetky do jedného pôsobili ako neúspešné pokusy začať moderovať. Trému Bednárik nedokázal prekryť ani svojim povestným šálom, ba dokonca ani šarmom.

Žiadna tragédia sa však nekonala. Moderátora tentokrát úspešne nahrádzala jednoduchá avšak vizuálne mimoriadne tvárna a efektná scéna, ktorá sa prispôsobovala momentálnej atmosfére a dianiu na javisku.

oto_2006_studio_mini_1.jpg

O vyspelosti tvorcov ale aj samotných donorov svedčí aj jeden výrazný posun, týkajúci sa úcty k divákovi. Toho už v úvode prenosu nenúti prepínať siahodlhý niekoľkominútový výpočet sponzorov, ich logá už netvoria ani dominantný prvok scény. Napríklad v Česku stále často tvorí scénu záves a desať lôg mediálnych či reklamných partnerov.

OTO 2006 bol až na pár chybičiek krásy profesionálne odvedeným eventom, za ktorý sa nikto z produkčného zázemia nemusí hanbiť. Oproti minulým ročníkom bola ľudovosť nahradená exkluzivitou, priamy prenos však ešte potrebuje nájsť svoju tvár a nejaký charakteristický prvok, ktorý ho jasne oddelí od masy ostatných televíznych eventov.

Viac obrázkov z eventu.

  • Tlačiť
  • 5

Tagy kritik