Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Kriminálka Staré Mesto mala v 12+ viac divákov ako film na Markíze, lídrom bol Panelák na Joj

21.09.2010, 13:40 | Lukáš Kočišek | © 2010 News and Media Holding

Prvý diel nového koprodukčného seriálu dosiahol na pomery Jednotky STV nadpriemerný výsledok nad 20 percentami.

  • Tlačiť
  • 8

jednotka_stv_logo.gif

Prvý diel nového pôvodného seriálu Kriminálka Staré Mesto dosiahol v univerzálnej cieľovej skupine 12+ trhový podiel 21,2 %. Na pomery Jednotky STV ide o nadpriemerný výsledok, seriál zaujal výraznejšie najmä inzertne menej zaujímavých starších divákov. O výsledkoch sledovanosti v tlačovej správe informovala  produkčná spoločnosť Trigon Production.

Úvodná epizóda Prípad petrolejového princa dosiahla v 12+ rating 8,5 % a pozrelo si ju celkovo 401-tisíc divákov. Trigon sa v tlačovej správe chváli, že v čase vysielania Kriminálky Staré Mesto Jednotka porazila trhového lídra. Markíza vysielala film Magor v podnájme s celkovým podielom 22,2 % a 380-tisíc divákmi pri obrazovkách. Víťazom bola Joj s denným seriálom Panelák, ktorý dosiahol podiel 30,0 % a k televízorom pritiahol 566-tisíc ľudí.

kriminalka_stare_mesto_fialova_hadek_Trigon Production – Mayo Hirc

V cieľovej skupine 12-54, na ktorú od začiatku roka predávajú reklamu komerčné televízie, dosiahla Kriminálka Staré Mesto podľa informácií Mediálne.sk slabší výsledok 15,2 %. Trhovým lídrom bola v čase jej vysielania Joj s Panelákom (30,3 %), nasledovaná filmom Magor v podnájme (26,4 %) na Markíze. 

Seriál včera vysielala s niekoľkominútovým predstihom aj ČT 1, v cieľovej skupine 15+ dosiahol rating 9,9 % a taktiež nadpriemerný trhový podiel 23,4 %. K obrazovkám pritiahol 876-tisíc dospelých divákov. Predbehli ho však komerčné stanice, lídrom bola Nova s komediálnym seriálom Okresní přebor (28,0 % / 1 061 000) a Prima nasadila svoj nový vzťahový seriál Cesty domů (24,1 % / 892 000). Kriminálka Staré Mesto má v prvej sérii sedem dielov, ktoré stáli viac než dva milióny eur, vyrobil ich Trigon v koprodukcii s STV a ČT.

Joj podľa tlačovej správy pokračovala v pozícii jednotky na trhu celý večer. Aj ďalšie premiérové pôvodné seriály Profesionáli (32,9 %) a Mafstory (31,6 %) v strategickej cieľovke 12-54 porazili Nočné Televízne noviny (29,8 %) a Adela show (25,1 %) na Markíze.  

Aj celý prime-time vyhrala v cieľovke 12-54 Joj (30,6 %) s tesným rozdielom pred Markízou (29,9 %). Verejnoprávnej Jednotke (10,5 %) mladší diváci tradične chýbali. Poradie sa nezmenilo ani v 12+, prvenstvo patrilo Joj (28,7 %) pred Markízou (27,7 %) a Jednotkou (15,1 %).

Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.

Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako web o sledovanosti TV Joj TVmeter.sk, webová stránka STV, PMT, teletext TV Markíza a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.

Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 17:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine. Sezónny priemer je priemer týždenných podielov v období od septembra do júna v danej cieľovej skupine.

Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.

  • Tlačiť
  • 8