Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Kratšie Správy STV: Takmer ich predbehli Simpsonovci

06.09.2011, 13:34 | Mirka Kernová

Správam STV skrátenie z 25 minút na 15 zatiaľ nepomohlo. U mladších divákov dosiahli rating 1 percento.

  • Tlačiť
  • 3

stv_logo

Hlavná spravodajská relácia Slovenskej televízie Správy STV v súčasnosti zažíva z pohľadu priazne divákov najhoršie obdobie. Podľa informácií Mediálne.sk včerajšie večerné správy na Jednotke mali v kategórii 12+ sledovanosť 2,6 percenta obyvateľstva, čo znamená, že si ich pozrelo okolo 125-tisíc divákov. Pravdepodobne rekordne nízku sledovanosť mali u mladších divákov v "komerčnej" cieľovke 12- až 54-ročných - pozeralo ich len jedno percento z peoplemetrového panela, čo zodpovedá 35-tisícom divákov. Znamená to, že z minima ľudí, ktorí sa večer rozhodnú pre Správy STV, sú väčšinou ľudia starší ako 54 rokov.

Nízka sledovanosť prichádza v čase, keď televízia od začiatku septembra skrátila hlavné Správy STV z pôvodných 25 na 15 minút. Pred tým získavali Správy STV mierny prísun divákov v čase, keď sa o 19:45 končili Televízne noviny na Markíze a časť divákov prepla aj na STV. Práve týchto pár minút boli pre Správy STV najsledovanejšie.

sive_spravy_stv

V súčasnosti - po skrátení správ - sa o trištvrte na osem po reklame vysielajú na Jednotke Góly – body – sekundy, ktoré majú vyššiu sledovanosť ako Správy STV.

Správy STV sa už dlho nemôžu porovnávať v sledovanosti s konkurenčnými Televíznymi novinami na Markíze a Novinami Joj, ktoré majú niekoľkonásobný náskok. Na päty Správam STV už dokonca šliapu aj Simpsonovci na Joj Plus, ktorí mali v utorok sledovanosť v kategórii 12+ 0,7 percenta a pri mladých 0,9 percenta, čo je takmer toľko, ako mali Správy STV.

Skrátenie Správ STV podľa programového riaditeľa Ľuboša Machaja súvisí s plánovaným spojením hlavných správ s reláciou Slovensko dnes, ktorá ide pred Správami STV. „Uvedomujeme si, že hlavné správy sú vnímané ako výkladná skriňa televízie. Spravodajstvo začíname vysielať o 19:15 regionálnymi správami, chceme ich urobiť pútavejšie a dynamickejšie,“ povedal na poslednom zasadnutí Rady STV Ľuboš Machaj.

Sledovanosť klesla v STV nielen pri správach, ale celkovo, vedenie to vysvetľuje aj nástupom digitalizáciou, ktorá mnohým tisícom domácností rozšírila programovú ponuku. Výraznejšie zmeny aj v spravodajstve su naplánované v roku 2012, STV sa v súčasnosti prioritne venuje stabilizácii ekonomiky. 

  • Tlačiť
  • 3