Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Koľko priestoru dostalo víťazstvo Trumpa v slovenských médiách

16.11.2016, 12:12 | Mediálne.sk

Elektronické médiá na Slovensku venovali informovaniu o výhre Donalda Trumpa v amerických prezidentských voľbách dovedna takmer 11 hodín. Vyplýva to z monitoringu spoločnosti Newton Media.

  • Tlačiť
  • 1

Ako píše v správe Newton Media, ktorá monitorovala informácie o Trumpovom triumfe v dňoch 9. – 11. novembra, téma dostala v slovenských médiách široký priestor. Okrem množstva tituliek, ktoré obsadila, jej patril aj dlhý vysielací čas. Médiá často skloňovali výrazy ako kontroverznosť, neistota, reality show či americký sen.

„Celkovo sme zaznamenali 987 príspevkov. Na titulných stranách denníkov, či ako prvé reportáže v poradí sa objavilo 16 príspevkov (z 24 možných). Dôležitosť témy podčiarkli aj komentáre šéfredaktorov SME a Denníka N priamo na titulných stranách štvrtkových vydaní. Titulka denníka Sme mala až ‚smútočný‘ vizuál,“ píše Newton Media v reporte.

Príspevky zaradené do analýzy Newton Media podliehali kľúčovému slovu Trump spomínané v súvislosti s jeho víťazstvom v amerických voľbách.

Udalosť bola zmienená v 207 televíznych alebo rozhlasových reportážach a ďalších žánroch (21 % z celkovej medializácie), ktorých kumulatívna dĺžka trvania dosiahla takmer 11 hodín. Priemerný čas jedného príspevku bol viac ako tri minúty.

Ako uvádza Newton Media, tému spomedzi slovenských komentátorov najviac rozoberali Peter Schutz (7) a Peter Javůrek (6). K novozvolenému prezidentovi USA sa na portáli HNonline.sk vyjadrovali tiež politici Miroslav Beblavý a Richard Sulík. Aktívni boli aj blogeri, ktorí spolu publikovali 22 príspevkov.

V rebríčku top médií dominovali internetové portály celoštátnych denníkov. Prvenstvo zaznamenal web Sme.sk, za ktorým nasledovali Aktuality.sk. Ostatné médiá publikovali menej ako 100 príspevkov.

Médiá oslovili širokú škálu odborníkov od politických analytikov až po finančníkov. Najviac sa medializoval Dušan Fischer z SFPA, ktorý dostal priestor najmä v televízii a rozhlase (2x Rádio Slovensko, 2x Jednotka, Dvojka, 2x Ta3, TV Joj, Markíza). Za ním skončili ekonomickí analytici Boris Tomčiak (Finlord), Pavel Drahotský (Saxo Bank) a Stanislav Pánis (J&T Banka). Viac ako 10 príspevkov zaznamenal aj analytik Eduard Chmelár vyjadrujúci sa takmer výlučne iba pre denník Nový Čas a jeho web a Jaroslav Naď (SSPI).

Médiá zmieňovali aj budúcnosť obchodných dohôd, ktoré má D. Trump v pláne zrušiť respektíve obmedziť. Najväčší dôraz kládli na Transatlantické partnerstvo v oblasti obchodu a investícií (TTIP).

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Donald Trump, Newton Media, prezidentské voľby v USA 2016