Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Joj sa dohodla s Primou. Talent bude nakoniec spoločný (aktualizované)

11.04.2013, 08:39 | Martin Poláš | © 2013 News and Media Holding

Ďalší ročník licencovanej šou vyrobí napokon Joj v spolupráci s českou Primou, o produkciu sa opäť postará J.A.M. Film 1999

  • Tlačiť
  • 7

joj_prima_logo_loga

Aj štvrtý ročník lokalizovanej verzie licencovanej šou Got Talent napokon bude televízia Joj vyrábať v koprodukcii s českou komerčnou dvojkou FTV Prima.

Obe televízie tento týždeň dohodli na pokračovaní federálneho projektu.

Aktualizované 11:23: Informáciu potvrdila televízia Joj. „Šou Česko Slovensko má talent je najúspešnejším televíznym projektom u nás za posledné roky. TV JOJ dokázala, že dokáže pripraviť šou, ktorá nie je iba konkurencie schopná, ale je najlepšia na trhu. Verím, že aj nastávajúci ročník potvrdí tento trend,“ povedal generálny riaditeľ TV Joj František Borovský.

Šou Česko Slovensko Má Talent 4 sa na obrazovky Jojky a Primy dostane už v jesennej sezóne, nič sa nezmení na produkčnom tíme – program vyrobí spoločnosť J.A.M. Film 1999 režiséra Vladimíra „Jeffa“ Minaříka, na dramaturgii sa budú podieľať obe televízie. Šancu moderovať šou majú pravdepodobne opäť Martin „Pyco“ Rausch a Jakub Prachař. Mená porotcov ešte definitívne uzavreté nie sú. 

Pokračovanie spoločnej verzie programu naznačoval aj aktualizovaný rozpis predcastingov pre súťažiacich zverejnených na webe Joj. Okrem skôr avizovaných troch aprílových predvýberov v Banskej Bystrici, Poprade a Košiciach sa zoznam miest rozšíril o ďalších 13 zastávok vrátane desiatich českých miest. Prvé castingové výzvy ohlásila Joj prostredníctvom webu a televíznych upútaviek v druhej polovici marca. 

Zdroj: TV Joj

Ešte minulý mesiac nebolo jasné, či sa obe komerčné televízia pustia opäť do projektu, hoci štvrtú edíciu súťaže načrtli vo finálovom večeri predchádzajúceho ročníka riaditelia televízií a avízo sa objavilo aj v aktuálne brožúre pre zadávateľov reklamy na rok 2013. 

Česká Prima síce začiatkom marca predĺžila zmluvu so spoločnosťou Fremantle Media, ktorá vlastní licenciu k programu, no so slovenskou Joj sa dlhšie nedokázala dohodnúť na podmienkach. Podľa informácií z mediálneho prostredia rokovania televízia stroskotávali na finančnej otázke, keď český partner inicioval zníženie rozpočtových nákladov. To slovenská televízia odmietala vzhľadom na snahu zachovať rovnaký objem a kvalitu vyrobených epizód. 

Prima zároveň začala hľadať producenta, ktorý by vyrobil lokálnu verziu šou, mohlo ísť však len o taktický krok v súvislosti s vyjednávaním s Jojkou. Tá zas skôr zverejnila chystané predcastingy len v slovenských mestách, čím mohla takisto demonštrovať iniciatívu vyrobiť „iba“ národnú šou v prípade nedohody s Čechmi. Spoločný projekt je pre obe televízie nepochybne ekonomicky výhodnejší. 

Po uzavretí rokovaní je štvrté pokračovanie Česko Slovensko Má Talent realitou, program by mal bežať od septembra. Formát čakajú niektoré dramaturgické zmeny. Vyhrať budú môcť nielen súťažiaci priamo účinkujúci v šou, ale hrať sa bude aj o „najlepšieho skauta“.

Každý, kto do súťaže prihlási kandidáta, ktorému sa podarí prebojovať až do finále, získa odmenu 3-tisíc eur. Ťah by mal pomôcť produkcii nájsť na malom česko-slovenskom trhu ďalších talentovaných umelcov, ktorí zaujmú divákov. 

Víťaz šou dostane možnosť vystúpiť pred Simonom Cowellom v britskej verzii šou. Cowell je autorom formátu a zároveň známym katom v porote Britain´s Got Talent. Britská šou sa chce otvoriť profesionálnym (hoci tí sa v programe objavovali vždy) aj zahraničným umelcom, takisto v snahe zachovať atraktívny obsah. Siedma séria štartuje v Británii už túto sobotu. 

CS ma talent 2 porota - TK

Zdroj: TV Joj

Ostatný tretí ročník šou sledovalo na Slovensku na jeseň 2012 priemerne 36,2 % divákov zo strategickej cieľovej skupiny 12-54, čo bolo výrazne nad priemerom Joj. Priemerný rating dosiahol hodnotu 13,8 %, čo predstavovalo 461-tisíc mladších divákov. Napriek tomu boli v porovnaní s druhou edíciou talentovej šou výsledky sledovanosti slabšie, na jeseň 2011 sa druhej sérii ČSMT darilo o takmer šesť percentných bodov lepšie, v 12-54 zaznamenala priemerný share 42,0 %.

Program patrí k najnákladnejším televíznym projektom u nás, prvý ročník česko-slovenskej súťaže zvíťazil v diváckej ankete OTO ako program roka.

  • Tlačiť
  • 7