Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Joj najsilnejšia v ére peoplemetrov (týždenná sledovanosť)

14.09.2010, 14:00 | Ivan Krasko | © 2010 News and Media Holding

Pri televízii Doma je prvýkrát k dispozícii medziročné porovnanie sledovanosti. Trhový podiel si zväčšila o tretinu. Týždenná sledovanosť.

  • Tlačiť
  • 0

V 36. týždni (6. až 12. september) najviac zo všetkých staníc rástla Joj (+ 1,0 na 22,5 %), pre ktorú je to historické maximum. Prekonala aj doterajší rekord 22,2 % z 11. týždňa 2010. Najviac klesala Markíza (- 0,7 na 30,6 %).

noramojsejova-kapornatorte_vysielanie Joj

Udalosti týždňa. Televízia Joj mala v minulom týždni najslabšiu sobotu (celodenne 20,9 % v 12+). Najlepšie jej vyšiel pondelok (25,9 %), kedy ju od Markízy delilo iba 2,4 bodu. V cieľovke 12-54 bola s pondelkovým prime-timovým podielom 33,9 % lídrom trhu, o čo sa postarali okrem spravodajských relácií aj Panelák (39,0 % v 12-54) a Profesionáli (33,9 %). V late-prime zvíťazil komentár Nory Mojsejovej (44,5 %, na snímke) nad Adela show Markízy (22,6 %). Najviac divákov mala minulý týždeň na Jojke nedeľná šou Česko Slovensko má talent – 771-tisíc (share 38,1 % v 12+ a 41,2 % v 12-54). Naďalej úspešné je Najlepšie Počasie, minulý týždeň s podielmi od 30,0 do 40,2 % v 12+. Aj u mladých prekračovalo štyridsiatku, v pondelok získalo podľa tlačovej správy 41,3 %. Z akvizícií Jojke vyšiel okrem iného štart novej série Kostí – prvá časť mala v stredu večer u mladých 24,8 % a druhá 32,4 %.

Joj mala podľa tlačovej správy v cieľovke 12-54 za minulý týždeň historicky najvyšší prime-time podiel 29,1 % a druhý najlepší celodenný 24,5 %.

Najúspešnejším nespravodajským programom minulého týždňa nebolo ČS má talent ani Talentmania, ale stredajšie Modré z neba (820-tisíc divákov, share 42,2 % v 12+ a 41,4 % v 12-54) Markízy s tohtoročným rekordným podielom u mladých. V počte divákov o štyritisíc predčilo aj nedeľnú Talentmaniu (816-tisíc, share 40,5 % 12+ a 41,2 %). Najsledovanejším filmom týždňa u mladých sa stala Kung Fu panda (share 37,1 % v 12-54). V širšej skupine 12+ dominovalo piatkové Drž hubu! s 552-tisíc divákmi (share 30,2 %). Teleráno má podľa tlačovej správy za sebou najlepší výsledok v roku – share 47,1 % v cieľovke 12-54. Markíza spustila aj late-primovú novinku Adela show, tá sa uviedla s podielmi 22,6 %, 27,8 % a napokon vo štvrtok 33,9 % v 12-54.

Najsilnejším dňom Markízy bola streda (celodenne 33,3 % v 12+) a najslabším pondelok (28,3 %), kedy jej v prime-time nezafungoval český seriál Dokonalý svet.

Jednotka je v porovnaní s minulou sezónou stále slabá, zaostáva približne o 1,5 bodu v 12+. Minulutýždňovým dnom bolo pre ňu piatkových 11,1 %. Naopak, najlepšie postavenie získala v utorok (16,1 %), za čo vďačí aj podvečernému reprezentačnému zápasu Rusko – Slovensko (prvý polčas 31,8 % a druhý 33,5 %) – ten bol lídrom a s druhým polčasom podľa tlačovej správy zaujal iba na Jednotke 440-tisíc ľudí. Viac divákov mala iba sobotná prime-timová Pošta pre teba (578-tisíc), ktorá v 12+ zvíťazilia a dobre po nej dedil aj film Otcovská láska (19,4 %). Darilo sa i utorkovému Senzi Senzusu (16,9 %). Naopak, piatkový reprízový Hit storočia po štarte Paneláku a popri silnom filme Markízy spadol na 12,6 %. Slabým miestom Jednotky je tiež novoposkladaný access-prime.

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon

Markíza 30,6 % (- 0,2)
Joj 22,5 % (+ 1,4)
Jednotka 12,8 % (- 1,7)
Joj Plus 3,1 % (+ 0,2)
Dvojka 2,5 % (- 0,8)
Doma
2,4 % (+ 0,6)
Ta3 2,3 % (+ 0,5)
Trojka 0,8 % (- 0,4)

Aktuálne podiely vs. priemer sezóny

Markíza 30,6 % (- 0,7)
Joj 22,5 % (+ 0,5)
Jednotka 12,8 % (+ 0,2)
Joj Plus 3,1 % (- 0,1)
Dvojka 2,5 % (- 0,1)
Doma
2,4 % (0)
Ta3 2,3 % (- 0,2)
Trojka 0,8 % (+ 0,1)

Posuny v podieloch. Pri televízii Doma je prvýkrát k dispozícii medziročné porovnanie sledovanosti, pred rokom totiž začala vysielať. Prvým výsledkom bol share 1,8 % v 12+ za 36. týždeň 2009, teraz po roku má 2,4 %. Narástla teda približne o tretinu.

Doma sa v aktuálnej sezóne pohybuje na piatom-šiestom mieste medzi televíziami. Najbližšímí súpermi sú pre ňu Dvojka a Ta3. Druhý kanál Jojky Joj Plus v 12+ prekračuje 3-percentnú hranicu a je dlhodobo štvrtý.

Zdroje údajov:
• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa webovej stránky STV, teletextov STV, TV Markíza a Joj a tlačových správ televízií. Joj a Joj Plus ich zverejňujú aj v týždenných programových plánoch
• sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 35. týždňa 2010 doteraz
• výkony relácií sú zostavené zo spravodajstva Mediálne.sk, tlačových správ televízií a teletextov.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time. Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového týždňa doteraz. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, Joj, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.
Ak nie je uvedené inak, dáta vyjadrujú trhový podiel v 12+.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Týždenná sledovanosť

Diskusia (0 reakcií)