Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Joj na jeseň nechystá Talent ani inú šou pre nadaných

17.06.2014, 12:21 | Martin Poláš | © 2014 News and Media Holding

Po jarnom X Factore sa tento rok už televízia Joj nebude púšťať do žiadneho veľkého projektu podobného charakteru. V rozhovore pre Nový Čas Nedeľa to uviedol generálny riaditeľ Marcel Grega.

  • Tlačiť
  • 2

Jesenná štruktúra televízie Joj bude bez talentovej šou, na ktorú boli diváci zvyknutí počas uplynulých štyroch rokov. Joj sa tak na jeseň zrejme spoľahne najmä na šou V siedmom nebi s Vilom Rozborilom, svoj denný seriál Panelák či novinku Dr. Ema so Soňou Norisovou v hlavnej úlohe.

Joj v jesennej štruktúre vysielala štyri sezóny po sebe licencovanú šou Česko Slovensko má talent, vždy pri tom spolupracovala s českou Primou. Na jeseň tohto roka ale formát spoločnosti FremantleMedia slovenskí diváci neuvidia.

„Na jeseň nerátame s veľkou šou, ako bol X Factor či Česko Slovensko má talent. Príprava takejto šou potrebuje čas, my teraz riešime jeseň 2015 a jar 2016,“ načrtol M. Grega pre nedeľník.

S licencorom FremantleMedia televízia kvótu o odbere určitého množstva formátov naplnila aj práve vďaka X Factoru, ktorý na medzinárodné trhy predáva takisto FremantleMedia. Od spoločnosti má Joj aktuálne ešte súťažný program Cena je správna.

Dva výpravné projekty ročne by mohli byť aj finančne príliš zaťažujúce. Vlastník televízie Joj Media House vlani skončil s negatívnou hospodárskou bilanciou.

Aj konkurenčná Markíza ako komerčný líder prináša dlhodobo len jednu talentovú šou ročne – po vrcholiacom Hlase Česko Slovenska staví v tohtoročnej jesennej štruktúre na piatu sériu reality šou Farma.

Pre rozhodovaní Joj mohla zavážiť aj presýtennosť slovenského diváka, ktorú naznačuje sledovanosť tohtoročných speváckych šou komerčných staníc.

Premiérový slovenský X Factor priniesol Joj kolísavú výkonnosť, ktorá s blížiacim sa vyvrcholením súťaže v živých prenosoch mala klesajúcu tendenciu. X Factor dosiahol svoje maximum počas druhého castingového kola 16. marca, keď zaujal 31,4 percenta divákov z cieľovky 12 – 54. Finále videlo už len 18,4 percenta mladších divákov, ktorí v tom čase boli pri televízoroch.

Všetkých dvanásť častí programu napokon dosiahlo priemerný rating v komerčnej cieľovke 9,5 percenta pri priemernom podiele 23,9 percenta.

Aj Česko Slovensko má talent sa vlani počas štvrtej edície darilo na Joj historicky najmenej, hoci stále výrazne nadpriemerne - zo všetkých odvysielaných ročníkov mala séria najslabší divácky záujem, hoci čísla X Factoru aj tak prekonala. Talentová šou dosiahla na jeseň 2013 priemerný rating v cieľovke 12 – 54 na úrovni 12,7 percenta, share bol pri spriemerovaní epizód 32,7 percenta.

Na porovnanie, tretí ročník ČSMT sledovalo na jeseň 2012 priemerne 36,2 percenta divákov zo strategickej cieľovej skupiny 12 – 54 pri priemernom ratingu 13,8 percenta. Viac sa darilo druhej sérii v roku 2011 s priemerným shareom 42 percent. Priemerný podiel všetkých dielov prvej federálnej série v roku 2010 bol 37,4 percenta.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy Česko Slovensko má talent, Dr. Ema, TV Joj, V siedmom nebi, x factor