Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Joj má za zásah do dôstojnosti detí zaplatiť 15-tisíc eur

09.11.2016, 12:28 | pol | © 2016 News and Media Holding

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) udelila televízii Joj vysokú pokutu za reláciu V siedmom nebi. Sankcia sa týka vydania z tohtoročného apríla, konkrétne príspevku o Saška a Simonke, sestrách utýranej Lucky, ktorej prípad bol skôr medializovaný.

  • Tlačiť
  • 0

Regulátor vyhodnotil reláciu V siedmom nebi ako porušujúcu časť zákona o ochrane ľudskej dôstojnosti.

Podľa licenčnej rady aprílové vydanie relácie zasiahlo do ľudskej dôstojnosti účinkujúcich detí, konkrétne prezentovaním informácií o súkromí, striedaní zariadení poskytujúcich ústavnú starostlivosť, traumatických zážitkoch a problematickej psychike detí. Za uvedený prehrešok má Joj zaplatiť 15-tisíc eur.

Ide o druhú sankciu za V siedmom nebi v krátkom čase. Naposledy vyhodnotila Rada ako v rozpore s legislatívou aj vydanie z tohtoročného marca, v ktorom podľa posúdenia nebola zabezpečená všestrannosť informácií a názorová pluralita. V tomto prípade išlo o príbeh Vanessky odobratej úradmi do ústavnej starostlivosti. Oba prípady, ktorým sa venovala relácia o snívaní, monitorovala Joj aj vo svojom spravodajstve.

Rada sankcionovala Joj aj za odvysielanie seriálu Graceland na stanici Wau s českým dabingom. Zaplatiť má za to tisíc eur.

Objektivitu nedodržali Markíza a RTVS. V prípade komerčnej televízie išlo o príspevok Spor o rozsudok z Televíznych novín vysielaných 20. apríla tohto roka.

Verejnoprávna televízia nebola podľa regulátora nestranná v politickej diskusii O 5 minút 12 vysielanej 20. marca tohto roka.

Upozornenie na porušenie zákona dostala aj Ta3, a za vysielanie politickej diskusie V politike. Vydanie zo 14. februára – teda počas volebnej kampane, nebolo odvysielané spôsobom ako mimo kampane a mohlo ovplyvniť hlasovanie voličov v prospech kandidujúcich strán Smer-SD, Most-Híd, KDH, SNS a Sieť, uvádza RVR. 

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Markíza, Rada pre vysielanie a retransmisiu, Televízne noviny, TV Joj, V siedmom nebi

Diskusia (0 reakcií)