Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Joj definitívne pochovala kvízy Páli vám to a Vojna slov

22.10.2008, 09:27 | Radoslav Augustín | © 2008 News and Media Holding

Do decembra ešte bude vysielať nové diely, potom zrejme už len reprízy. Tak skončilo aj Riskuj.

  • Tlačiť
  • 0

tv_joj_logo_nove.gif.gif


Kvízy Páli vám to? a Vojna slov to majú na Joj po siedmych sezónach definitívne spočítané. Komerčná dvojka končí s produkciou ďalších dielov. Po tom, ako nedávno neuspelo Heslo za milión v prime-time, končí aj kvízová éra na Slovensku.

"Od januára sa už premiérové časti kvízov vo vysielaní TV Joj objavovať nebudú," potvrdila pre Mediálne.sk hovorkyňa televízie Tatiana Tóthová. Piata sezóna je teda osudná pre kvíz Páli vám to s Petrom Kočišom a sezónu a pol vydržala Vojna slov s Vladom Voštinárom.

pali_vam_to_vojna_slov.jpg

Joj podobne pred rokom porúčala aj Riskuj!, ktoré sa vysielalo najdlhšie - od roku 2002. Do decembra vysielala premiéry a potom ešte do konca sezóny ťahala reprízy. Podobne to bude zrejme aj s dvoma kvízmi, ktoré Riskuj! nakoniec prežili len o jeden rok.

Relácie Páli vám to? a Vojna slov sú vysielané od októbra v dopoludňajšom bloku od 8:35 do 10:00, kde ich sleduje približne 30 až 50-tisíc divákov. Dosahujú zväčša podpriemerné trhové podiely od deviatich do pätnástich percent. Výskoky k sedemnástke či devätnástke sú ojedinelým javom. Viac informácií.

V štruktúrach slovenských televízií je aktuálne aj kvíz Duel denne o 11:30 na Jednotke. Vysielajú sa však len reprízy.

Od začiatku novodobého televízneho trhu boli denné kvízy či súťaže v televíziách vždy. STV mala Koleso šťastia, VTV 3x2, Markíza roky ťahala Pokušenie či Tivoli alebo Postreh!.

Kvízy ešte v sezóne 2006/2007 boli pilierom access-primu televízie Joj, aj Vojna slov mala byť ďalším, ktorý úspech rozšíri. Vtedy sa o návrat kvízu pokúšala aj Markíza a spustila Pokúšaj. Ako sa komerčné televízie začali sústrediť viac na mladšieho diváka, čísla kvízov prestali byť atraktívne. Navyše, Joj ich sledovanosť podrývala častými presunmi.

Kvízy stále fungujú po celom svete, ale v access-prime komerčných televíziách je ich vidieť zriedka. Buď prežívajú v okrajových časoch, najmä dopoludnia, alebo alebo väčšie prime-time projekty. V klasickej podobe prežívajú najmä v štruktúrach verejnoprávnych televízií - väčšina európskych má svoj denný kvíz.

Potvrdené a spustené projekty sezóny 2008 / 2009

Markíza


Off-time novinky:
1. Denný seriál (možné nasadenie v prime-time, odsun na január)
2. Skvelý deň

Prime-time novinky & vrátené tituly:
3. Mesto tieňov 2 (v druhej polovici sezóny)
4. Slovensko má talent
5. Modré z neba
6. Heslo za milión

 

Joj


Off-time novinky:
1. Súdna sieň
2. Webmaster
3. Panelák - Magazín
4. Zveracia klinika
5. Prvé Noviny
6. Promi Noviny
7. Najlepšie počasie

Prime-time novinky & vrátené tituly:
8. Kutyil s r. o.
9. Profesionáli
10. Nič než pravda (akvizícia z TV Prima)

Zrušené z minulých sezón:
1. Páli vám to
2. Vojna slov

 

Jednotka


Off-time novinky:
1. Obchod so šťastím
2. Oldies hitparáda
3. Zlaté hity
4. Kinohit
5. Fokus
6. Prípady detektíva Kulmena
7. Klik

Prime-time novinky & vrátené tituly:
8. 5 proti 5 Špeciál
9. Lekárske omyly a víťazstvá

Zrušené z minulých sezón:
1. Deti to vedia najlepšie


  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)