Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Jednotke futbal pomohol k sezónnemu maximu, no stále je slabá (týždenná sledovanosť)

26.10.2010, 14:00 | Ivan Krasko | © 2010 News and Media Holding

Markíza v 12+ zaznamenala najnižší share v tejto sezóne a prerušila sériu nadpriemerov. Týždenná sledovanosť.

  • Tlačiť
  • 0

V 42. týždni (18. až 24. október) najvýraznejšie klesala Markíza (- 2,6 na 30,1 %) a dosiahla najnižší týždenný priemer v sezóne. Minulú sezónu však bola hodnota 30,1 % pre ňu štandardom. Rýchlejšie než ostatní rástla Joj (+ 1,2 na 22,4 %), a to najmä vďaka silnému pondelku a sobote.

largowinch_TV Joj

Udalosti týždňa. Televízia Markíza najviac strácala v sobotu (27,3 % v 12+) a Joj za ňou zaostávala o menej než štyri body. Naopak, najsilnejší deň mala v stredu (32,5 %), kedy v prime-time opäť bodovalo Modré z neba (podľa tlačovej správy 42,4 % v 12+ a 41,4 % v 12-54). Ordinácia v ružovej záhrade podľa tlačovej správy v utorok obhájila prvenstvo s priemermi 31,7 % v 12+ a skoro 30 %, no okrem Paneláku (23,8 % v 12+ a 28,1 % v 12-54) jej mimoriadne konkurovala futbalová Liga majstrov na Jednotke (prvý polčas 17,7 a druhý 20,7 % v 12+). Ťažiskový projekt Talentmania dosiahol v sobotu 28,0 % v 12+ a 30,1 % v 12-54 a v nedeľu 32,2/31,7. U mladých oba večery prehral s Joj, v nedeľu bola podľa tlačovej správy lídrom v 12+. Minulý týždeň sa darilo Teleránu: share 47 % v 12-54 je podľa tlačovej správy tretí najlepší v roku. V accesse skončili nadpriemerne Prvé Televízne noviny (41,4 % v 12-54) a Reflex (36,1 % v 12-54).

Joj vyhrávala niekoľkokrát u mladých o 20. hodine: v pondelok (31,6 %), štvrtok (30,5 %) a piatok (29,6 %) s Panelákom, v sobotu s filmom Largo Winch (na snímke, 33,6 %) a v nedeľu s Česko Slovensko má talent (33,6 %). Largo Winch bol s 541-tisíc divákmi v 12+ aj vôbec najsledovanejšou akvizíciou Slovenska v minulom týždni. Naďalej sa darí spravodajstvu a Najlepšiemu Počasiu (od 33,1 do 37,8 % v 12+). Najslabším dňom Jojky v 12+ bola nedeľa (20,6 %). Stále je to však hodnota, aká by minulú sezónu znamenala staničný nadpriemer.

Jednotka si v 12+ celotýždenne polepšila na 13,2 %, avšak za výsledkami spred roka stále zaostáva o skoro tri body. Nepomohla jej ani silná nedeľa (15,0 %) či utorok (14,0 %). Medzi najvýkonnejšie programy v prime-time patrila okrem futbalu aj Pošta pre teba (25,5 %) – s 501-tisíc divákmi opäť najsledovanejší program Jednotky – piatková Kaviareň Slávia (17,0 %) alebo pondelková Kriminálka Staré Mesto (16,6 %). V off-time bodovala nedeľná diskusia O 5 minút 12 (33,9 %) alebo cooking show Tajomstvo mojej kuchyne (16,6 %). Jednotka výrazne stráca v stredu, a to celodenne (11,8 %) aj v prime-time (10,5 %).

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon

Markíza 30,1 % (- 1,6)
Joj 22,4 % (+ 2,9)
Jednotka 13,2 % (- 2,9)
Joj Plus 3,2 % (+ 0,1)
Dvojka 2,7 % (- 0,3)
Doma
2,1 % (+ 0,2)
Ta3 1,8 % (+ 0,3)
Trojka 0,8 % (- 0,5)

Aktuálne podiely vs. priemer sezóny

Markíza 30,1 % (- 1,4)
Joj 22,4 % (+ 0,5)
Jednotka 13,2 % (+ 0,5)
Joj Plus 3,2 % (+ 0,1)
Dvojka 2,7 % (+ 0,3)
Doma
2,1 % (- 0,2)
Ta3 1,8 % (- 0,3)
Trojka 0,8 % (+ 0,1)

Posuny v podieloch. Sezónu má dobre rozbehnutú Joj Plus, ktorá od septembra ani raz neprišla o post trhovej štvorky. Minulý týždeň sa jej okrem 12+ zadarilo aj v cieľovke 12-54, konkrétne v utorok, kedy podľa tlačovej správy získala historicky najlepší celodenný výsledok 4 %. V prime-time jej vyšiel film Pomsta čierneho korzára (4,5 % v 12-54).

Zdroje údajov:
• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa webovej stránky STV, teletextov STV, TV Markíza a Joj a tlačových správ televízií. Joj a Joj Plus ich zverejňujú aj v týždenných programových plánoch
• sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 35. týždňa 2010 doteraz
• výkony relácií sú zostavené zo spravodajstva Mediálne.sk, tlačových správ televízií a teletextov.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time. Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového týždňa doteraz. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, Joj, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.
Ak nie je uvedené inak, dáta vyjadrujú trhový podiel v 12+.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Týždenná sledovanosť

Diskusia (0 reakcií)