Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Hríbova Lampa sa vracia do Slovenskej televízie

01.03.2011, 17:00 | Mirka Kernová

Štefan Hríb prijal ponuku od nového vedenia STV a vracia sa na Dvojku, Lampa bude iná.

  • Tlačiť
  • 20

stv_logo_slovenska_televizi.gif

Tím Štefana Hríba dostal podľa informácií Mediálne.sk ponuku od nového vedenia Rozhlasu a televízie Slovenska na návrat relácie Lampa na obrazovku Dvojky, odkiaľ za čias Radima Hrehu celý tím odišiel. „Áno je to pravda, dostali sme ponuku, ústne sme sa už dohodli,“ povedal pre Mediálne.sk moderátor relácie a novinár Štefan Hríb.

„Rokujeme o podmienkach, o finančných a dramaturgických veciach, zmluva ešte nie je podpísaná,“ povedal pre Mediálne.sk programový riaditeľ RTVS Ľuboš Machaj.

Nová relácia by sa mala objaviť v jarnej vysielacej štruktúre na Dvojke vo večernom vysielacom čase. Bude mať novú inovovanú podobu. Základným formátom bude diskusia s moderátorom Hríbom. Nebude to však len diskusia, v relácii sa objavia aj iné žánre. V názve bude opäť Lampa. Do vysielania by sa mala podľa Machaja dostať v apríli.

stefan_hrib_lampa-1.jpg

Diskusnú reláciu Lampa vysielala doposiaľ Joj Plus. V reklamne slabej sezóne v januári a februári mala pauzu. Výnimkou bolo mimoriadne vysielanie Lampy v januári s policajným prezidentom Jaroslavom Spišiakom.

Len nedávno šéf Joj František Borovský obhajoval reláciu a jej tvorcov pred licenčnou radou, keď Lampa kvôli sponzoringu dostala pokutu vo výške tisíc eur. Borovský hovoril, že Lampu nevníma ako politickú publicistiku, ako ju označili niektorí členovia rady, ale štandardnú publicistickú reláciu, ktorá reaguje na aktuálne udalosti. Nebyť sponzora Tatry Mountain Resorts, ktorý zafinancoval jedenásť epizód Lampy v prvej polovici sezóny, tak by sa podľa Borovského nevysielala vôbec."Akýkoľvek sponzoring je striktne oddelený od zásahov do diela či výberu tém," povedal generálny riaditeľ Joj.

Na prechod Lampy do STV reagoval Borovský stručne: "Lampa patrí na obrazovku verejnoprávnej televízie."

Formát diskusie moderovanej šéfredaktorom .týždňa ako prvá vysielala Slovenská televízia za Richarda Rybníčka pod názvom Pod lampou pravidelne vo štvrtok večer ako debatu s otvoreným koncom. Reláciu zrušil Radim Hreha po tom, ako Hríb do relácie pozval niekdajšieho šéfa relácie Reportéri Eugena Kordu, ktorého Hreha prepustil. Hríb vtedy tiež predčasne ukončil reláciu. "Kým nebudeme vedieť odpoveď na to, v akej televízii vlastne pracujeme, dovtedy nemá význam pokračovať," uviedol ku koncu programu Hríb. Vydanie sa skončilo približne po 40 minútach. Pôvodnou témou malo byť Ako vznikol život, tej sa Hríb nakoniec nevenoval vôbec.  Viac informácií.

Radim Hreha vtedy uviedol, že o tejto zmene témy nevedel. Diskusiu Pod lampou zrušil pre "stratu dôvery".

Po istom čase bol na Dvojke vytvorený iný diskusný formát Večer na tému. Následne istý čas formát vysielal Slovenský rozhlas pod názvom Bez lampy_FM. (2007-2009)

Lampu vysiela Joj Plus od 8. januára 2009, príchodom pred kameru sa vysielanie v rozhlase skončilo.

Relácia Lampa bola predmetom viacerých správnych konaní pred Radou pre vysielanie a retransmisiu. Členovia rady často riešili, či relácia je alebo nie je politickou publicistikou, a od toho súvisiacu tému, či môže alebo nemôže byť sponzorovaná. Predmetom správneho konania bola však aj jedna nepreložená anglická veta v živom vysielaní.

Záujem divákov o Lampu závisel od pozvaných hostí. Väčšiu pozornosť upútalo napríklad vydanie s názvom Finančné skupiny, do ktorého Hríb pozval ako jedného z diskutérov Patrika Tkáča, ktorý je cez J&T spojený s majiteľom televízie Petrom Korbačkom. Nadpriemerne sledovaná bola aj časť, do ktorej prišiel bývalý premiér Robert Fico.

  • Tlačiť
  • 20