Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Hríb: Lampa definitívne bude pokračovať

09.03.2015, 09:39 | Martin Poláš | © 2015 News and Media Holding

Relácia Pod lampou, ktorú dodávalo vydavateľstvo W Press pre RTVS, bude pokračovať aj mimo vysielania verejnoprávnej televízie. Prvú časť po nepredĺžení spolupráce s telerozhlasom by Štefan Hríb mohol moderovať už v apríli.

  • Tlačiť
  • 7

O definitíve, že Lampa bude pokračovať, informuje šéfredaktor časopisu .týždeň v najnovšom vydaní týždenníka.

„S radosťou vám oznamujem, že v tvorivom tíme Lampy sme sa v týchto dňoch definitívne rozhodli, že budeme pokračovať,“ píše Š. Hríb.

Tvorcovia diskusnej relácie pôvodne avizovali, že ak sa im do polovice marca podarí vyzbierať 30-tisíc eur na zakúpenie techniky na autonómnu výrobu relácie, Lampu obnovia.

Cieľ síce nenaplnili, no rozhodnutie napriek tomu nasmerovali k tomu, že relácia bude pokračovať.

„Vyzbierali sme už približne 22-tisíc z potrebných 30-tisíc eur na zakúpenie kamier, svetiel, zvukovej techniky a zázemia. Ak v priebehu marca vyzbieram na účet združenia .týždeň – fond pre kvalitnú žurnalistiku ešte zvyšných 8-tisíc eur, prvú vynovenú Lampu natočíme už v priebehu apríla,“ píše ďalej Š. Hríb.

Nevyriešenou otázkou podľa šéfredaktora .týždňa naďalej zostáva, kto diskusiu bude prenášať divákom – ktorá televízia alebo portál. „Aj túto otázku čoskoro doriešime.“

O Lampu neprejavili záujem komerčné stanice – Markíza ani Joj, neurčito sa vyjadrila Ta3, ktorá však s tvorcami pravdepodobne takisto nerokovala.

„Z prebiehajúcich rozhovorov o vynovenej podoby Lampy mi vychádza, že to bude v jej 10-ročnej histórii celkom nové dobrodružstvo,“ dodáva Š. Hríb, ktorý aj v aktuálnom editoriáli nazýva situáciu, ku ktorej došlo začiatkom roka v RTVS, podrazom.

Vedenie telerozhlasu neuzavrelo s W Pressom novú zmluvu o dodávaní relácií, RTVS tvrdila, že vydavateľstvo si cez formát napĺňalo vlastné obchodné ciele. Takúto intepretáciu W Press odmietol.

RTVS ponúkla tvorcom nové podmienky spolupráce, medzi ktorými bol aj bod, že by uhradili prípadné 150-tisícové odškodné v prebiehajúcom súdnom spore, v ktorom telerozhlas čelí žalobe za vydanie Lampy z roku 2011 s bývalým policajným prezidentom Jaroslavom Spišiakom.

W Press s tým nesúhlasil, v minulosti už RTVS preplatil 50-tisícovú sankciu, ktorú Rada pre vysielanie a retransmisiu vyrubila za vydanie Lampy o kauze Cervanová.

  • Tlačiť
  • 7

Tagy .týždeň, Pod lampou, RTVS, W Press