Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Hlas štartoval ako najsledovanejší program stredy

06.03.2014, 11:15 | Martin Poláš | © 2014 News and Media Holding

Nasadenie zábavného formátu mimo víkendu Markíze v strede týždňa vyšlo, prvá castingová epizóda druhej série Hlasu Česko Slovenska bola jasnou jednotkou trhu s výkonom u mladých lepším, ako malo Búrlivé víno.

  • Tlačiť
  • 1

Výrazne promovaná spevácka súťaž sa v stredu uviedla ratingom 12,9 percenta v komerčnej cieľovke 12 – 54, čo predstavovalo 426-tisíc divákov. Ide o porovnateľný výsledok so seriálom Búrlivé víno, ktorý sa vysiela v ostatných pracovných v dňoch v rovnakom slote.

Počet mladších divákov pôvodného seriálu sa v ostatných týždňoch drží okolo hranice 400-tisíc. Hlas mal z tohto pohľadu mierne navrch, čo sa však nedá povedať o všeobecnej cieľovke 12+, kde si získala prvá časť licencovaného formátu vysielaná bez reklamných prerušení 648-tisíc divákov. Búrlivé víno ich zvyčajne priláka okolo 800-tisíc.

Hlas Česko Slovenska bol s trhovým podielom 34,8 percenta v 12 – 54 jasným trhovým lídrom, Panelák na Joj si udržal svoje štandardné čísla z posledného obdobia – 240-tisíc divákov v komerčnej cieľovke a share 19,2 percenta.

Napriek jednoznačnému víťazstvu sa spevácka súťaž od licencora Talpa uviedla na Markíze o poznanie slabšie ako pred dvomi rokmi, keď mal prvý diel 923-tisícové publikum (12+). Formát sa od februára 2012 vysielal počas nedieľ, úvodná časť mala v komerčnej cieľovke vtedy podiel 42,4 percenta.

Markíza s novou súťažou, ktorej šiesty ročník aktuálne beží aj v USA, obohatili o niektoré nové dramaturgické prvky vrátane porotcovského dvojkresla, ktoré zdieľajú Dara Rolins a Marta Jandová.

Hlas odsunul v rebríčku najsledovanejších programov v 12 – 54 na druhé miesto Televízne noviny, ktoré sledovalo 362-tisíc divákov pri podiele 33,3 percenta.

Divákov Markízy večer nezaujal špeciál relácie Na telo, venovaný kríze na Ukrajine. Po reklamnom bloku po speváckej súťaži zostalo komerčnému lídrovi verných len 15,3 percenta divákov, ktorí zotrvali pri televízoroch. Na telo sledovalo 131-tisíc mladších divákov.

Markíza naopak zvýraznila v stredu dominanciu v podvečernom slote pred spravodajským blokom. Seriál Chlapi neplačú bol tretím najsledovanejším programom dňa (8,1 % / 31,1 %), formát Ochrancovia má na Joj nižšie čísla ako pri štarte v pondelok – stredajšie vydanie malo v rovnakom čase ako seriál Markízy podľa informácií Mediálne.sk sledovanosť 3,6 percenta (117-tisíc mladších divákov) pri podpriemernom podiele 13,4 percenta.

Podiely v slote ovplyvnila aj ponuka stanice Dajto, ktorá od 18:25 vysielala prípravný duel slovenskej futbalovej reprezentácie v Izraeli. Prvý polčas pozeralo 96-tisíc divákov v 12 -54 (podiel 9,9 percenta), druhé dejstvo po 19:30 dokonca 172-tisíc (14,9 %).

V nadpise a texte sme opravili konštatovanie, že prvá časť Hlasu Česko Slovenska sa vysielala bez reklám. Markíza zaradila jeden brejk, približne o 21:05.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Hlas Česko Slovenska, sledovanosť