Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

HBO sa spája so Sky, na nové seriály dajú milióny dolárov

20.04.2017 | Martin Poláš | © 2017 News and Media Holding

Európsky prevádzkovateľ platenej televízie Sky sa dohodol na dlhodobej spolupráci s televíziou HBO. Spoločne budú pracovať na produkcii pôvodných dramatických diel. Do projektu obe strany investujú dovedna 250 miliónov amerických dolárov.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy

HBO, Sky

Výsledkom spolupráce má byť niekoľko špičkových seriálov určených pre USA, ale aj medzinárodné trhy. Cieľom je nájsť najzaujímavejšie námety a zaručiť im kvalitné medzinárodné herecké obsadenie, informuje Deadline.com.

Prvý koprodukčný projekt by sa mal do vysielania dostať v roku 2018. Niektoré námety už sú rozpracované. O tom, ktoré z nich sa zrealizujú, rozhoduje výkonný tím zložený zo zástupcov oboch mediálnych spoločností.

Výsledkom spolupráce Sky a HBO by mali byť minimálne dve dramatické diela ročne. Podľa šéfa HBO Richarda Pleplera nová spolupráca umožní vytvárať ešte atraktívnejší obsah pre divákov.

„Partnerstvo HBO a Sky bude otvorené pre námety z celého kreatívneho prostredia – v USA aj Európe. Hľadáme nápady, ktoré sú konzistentné s obsahovou stratégiou HBO v Severnej Amerike a Sky Atlantic v Európe,“ uvádza Sky.

Sky už s HBO spolupracoval aj dosiaľ – päťročná zmluva z roku 2014 umožnila Sky získať práva na knižnicu HBO vrátane seriálov ako True Detective, Veep, Girls či Broadwalk Empire.

Televízia Sky Atlantic zo skupiny Sky bola aj koproducentom v projekte Young Pope, na ktorom sa podieľali aj HBO a Canal Plus, uvádza BBC.

Sky okrem dealu s HBO informovala aj o svojich finančných výsledkoch – príjmy si zvýšila v prvom kvartáli o 11 percent na 12,4 miliardy dolárov. Zisk jej klesol rovnako o 11 percent v súvislosti s drahšími právami na anglickú Premier League, nižšími príjmami z reklamy vo Veľkej Británii a spúšťaním niektorých nových platforiem.

Pre HBO bude spolupráca so Sky posilnením pozície pri trvajúcom raste konkurentov na čele s Netflixom, ktorý v týchto dňoch atakoval hranicu 100 miliónov predplatiteľov. HBO ich má globálne asi 134 miliónov, Sky v Európe eviduje 22 miliónov zákazníkov.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy HBO, Sky

Diskusia (0 reakcií)