Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Slávik si v roku 2014 nezaspieva. Súťaž zrušili

11.10.2013, 09:15 | Martin Poláš | © 2013 News and Media Holding

Nečakaný krok odôvodňujú organizátori neustále klesajúcim záujmom hlasujúcich

  • Tlačiť
  • 5

Hudobná anketa Slávik, o ktorej víťazoch rozhodovali hlasujúci fanúšikovia, v budúcom roku už na TV obrazovkách nebude.

Informácie, ktoré sa v tejto súvislosti začali v posledných dňoch šíriť v internetových fórach, potvrdila denníku Nový Čas PR manažérka usporiadateľskej agentúry Forza Zuzana Čižmáriková. Agentúra oznam zverejnila aj na svojom webe.

Forza ako dôvody zrušenia ankety uviedla klesajúci záujem verejnosti o hlasovanie, ktoré „bolo zmyslom a základom celej ankety o najobľúbenejších interpretoch slovenskej populárnej hudby“.

Slávik každoročne vrcholil veľkým televíznym eventom, ktorý spočiatku vysielala Markíza a v posledných dvoch rokoch Joj.

Nákladný program vyrábala spoločnosť JAMFilm 1999 režiséra Vladimíra „Jeffa“ Minaříka, ktorá pre Joj robí aj ďalší event z portfólia Forzy – finálový večer Miss Slovensko.

Joj anketu v tomto aj minulom roku odvysielala v nedeľu a dosiahla ňou v strategickej cieľovej skupine 12-54 v oboch prípadoch nadpriemerné čísla.

Ostatný živý prenos sledovalo 3. februára 397-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (sledovanosť 11,9 %), pričom trhový podiel dosiahol 33 percent. Kratšie trvajúci film na Markíza mal vtedy vyšší rating, no share na úrovni 29,3 percenta.

Zdroj: SITA

Jednotkou trhu nebol Slávik vlani, hoci mal ešte mierne vyššiu sledovanosť 12,6 percenta v komerčnej cieľovke a trhový podiel 34,7 percenta. Program vtedy bežal proti vydaniu licencovanej súťaže Hlas Česko Slovenska na Markíze (15,8 % / 37,1 %).

Posledný ročník ankety vysielaný na Markíze v roku 2011 mal rating 11,9 percenta.

Forza anketu organizovala spolu s agentúrou Oklamčák Production a televíziou Joj. Dovedna sa zrealizovalo 15 ročníkov.

V ostatných rokoch sa na ankete priamo podieľalo aj niekoľko mediálnych partnerov - návštevníci portálu Azet.sk volili najatraktívnejší hudobný web, diváci Huste.tv videoklip roka, čitatelia Nového Času hit roka.

  • Tlačiť
  • 5