Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Finále Ligy majstrov musí ísť aj na bezplatnom kanáli, RTVS to nebude

09.05.2019, 16:20 | Martin Poláš | © 2019 News and Media Holding

Futbalovú Ligu majstrov neuvidia diváci na obrazovkách RTVS ani v prípade posledného zápasu sezóny, ktorým bude madridské finále medzi Liverpoolom a Tottenhamom. A to napriek tomu, že prenos musí byť podľa licenčných práv vysielaný aj na free-to-air stanici.

  • Tlačiť
  • 3

Práva na futbalovú Ligu majstrov, ktorá patrí k najsledovanejším športovým podujatiam, získal pred uplynulou sezónou český operátor O2 vďaka trojročnému kontraktu.

O2, ktoré u nás nemá takú veľkú zákaznícku bázu digitálnej televízie ako v Česku, sa dohodlo na spolupráci s Orangeom. Tomu tak „patrí“ Liga majstrov na Slovensku.

Rovnako na tri roky sa stal Orange exkluzívnym distribútorom súťaže a založil aj tematické športové kanály Orange Sport, ktorých pilierom je práve najprestížnejšia európska klubová súťaž.

Časť obsahu musia poskytnúť voľne

Na premiérový športový obsah chcel Orange lákať nových zákazníkov svojej digitálnej televízie. Čiastočne týmto spôsobom doháňa konkurenta Slovak Telekom, ktorý Ligu majstrov vysielal v minulosti a aj potom, čo o ňu prišiel, mu na staniciach Digi Sport ostalo množstvo športového obsahu vrátane najsledovanejších futbalových líg.

Športový obsah patrí k pilierom ponuky Magia respektíve Digi TV, ktorá Telekomu priniesla v uplynulých rokoch rast. Vlani už magentový operátor evidoval vyše 600-tisíc zákazníkov digitálnej televízie.

Neprehliadnite

Orange si relatívne rýchlejšiu akvizíciu zákazníkov mohol sľubovať aj od toho, že sa u nás prvýkrát stalo, že Liga majstrov je pre slovenských divákov dostupná len na platených staniciach. Konkrétne len tých, ktoré patria Orangeu. 

Trend bohatších pay TV hráčov, ktorí sú ochotní preplatiť konkurentov, je vidno aj v zahraničí. V minulosti boli fanúšikovia zvyknutí aspoň na jeden zápas v rámci kola na RTVS, tá však už práva nedokázala zaplatiť. Ich cena totiž neustále rastie, vlani si UEFA pýtala zhruba dvojnásobnú sumu ako v predošlom cykle. RTVS vlani v lete vysielala iba predkolá Ligy majstrov s účasťou trnavského Spartaka.

Napriek tomu musí české O2 respektíve Orange podľa dohodnutých licenčných práv sprístupniť časť obsahu nakúpenej Ligy majstrov na free-to-air kanáloch.

V čase, keď práva k Lige majstrov vlastnili Slovak Telekom a RTVS, bežalo finále na oboch televíziách. Prenos si vlani na Jednotke pozrelo vyše 400-tisíc ľudí a bol lídrom trhu. 

V tejto sezóne si ale Orange na spoluprácu nevybral verejnoprávnu televíziu, ktorá

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 3

Tagy Liga majstrov, Orange, RTVS