Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Endemol je na predaj. Kto získa vlastníka šou Big Brother a Tvoja tvár znie povedome

12.10.2018, 16:47 | reb | © 2018 News and Media Holding

Predaj holandskej spoločnosti Endemol Shine Group, ktorá je distribútorom formátov ako Big Brother, Tvoja tvár znie povedome či MasterChef, sa má blížiť do finále. O kúpu skupiny, ktorá je v ponuke od leta, sa v týchto dňoch majú snažiť Banijay Group s partnerom Red Arrow.

  • Tlačiť
  • 0

Hodnota Endemol Shine Group sa momentálne pohybuje od 2,5 do štyroch miliárd britských libier. Skupina zatiaľ kupca nenašla, no v posledných dňoch sa spomína intenzívny záujem skupiny Banijay, ktorá má v portfóliu napríklad známu šou Pevnosť Boyard. 

Podľa zdroja portálu TBI Vision sa aktuálne Banijay v súvislosti s možnou akvizíciou spojil so spoločnosťou Red Arrow. Dôvodom má byť privysoká suma za akvizíciu, ktorú sa navyše naďalej snažia záujemcovia okresať na prijateľnejšiu cifru.

Len málo subjektov je podľa zdroju portálu schopných prevziať zadlženú skupinu Endemol Shine. Je teda logické, že by sa v konečnom dôsledku rozdelila medzi viacerých vlastníkov.

Endemol Shine pôsobí na trhu od roku 2015, v joint-venture vlastníkov Apollo Global Management a 21st Century Fox. Skupina vznikla spojením holandského Endemolu a britskej mediálnej skupiny Shine, ktorá predtým združila niekoľko produkčných spoločností.  

Endemol spoluzakladal v 90. rokoch známy producent John de Mol, ktorý vymyslel aj populárnu reality šou Big Brother. Neskôr založil aj spoločnosť Talpa, ktorú v roku 2015 predal britskej ITV.  

Endemol Shine má okrem Big Brother v portfóliu aj ďalšie formáty známe slovenským divákov ako MasterChef, Veľký balík (Deal or No Deal), Tvoja tvár znie povedome (Your Face Sounds Familiar), Najväčší víťaz (The Biggest Loser) či game show The Wall, ktorú pripravuje do vysielania Markíza. 

Ani potenciálni kupci nie sú nováčikovia na trhu, Banijay predáva po svete desiatky úspešných formátov. Red Arrow je okrem iného tvorcom formátu Married at First Sight, ktorý nedávno kúpila televízia Markíza. Má navyše kapitál, ktorý môže pri kúpe Endemolu ponúknuť s krytím svojho majiteľa, nemeckej skupiny ProSiebenSat.1 Media.

Neprehliadnite

Red Arrow má 20 dcérskych produkčných spoločností, z toho jedenásť v Spojených štátoch, ďalšie v Dánsku či Izraeli. Skupina je najsilnejšia doma v Nemecku. Banijay má zas najlepšiu pozíciu vo Francúzsku či Veľkej Británii a severských štátoch. Očakáva sa tak, že by si obe spoločnosti pomohli s postavením na trhoch, kde zaostávajú. 

Banijay má v súčasnosti aktivity aj v Austrálii, na Novom Zélande, v Indii, Rusku a Spojených štátoch. V Amerike pôsobí aj samotný Endemol Shine Group. Budúcim majiteľom by sa mohli otvoriť brány aj do Južnej Afriky, Izraela, Spojených arabských emirátov, Brazílie či Pacifiku.

Zatiaľ však ide iba o dohady a nie je jasné, ako by mala konečná verzia obchodu vyzerať. Navyše, podľa TBI Vision sa kompetentní z Banijayu k veci nechceli vyjadriť. Red Arrow odmietol informácie o svojej účasti na kúpe Endemolu.

O Endemol Shine Group malo podľa medializovaných informácií prejaviť záujem už dovedna 12 spoločností vrátane ITV, Liberty Global, Lionsgate a Sony. Prvá z menovaných sa od správ dištancovala.

„Vzhľadom na neutíchajúce špekulácie médií ITV vyhlasuje, že neplánuje predložiť svoju ponuku spoločnosti Endemol Shine Group,“ uvádzalo sa vo vyhlásení britskej skupiny, ktorá distribuuje napríklad formát The Voice, u nás známy ako Hlas Česko Slovenska.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Tvoja tvár znie povedome

Diskusia (0 reakcií)