Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Dopyt po televíznej reklame je stále vysoký. Markíza zvýši ceny

26.10.2018, 14:52 | Martin Poláš | © 2018 News and Media Holding

Televízia Markíza predstavila klientom svoj obchodný model na rok 2019. Ceny reklamy opäť zvyšuje, čo súvisí aj s pretrvávajúcim vysokým záujmom na strane zadávateľov. Priestor v komerčných televíziách najmä v prime-timových oknách nezvláda uspokojovať ich dopyt. Zvýšenie cien bolo preto aj tentoraz očakávané.

  • Tlačiť
  • 0

Medziročný rast cien Markízy je znova dvojciferný, základné bázické CPP zvyšuje televízia o 13 percent – na 1 350 eur. Zodpovedá to cenníkovej cene za jeden GRP (gross rating point), teda oslovenie jedného percenta divákov v nákupnej cieľovej skupine.

Suma 1 350 eur predstavuje gross hodnotu, základné priemerné CPP na rok 2019 sa začína na úrovni 700 eur. Ako vždy, klesá podľa objemu investície na strane klienta.

Upravujú sezónne indexy aj cenu top brejkov

Podľa obchodného riaditeľa Markízy Juraja Máťuša odzrkadľuje obchodná politika televízie na rok 2019 potrebu vybalansovania dopytu a ponuky. „Očakávame silný tlak na inventory počas celého roka, keďže Markíza sa dostáva na svoje čísla spred dvoch rokov,“ hovorí.

Pred takmer dvomi rokmi komerčný líder opustil bezplatnú distribúciu, keď skončil so šírením v DVB-T cez anténu. Markíza sa hlavne vlani musela vyrovnať s poklesom sledovanosti a nedodávaním časti objednaných kampaní. Posilnený program aj dovŕšenie kalibrácie peoplemtrového panela televíziu ale postupne vracali na pôvodné čísla.

Priestor na zdražovanie inzercie Markíza má – aj počas tohto roka je po väčšinu času reklama v komerčných televíziách vypredaná. Súvisí to aj s tým, že ceny za reklamu sa na slovenskom trhu stále nedostali na úroveň predkrízového obdobia v roku 2008. Komerčné stanice ich však v posledných rokoch zvyšujú dvojciferným tempom. Investície do televízie si tak môžu premyslieť najmä menší klienti.

Zdraženie reklamy sa v prípade Markízy udeje aj 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Markíza, obchodná politika, televízna reklama

Diskusia (0 reakcií)