Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Doma s novým rekordom a historicky najmenším odstupom od Joj Plus (týždenná sledovanosť)

16.03.2010, 14:30 | Ivan Krasko | © 2010 News and Media Holding

V prime-time Markíza pred Jojkou o osem bodov, Joj pred Jednotkou o desať. Týždenná sledovanosť.

  • Tlačiť
  • 0

Posledné obdobie je relatívne stabilné a v 10. týždni (8. až 14. marec) sa výkony staníc od predošlého týždňa líšili minimálne. Najviac rástla Dvojka (+ 0,3 na 3,2 %) a dostala sa na svoj sezónny priemer. Najväčší pokles zaznamenala Markíza (- 0,5 na 29,2 %).

tuzbatela_Doma

Udalosti týždňa. Televízia Doma si minulý týždeň pripísala nový najvyšší týždenný share 2,8 % v 12+ a svoje doterajšie maximum prekonala o 0,2 bodu. Zároveň sa najtesnejšie priblížila ku konkurenčnej Joj Plus: delilo ju od nej len 0,5 bodu. A to napriek nadpriemernému výkonu druhého kanála skupiny Joj 3,3 %.

Doma bola podľa tlačovej správy rekordná aj v cieľových skupinách 12-54 (2,8 %) a u žien 12-54 (3,8 %). V reklamnej cieľovke 12-54 v stredu a štvrtok dosiahla najvyššie celodenné podiely 3,1 %. Telenovela Viktória mala najvyšší týždenný share od štartu na Doma (3,2 % v 12+ a 2,4 % v 12-54), Keď budeš moja druhý najvyšší (7,1 %v 12+ a 7,7 % v 12-54). Doma v tlačovej správe výnimočne spomínala aj výkony u mužov: napríklad stredajšia telenovela Túžba tela (na snímke) mala u mužov 12-54 rekordných 4,3 %, čo bolo dokonca viac ako u žien rovnakého veku (4,0 %).

Markíza uspela v access-prime, keď cooking show Bez servítky dosiahla podľa tlačovej správy najvyšší týždenný priemer v roku u divákov 12-54 (33,6 %). Nábehovú krivku jej tvoril tiež najsilnejší Krok za krokom (32 % v 12-54). Najsledovanejšou reláciou týždňa na Markíze v 12+ sa podľa teletextu stali Televízne noviny (podiel vyše 49 %) pred Ordináciou v ružovej záhrade (35 %) a stredajšou šou Modré z neba (34,8 %). Podľa tlačovej správy Markízy bola relácia víťazom dňa aj u divákov 12-54 (33,3 %). Joj zasa hovorí o víťazstve Paneláku vo svojom slote (31,9 %). Posledná časť trilógie o Jackovi Hunterovi mala v nedeľu na Markíze v 12+ share vyše tridsať percent. Pondelková Poisťovňa šťastia odštartovala v 12+ s podielom okolo 27 %.

Panelák mal podľa tlačovej správy Joj celotýždenný priemer u "mladých" skoro 30 %. Najsilnejšie vydanie išlo v piatok (35,3 % v 12-54, 31,6 % v 12+), stanica bola jednotkou na trhu aj s nasledujúcim filmom Dobrý ročník (25,8 % v 12-54, 26,3% v 12+) a ako líder sa uviedla aj talkshow Sedem (26,1 % v 12-54 a 28,9 % v 12+). Najúspešnejším programom týždňa sa výnimočne nestali Noviny, ale piatkové Najlepšie Počasie so 751-tisíc divákmi 12+ a podielom 38,8 %. Joj minulý týždeň pokračovala v sezónnom nadpriemere.

Jednotka je rovnako ako Markíza pod sezónnym priemerom, nadpriemerná bola iba v sobotu s celodenným podielom 17,0 %. Výsledok dosiahla vďaka priamemu prenosu ankety OTO 2009 (37,0 % v 12+). So 732-tisíc divákmi sa stal najúspešnejšou reláciou Jednotky v minulom týždni, navyše ďalších 44-tisíc ho videlo paralelne na Trojke (share 2,2 %). Pre Jednotku je úspešná aj pondelková romantika, Lekár z Wörthersee II.: Tiene v raji mal podľa teletextu share 18,3 %. Napriek Ordinácii a Paneláku aj utorkové Drišľakoviny vyrobili staničný nadpriemer 16,6 %. Najúspešnejšou reláciou Jednotky v acesse sa stalo nedeľné Tajomstvo mojej kuchyne s 345-tisíc divákmi a podielom 18,5 %).

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon

Markíza 29,2 % (- 1,0)
Joj 21,4 % (+ 1,4)
Jednotka 13,8 % (- 2,2)
Joj Plus 3,3 % (+ 0,5)
Dvojka 3,2 % (- 0,7)
Doma 2,8 % (-)
Ta3 1,7 % (+ 0,4)
Trojka 1,4 % (+ 0,3)

Aktuálne podiely vs. priemer sezóny

Markíza 29,2 % (- 1,3)
Joj 21,4 % (+ 0,7)
Jednotka 13,8 % (- 0,8)
Joj Plus 3,3 % (+ 0,3)
Dvojka 3,2 % (0)
Doma 2,8 % (+ 0,7)
Ta3 1,7 % (+ 0,1)
Trojka 1,4 % (0)

Posuny v podieloch. V prime-time sú najsilnejšie veľké televízie: Markíza mala minulý týždeň 33,0 %, v 12+ Joj 25,2 % a Jednotka vďaka OTO-vi 14,5 %. Malé stanice boli v prime-time slabšie než celodenne: Joj Plus mala 2,2 % a skončila až za Dvojkou (2,5 %), Doma získala 1,6 % a Ta3 1,2 %. Trojka vyrobila rovnako ako celodenne 1,4 %. Pre Doma to bol najsilnejší prime-time od štartu vysielania.

Joj v tlačovej správe pridala ďalší výsledok: priemer u divákov kábloviek od 12 do 54 rokov. Podľa neho mala v prime-time 30,6 %a skončila prvá.

Zdroje údajov:
• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa výstupov TVmeter.sk, webovej stránky STV, teletextu TV Markíza a tlačových správ televízií. Joj a Joj Plus ich zverejňujú aj v týždenných programových plánoch
• sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 36. týždňa 2009 doteraz
• výkony relácií sú zostavené zo spravodajstva Mediálne.sk, tlačových správ televízií a teletextov.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time. Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového týždňa doteraz. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.
Ak nie je uvedené inak, dáta vyjadrujú trhový podiel v 12+.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Týždenná sledovanosť

Diskusia (0 reakcií)