Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Debata s Kotlebom bola mimo zákona, sťažnosti na reklamy Dermacolu či Niké zamietli

26.09.2018, 18:37 | pol | © 2018 News and Media Holding

Rada pre vysielanie a retransmisiu udeľovala na svojom stredajšom zasadnutí sankcie, žiadna z nich nemala charakter finančného plnenia. Zákon podľa regulátora porušili Rádio Frontinus a RTVS. Skúmať sa bude aj počítanie Markízy, Joj, či Rádia One Rock a Rádia One Retro.

  • Tlačiť
  • 0

Rada sa opätovne zaoberala reláciou Debata na telefón, ktorú má vo vysielaní regionálne Rádio Frontinus pôsobiace v Žiline. Za vydanie s hosťom Milanom Mazurekom, ktorý v éteri šíril nenávistné reči, dostala stanica v minulosti pokutu 15-tisíc eur.

Tentoraz je sankcia oveľa miernejšia – rádio dostalo dvakrát upozornenie na porušenie zákona. Prvá sankcia sa týka vydania relácie zo 4. februára tohto roka, keď bol hosťom predseda ĽS NS Marian Kotleba, druhá časti z 25. marca, keď v štúdiu sedel Igor Choma, primátor Žiliny (Smer-SD).

V prípade oboch dielov Debaty na telefón regulátor konštatoval, že v nich nebola zabezpečená názorová oponentúra ku kritickým vyjadreniam hosťa k viacerým témam respektíve osobám. Politici v relácii vystupujú samostatne, úlohu oponenta spravidla nesupluje ani moderátor. To bol aj prípad vydania s M. Mazurekom, za ktoré padla vysoká pokuta a ktorého obsahom sa zaoberala aj polícia a napokon ho uznal vinného aj súd.

Neprehliadnite

Ďalšia sankcia udelená licenčnou radou sa týka RTVS. V jej prípade išlo o vec ešte z roku 2009, ktorú vrátil späť Najvyšší súd SR. Rada rozhodla o udelení sankcie upozornenie na porušenie zákona za príspevok z Rádiožurnálu o protestnom zhromaždení proti prijatiu jazykového zákona. Príspevok posudzovala ešte podľa vtedajšej legislatívy platnej do decembra 2009.

Rada sa bude v ďalších konaniach zaoberať aj seriálom Profesionálni na TV Joj. Tá ho vysielala pred 20. hodinou s „15“ v krúžku, čo zákon nedovoľuje – programy prístupné pre divákov od 15 rokov možno vysielať až po 20:00.

V prípade Markízy sa nové správne konanie týka filmu Parker vysielanému v júni tohto roka, kde mohlo prísť k nesprávnemu označeniu v zmysle JSO.

V prípade Rádio One Rock sa bude regulátor zaoberať možným nevyužívaním frekvencie 104,5 MHz Prievidza na pridelené účely. U rádia Rádio One Retro sa to isté týka frekvencií 95,9 MHz Liptovský Mikuláš a 96,4 MHz Partizánske.

Rada riešila aj kurióznu sťažnosť na vysielanie MS vo futbale. Podnet v súvislosti so zápasom Brazília – Mexiko smeroval voči tomu, že spolukomentátor Ladislav Borbély účinkoval aj v reklame na stávkovú kanceláriu Niké, odvysielanú počas prenosu. Podľa sťažovateľa išlo o skrytú reklamu respektíve konflikt záujmov, s čím sa však regulátor nestotožnil.

Rovnako zo stola zmietol aj štyri sťažnosti na reklamu Dermacolu pre mužov. Reklama, ktorá vyvolala pozornosť, podľa názoru niektorých divákov bola odvysielaná na Joj v nevhodnom čase – keď televíziu môžu sledovať aj deti. Časové zaradenie spotu považovali vzhľadom na jeho obsah za nevhodné, regulátor mal však iný názor.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Markíza, Rada pre vysielanie a retransmisiu, Rádio Frontinus, Rádio One Rock, RTVS, TV Joj

Diskusia (0 reakcií)