Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ďalší negatívny rekord: Dvojka nikdy predtým nebola taká slabá (týždenná sledovanosť)

12.10.2010, 15:30 | Ivan Krasko | © 2010 News and Media Holding

Markíza si po týždni opäť vylepšila tohtoročné maximum, keď dosiahla podiel 32,5 % v 12+. V hlavnom vysielacom čase mala až 34,6 %. Týždenná sledovanosť.

  • Tlačiť
  • 0

V 40. týždni (4. až 10. október) najviac rástla televízia Joj (+ 1,0 na 22,2 %). Najsilnejšia bola v pondelok a štvrtok, kedy prekročila 23-percentné podiely. Športová Trojka klesala najviac zo všetkých staníc (- 0,6 na 0,5 %); ani jeden deň nebola nad 1-percentným trhovým podielom.

modrezneba_vysielanie TV Markíza

Udalosti týždňa. Televízia Markíza predošlý týždeň dosiahla najlepší výsledok roka v 12+ a teraz si ho ešte o desatinu vylepšila na 32,5 %. Najsilnejšia bola v stredu (35,6 %), a to aj vďaka večernému Modrému z neba, ktoré sa s 922-tisíc divákmi stalo najsledovanejšou nespravodajskou reláciu Slovenska v minulom týždni. Trhové podiely 46,6 % v 12+ a 45 % v 12-54 boli podľa tlačovej správy najvyššie v tomto roku. Divákov potom dedili Nočné Televízne noviny (37,7 % v 12+ a 36,6 % v 12-54) a Adela show (30,3 % v 12+ a 28,2 % v 12-54). Ordinácia v ružovej záhrade mala minulý týždeň od 30,6 do 36,4 % v 12+. Markíze vyšiel piatkový, programovou zmenou zaradený podvečerný futbal Arménsko–Slovensko (podľa tlačovej správy 37,6 % v 12+ a 40,2 % v 12-54) alebo Na telo (47,8 % v 12+ a 34,4 % v 12-54) a Lampáreň (47,6 % v 12+ a 38,3 % v 12-54), obe s najvyššími tohtoročnými podielmi v 12+. Akvizícia s najviac divákmi, 507-tisícmi, bola tiež u nej: piatkové Horúce strely v Mexiku. Trhový podiel v 12+ bol však pre lídra mierne podpriemerný: 27,8 %. Týždeň zakončila Talentmaniou: sobotný prenos získal u mladých 34,0 a nedeľný 32,9 %.

Joj v sobotu ťažiskovému projektu Markízy konkurovala akvizíciou Plán hry (34,0 % v 12-54) a v nedeľu vlastnou šou Česko Slovensko má talent (37,9 %). Jej prvý priamy prenos Markízu porazil. Joj mala najvyššie shary v pondelok (23,2 % v 12+) a štvrtok (23,4 %). V prvom prípade za to vďačí večerným seriálom Panelák (30 % v 12-54), Profesionáli (32,7 %) a Mafstory (31,9 %), ktoré jej podľa tlačovej správy priniesli prvenstvo na trhu u mladých divákov. V druhom prípade staničné nadpriemery dosiahli Panelák (32,2 % v 12-54), Odsúdené (29,5 %) a akviziční Klamári (31,6 %), pričom Panelák podľa Joj dokonca porazil Ordináciu.

Jednotka pokračuje v tohtosezónnych nízkych výkonoch, minulý týždeň mala od 11,4 do 14 %. Najviac bodovala v piatok; večer dobre debutovala Kaviareň Slávia (346-tisíc/18,7 % v 12+) a vyše 90 % divákov po nej zdedil magazín Top Star Extra (19,0 %). Aj napriek konkurencii silného filmu Jojky a Talentmanie Markízy najviac divákov minulý týždeň priniesla Jednotke Pošta pre teba (477-tisíc/24,6 %), ktorá si udržala vysoký staničný nadpriemer. Nesklamala ani pondelková Kriminálka Staré Mesto (17,0 %). Najslabší prime-time share mala Jednotka vo štvrtok (10,6 %), kedy vysielala romantický film Láska pre pokročilých (11,1 %).

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon

Markíza 32,5 % (- 0,5)
Joj 22,2 % (+ 1,6)
Jednotka 12,6 % (- 1,5)
Joj Plus 3,2 % (+ 0,3)
Doma
2,2 % (+ 0,1)
Dvojka 2,1 % (- 0,8)
Ta3 1,9 % (+ 0,5)
Trojka 0,5 % (- 0,7)

Aktuálne podiely vs. priemer sezóny

Markíza 32,5 % (+ 1,0)
Joj 22,2 % (+ 0,2)
Jednotka 12,6 % (0)
Joj Plus 3,2 % (+ 0,1)
Doma
2,2 % (- 0,1)
Dvojka 2,1 % (- 0,3)
Ta3 1,9 % (- 0,3)
Trojka 0,5 % (- 0,2)

Posuny v podieloch. Dvojka si s minulotýždňovým výkonom 2,1 % pripísala svoj najhorší výsledok v histórii peoplemetrového merania a spadla na miesto trhovej päťky, keďže ju predbehla Doma (2,2 %). Najsilnejšia bola v sobotu a nedeľu (oba dni 2,5 %), avšak cez pracovné dni zväčša podliezala dvojpercentné podiely. V prime-time mala minulý týždeň rovné dve percentá, a to napriek niektorým silným miestam, ako napríklad pondelkovému Fenoménu (4,7 %), nedeľným Megastavbám, čo podľa tlačovej správy získali v konkurencii talentových šou podiel 5,8 %, alebo štvrtkovému večeru (3,1 %).

Zdroje údajov:
• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa webovej stránky STV, teletextov STV, TV Markíza a Joj a tlačových správ televízií. Joj a Joj Plus ich zverejňujú aj v týždenných programových plánoch
• sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 35. týždňa 2010 doteraz
• výkony relácií sú zostavené zo spravodajstva Mediálne.sk, tlačových správ televízií a teletextov.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time. Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového týždňa doteraz. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, Joj, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.
Ak nie je uvedené inak, dáta vyjadrujú trhový podiel v 12+.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)