Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

ČT podľa regulátora v amerických voľbách nadržiavala Clintonovej

13.01.2017, 11:32 | ČTK

Česká televízia pri vysielaní spravodajského bloku Americká volebná noc k voľbe amerického prezidenta vlani v novembri podľa Rady pre rozhlasové a televízne vysielanie (RRTV) porušila zákon. Spravodajstvo bolo nevyvážené a nadržiavalo kandidátke Hillary Clintonovej na úkor Donalda Trumpa, uviedol regulátor v tlačovej správe.

  • Tlačiť
  • 0

ČT podľa Rady odvysielala nevyvážené a neobjektívne spravodajstvo, počas ktorého dochádzalo k nadržiavaniu jednej strane, najmä sústavnou a úplne jednostrannou kritikou len jedného z kandidátov na amerického prezidenta.

ČT sa zatiaľ k samotného obsadhu rozhodnutiu priamo nevyjadrila. „Česká televízia zatiaľ nedostala podrobné stanovisko RRTV. Nie sú nám známe ani podklady a analýzy, z ktorých rada pri svojom rozhodovaní vychádzala. Preto sa teraz k čiastkovým informáciám z tlačovej správy RRTV nemôžeme podrobnejšie vyjadriť. Sme však naďalej presvedčení o tom, že 12-hodinév vysielanie ČT24 venované americkým prezidentským voľbám bolo objektívne a vo svojom celku vyvážené, a to vrátane jeho výseku, ku ktorému sa vyjadrila RRTV,“ reagovala hovorkyňa ČT Alžběta Plívová.

V rámci vysielania došlo podľa Rady napríklad k manipulatívnemu spojeniu obrazu a slova počas reportáže o postoji amerických celebrít k obom kandidátom.

V okamihu, keď v komentári znela informácia, že proti D. Trumpovi už medzi hviezdami vznikla aj petícia, boli v obraze zaradené fotografie Trumpových podporovateľov Clinta Eastwooda alebo Chucka Norrisa, čím mohol byť u diváka vytvorený jednoznačný dojem, že ide práve o osoby, ktoré sa pripojili k petícii, uviedla Rada.

Televízia podľa regulátora mala tiež v komentároch v štúdiu alebo v predkrútených príspevkoch dať priestor štyrom americkým občanom, ktorí boli všetci priaznivci H. Clintonovej a kritizovali D. Trumpa.

ČT tiež využívala príspevky americkej televízie CNN, ktorá pred voľbami otvorene sympatizovala s H. Clintonovou. V niekoľkých prípadoch tiež neboli komentáre oddelené od informácií spravodajského charakteru, dodala RRTV.

Podľa A. Plívovej sa informácie uvedené v tlačovej správe Rady javia ako neúplné. „Vo vysielaní ČT24 k prezidentským voľbám v USA vystúpilo 24 hostí, 11 z nich priamo v úseku, na ktorý sa RRTV zamerala, pričom išlo o diverzifikovanú názorovú skupinu. Jej súčasťou bolo aj päť respondentov -občanov USA, rozhodne sa však nešlo o ‚transparentných priaznivcov‘ jedného či druhého kandidáta. Podrobnejšie informácie budeme môcť poskytnúť, keď sa zoznámime s detailnejšími podkladmi,“ dodala hovorkyňa ČT.

Aktualizované 15:40: Voči posúdeniu RRTV vystúpili v piatok dvaja zástupcovia šéfredaktora spravodajstva ČT František Lutonský a Michal Kubal, ktorí napísali Rade otvorený list. V ňom sa ohradzujú proti obvineniam, že ČT nadržiavala H. Clintonovej na úkor D. Trumpa.

„Vaše zdôvodnenie vyvolalo medzi tvorcami a spolupracovníkmi relácii rozhorčenie a pocit nespravodlivosti, najmä kvôli účelovosti a zrejmej zaujatosti vašej správy. Nikto z desiatok ľudí pripravujúcich toto vysielanie nemal samozrejme najmenší záujem na vyjadrovanie preferencií ktoréhokoľvek z kandidátov,“ uviedli v liste.

Členovia vedenia spravodajstva ČT sa pozastavili aj nad tým, prečo Rada nehodnotila celé 12-hodinové vysielanie, ale len jeho zlomok.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Česká televízia, prezidentské voľby v USA 2016

Diskusia (0 reakcií)