Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

CME zvýšila prevádzkový zisk, Markíze v kvartáli napriek rastu tržieb klesol

24.07.2018, 10:33 | ČTK | Martin Poláš

Mediálna spoločnosti Central European Media Enterprises (CME), ktorá vlastní aj televíziu Markíza, zvýšila v prvom polroku prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) medziročne o 19 percent na 86,3 milióna dolárov. CME o výsledkoch informovala v tlačovej správe.

  • Tlačiť
  • 4

Tagy

CME, Markíza

Celkové výnosy firme v polroku stúpli o 16 percent na 298,7 milióna dolárov, zatiaľ čo v druhom štvrťroku sa výnosy zvýšili o deväť percent na 159,6 milióna dolárov. Prevádzkový zisk OIBDA vo štvrťroku vzrástol o osem percent na 55,7 milióna dolárov.

„Naše finančné výsledky v druhom štvrťroku boli v súlade s našimi očakávaniami, ktoré sme mali pred troma mesiacmi. Taktiež očakávame, že rast ziskovosti sa v druhej polovici roka 2018 prudko zrýchli, pretože všetky naše krajiny dosahujú dobré výsledky. V kombinácii s významným pokrokom v znižovaní nášho dlhu, v ktorom naďalej pokračujeme, dosiahla CME v prvej polovici roka najlepšie finančné výsledky za posledné desaťročie,“ uviedol jeden z dvoch generálnych riaditeľov CME Michael Del Nin.

Čisté výnosy na jednotlivých trhoch CME (v tis. USD)
1. polrok 2018 Medziročná zmena (%) Reálna zmena pri stálom kurze (%) Prevádzkový výsledok OIBDA
Bulharsko 42 860 18,8 7,2 8 603
Česko 112 562 21,2 4,1 43 621
Rumunsko 95 555 9,2 0,6 43 089
Slovensko 49 723 15,7 4 5 009
Zdroj: CME

CME očakáva dokončenie už skôr oznámeného predaja chorvátskych aktivít spoločnosti Slovenia Broadband, dcérskej spoločnosti United Group B.V. do tohtoročného 31. júla. Na splnenie podmienok vrátane súhlasu regulátora čaká pri predaji aktivít v Slovinsku, rovnako spoločnosti United Group.

V prvej polovici roku CME splatila dlh v celkovej výške 160 miliónov eur, použila na to výnosy z uplatnených warrantov a vygenerovanú hotovosť, čo spoločne s lepším výsledkom prevádzkového hospodárenia znížilo ukazovateľ zadlženosti na 4,4x na konci júna.

Tržby z predaja TV reklamy rástli CME v prvom polroku pri aktuálnom výmennom kurze o 16 percent, pri konštantnom o tri percentá. Z poplatkov za distribúcia vybrala skupina o 15 percent viac, pri konštantných kurzoch o štyri percentá.

Na Slovensku reportuje CME v prípade Markízy polročné tržby 49,7 milióna dolárov, čo je medziročný nárast pri súčasných kurzoch o takmer 16 percent (o 4 % pri konštantnom kurze).

V druhom štvrťroku zinkasovala Markíza 26,8 milióna dolárov, medziročne o takmer deväť percent viac (+0,4 % pri stálych kurzoch). Slovensko zostáva pre CME tretím najvýnosnejším trhom po Česku a Rumunsku.

V prezentácii pre investorov CME dopĺňa, že v kvartálnych tržbách pochádzalo 23,3 milióna z TV reklamy, 2,2 milióna z poplatkov od operátorov a 1,3 milióna predstavovali iné príjmy. 

Hospodárske výsledky Markíza - Slovakia (tis. USD)
QII/2018 QI/2018 QIV/2017 QIII/2017 QII/2017
čisté výnosy 26 770 22 953 34 373 20 384 24 624
prevádzkový výsledok OIBDA 3 906 1 103 13 403 2 944 7 522
Zdroj: CME

Napriek rastu tržieb bolo slovenský trh pre CME jediný, kde prevádzkový zisk za prvý polrok oproti vlaňajšku klesol. Skupina to bližšie v správe nevysvetľuje. Minulý rok dosiahla Markíza za prvých šesť mesiacov OIBDA 8,16 milióna dolárov, tento rok päť miliónov, teda o skoro 39 percent menej (pri stálych kurzoch o 43 %).

  • Tlačiť
  • 4

Tagy CME, Markíza